onofficieel voor pony;s

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

newton

onofficieel voor pony;s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 14:08

Waar kan je onofficiele of oefenwedstrijden rijden met pony;s. Mijn zoontje heeft een hele leuke shet onder het zadel en vind het we erg stoer om net als mams af en toe eens een wedstrijdje te rijden. Hij stapt en draaft los met de pony en het begin van de galop komt er aan. hij kan dus wel los rijden en hoeft niet meegesleept te worden aan een touwtje.
Omdat hij nog lekker jong is ben ik op zoek naar wedstrijdjes waar ze zonder startkaart en zonder lidmaatschap aan mee kunnen doen. Ik heb er inmiddels 2 gevonden maar zou het leuk vinden om er wat meer over te weten.

Woon zelf in overijssel en vind het niet heel erg om een stuk te moeten rijden daarvoor maar moet wel een beetje te doen blijven vooral voor kind en pony. Alle aanmeldingen zijn welkom misschien heeft iemand anders er ook nog wat aan.
Laatst bijgewerkt door newton op 25-07-08 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Geak_Nena

Re: onofficieel voor pony;s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:14

Bij manege de boshoeve kan het, 27 september is er toevallig een het is in Montfort in limburg

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:48

Misschien handig om te vertellen waar je woont..

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:51

In augustus geloof ik is de dag van het paard in Buurse.
Daar kun je meedoen zonder startkaart of lidmaatschap.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 19:18

Lucieluffer schreef:
Misschien handig om te vertellen waar je woont..

staat er bij in overijssel

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:02

wat dacht je van Bixie concoursen dan? ontzettend leuk, en heel geschikt voor kinderen Ja
worden ook redelijk vaak gehouden trouwens. als je een beetje snel bent, kun je de Bixie in Lonneker ( overijssel) nog nemen, is over 2 weken Lachen

newton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 09:45

bij bixie ben je helaas verplicht om lid te zijn van een manege en moet je via hun eerst een bixie startkaart aanvragen. Aangezien hij geen lid is van een manege is dit voor ons geen optie. Hij kan nu nog voldoende van mij leren omdat hij net begint, als hij later wat ouder is wordt dit zeker een optie omdat hij dan wel bij een manege gaat rijden misschien.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:52

maar is een rijvereniging of ponyclub dan ook niet bedoeld om plezier te hebben met andere ponyruitertjes? Leren rijden doen ze spelenderwijs, met elkaar. Maar dat is natuurlijk weer heel persoonlijk. Het rijden van het kind moet i.m.o. wel echt de hobby van het kind zijn, en niet hoofdzakelijk van de ouder, hoewel die het ook leuk moet vinden natuurlijk, anders komt een kind er ook niet (waar niet, denk ik dan ook weer.....). Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat dat in dit geval ook zo is, maar wat ik wil zeggen is eigenlijk dat een ponyclub zo leuk is voor een kind, en dat het leren rijden niet het hoofddoel hoeft te zijn om lid te worden.
beetje warrig geloof ik......

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:09

newton schreef:
bij bixie ben je helaas verplicht om lid te zijn van een manege en moet je via hun eerst een bixie startkaart aanvragen. Aangezien hij geen lid is van een manege is dit voor ons geen optie. Hij kan nu nog voldoende van mij leren omdat hij net begint, als hij later wat ouder is wordt dit zeker een optie omdat hij dan wel bij een manege gaat rijden misschien.

nee hoor, dit is absoluut niet het geval. ( tuurlijk.. in theorie wil de KNHS dat.. lekker geld verdienen.. maar in de praktijk zijn de meeste deelnemende kinderen echt geen lid ergens van)
ikzelf laat op zeer grote schaal leerlingen meedoen aan bixies, en die zijn echt nergens lid van hoor. bixie startkaarten hebben ze ook niet. ze halen de coupons op en that's it. nog nooit meegemaakt dat ze ergens vroegen of je wel of niet ergens lid van bent.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:02

mijn zoontje is 5 jaar en veel te jong om lessen te volgen. ook in verband met zijn lichaamsgroei is het slecht om hem teveel op een pony te zetten daarom voor hem nog even geen manege of ponyclub. Als hij rijd op zijn shet rijd hij al wel los in de bak in stap en draf en kan prima sturen met de pony. Omdat hij zo graag ook een keer een wedstrijdje wil rijden en zelf bloedjefanatiek is gun ik hem dat echt. Het is niet slechter voor hem dan een half uurtje thuis rijden en op deze manier komt hij juist in contact met andere ruitertjes.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:34

op startlijsten.nl kun je ook zoeken naar deze wedstrijden.
ik heb alvast gezocht en kwam bij een wedstrijd in nieuweroord (geen idee waar dat ligt) op 16-aug en een spelletjesdag in hellendoorn op 6-sep
vooral de spelletjesdag zou wat voor je zoontje zijn, krijgen ze meer balans van, en vertrouwen in de pony.
er staat bij de wedstrijd in nieuweroord wel dat je dan lid moet zijn van het KNHS, maar in praktijk geldt dit niet.
ik heb vorig jaar ook heel wat onderlinge concourtjes gereden, zonder ergens lid van te zijn.
maar hier kun je je zo inschrijven.
bij de manege de boleemhoeve in zevenaar (wel een eindje rijden voor jou) worden wel vaker van dit soort dingen georganiseerd, in de startlijsten.nl staat hun mailadres.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:25

14 sept in buurse;)