Mogen leren chaps met wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeeu

Mogen leren chaps met wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:43

Hoihoi allemaal! Misschien hebben sommigen mijn andere topic al gelezen, maar ik had dus een vraag die (alweer x'D) over leren chaps gaan.

Allereerst; Ik rijd wel eens wedstrijden maar dat zijn gewoon onderlinge en ik heb dus suede chaps. Ik ben dus opzoek naar leren chaps omdat de suede kapot gaan, te klein worden, en zeer beginnen te doen.
Nouja maar mijn vraag is dus of je met officiële wedstijden ook leren chaps mag of moet je persé laarzen?

Groetjes Lachen

millennium

Re: Mogen leren chaps met wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:44

Neehoor, je mag met chaps. In de dressuur enkel en alleen met zwarte of donkerblauwe. In de springsport kan je het haast zo gek maken als je het zelf wilt.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:45

Dit is een reglementsvraag en het antwoord kun je dus vinden in de reglementen van de KNHS.

Een gladlederen chap in de kleur zwart of donkerblauw is toegestaan tijdens dressuurwedstrijden.
Je hoeft dus niet persé met laarzen te rijden. Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:45

Volgens mij hoeven de chaps niet eens van leer te zijn hoor!

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:46

Klopt niet helemaal, je mag niet zo maar met alle chaps rijden. Suede mag dus sowieso niet, en leren mogen alleen als je ze met een jodpuhr draagt en het een rijlaars lijkt. Bijvoorbeeld die van HH met een rechte bovenkant en 'ribbels' aan de achterkant mogen niet

edit: had de post voor mij nog niet gelezen.

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:46

Okee dankjewel Lachen Want ik was vanmiddag in de ruitersport winkel en er waren dus veel dingen afgeprijsd (superdekje meegenomen (L)). En toen waren we ook even bij de leren chaps enzo aan het kijken maar er waren er niet veel keuzes. En die verkoopster zei dat het volgens haar wel mocht. Ze wist het dus niet zeker en dus wou ik het even vragen hier Lachen

Edit; Hahah had net na jullie gepost dus kon hem nog niet lezen x'D Maar de verkoopster (noem even geen namen) zei dat het volgens haar in ieder geval ook op zo'n laars moest lijken en dat van de suede chaps weet ik al dat het niet mag Lachen En gladde jodphurs heb ik Lachen Die draag ik altijd ^^

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:51

Volgens mij maakt dat recht aan de bovenkant niet uit hoor, anders mag je ook niet met rubberen laarzen starten.

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:52

Ik zal even foto's opzoeken voor een voorbeeld.

Dit mag dus niet:

Afbeelding

Niet echt duidelijk, maar de bovenkant is recht en er zit zo'n ribbelig rekbaar gedeelte aan de achterkant.

En dit mag wel:
Afbeelding

Boog aan de bovenkant, gladleer.
Laatst bijgewerkt door June92 op 19-07-08 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:54

Mizora schreef:
Volgens mij maakt dat recht aan de bovenkant niet uit hoor, anders mag je ook niet met rubberen laarzen starten.

Als je een rechte bovenkant hebt zit je met chaps eigenlijk altijd aan de leren variant van suede chaps, dus met zo'n ribbelig rekstuk er aan en dat mag niet. Het moet een rijlaars lijken, en dan ook een leren neem ik aan, anders mocht je ook wel met suede chaps rijden.

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:57

Ah oke nu snap ik het Lachen

Jenny_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:45

ik weet het niet zeeker maar ik ken iemand die dat alltijd doet en daar op kwam nooit een reactie van de jury dat het niet mocht

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:37

Regelementsvraag.