Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

want waarschijnlijk krijg je wel commentaar maar ukkiepuk hier op bokt rijd met haar dressuurshet in het M1 en die gaat ook super lekker !
Anne_GTI schreef:Springen gaat hem niet worden; dan moet je ook beginnen met een meter.
Dressuur zou ik ook niet officieel gaan starten, d'r zijn mensen die het wel doen met zo'n kleine pony. Persoonlijk zou ik niet met een pony willen starten want 99 van de 100 keer ga je van een kouwe kermis thuiskomen.
Als wedstrijden rijden wel tot je ambities hoort heb je de verkeerde keuze gemaakt door een kleine pony te kopen. In de aangespannen sport is een heel ander verhaal maar onder het zadel....
Urielle schreef:Het is wel toegestaan om te dressuren. Springen wordt moeilijk, de hindernissen in het B zijn een meter en de afstanden staan op paarden ingesteld. Dan kun je beter een oefenparcours in.
Maar ben jij zo klein dan? Mijn Welsh is 1.20 en ik zou op wedstrijd toch best voor schut rijden vrees ik
Henkjan schreef:Anne_GTI schreef:Springen gaat hem niet worden; dan moet je ook beginnen met een meter.
Dressuur zou ik ook niet officieel gaan starten, d'r zijn mensen die het wel doen met zo'n kleine pony. Persoonlijk zou ik niet met een pony willen starten want 99 van de 100 keer ga je van een kouwe kermis thuiskomen.
Als wedstrijden rijden wel tot je ambities hoort heb je de verkeerde keuze gemaakt door een kleine pony te kopen. In de aangespannen sport is een heel ander verhaal maar onder het zadel....
Hier ben ik het mee eens.
Als je voor de sport wilt gaan, zou ik eerder kiezen voor een grote pony, maar nog eerder voor een leuk paard!
AnnemiekvM schreef:Het kan wel, maar soms is het geen gezicht. Je moet je ook afvragen of de pony je goed kan houden. Dat ligt buiten de stokmaat ook erg aan de bouw van je pony. Conditie is ook belangrijk.
Ben wel benieuwd, haf x shet. Lijkt mij een erg leuke combi.
Dus kom maar op met de foto's.

AnnemiekvM schreef:Nou, wat is het een leuke pony! Ik snap wel dat je die wilt hebben.
pol_Doer schreef:Hey,
ik krijg dus vanaf 1 augustus een pony. Het is een shet x haf van 1.25
Ik ben zelf 20 en zou het ook wel is leuk vinden om een wedstrijdje te rijden en ook heb ik gehoord dat ze super netjes dressuur kan rijden. Maar ik moet waarscheijnlijk dan bij de paarden starten. Hebben jullie dat wel is gezien een pony van 1.25 bij de paarden?
Misschien wil ik ook wel lid worden van de KNHS maar dan alleen om voor de lol wedstrijden te rijden. Hebben jullie tijdens die officiele wedstrijden wel is een pony dat zo klein is gezien bij de paarden?
Ook zou ik het leuk vinden om eens een parcoursje te springen met hem. Waar of hoe zou ik dat kunnen doen?
nog bedankt.
Sonja schreef:Heb je anders niet een FNRS-manege in de buurt, zodat je eens kunt beginnen met het rijden van de F-proeven? Dan kun je je alvast eens meten en voorbereiden op misschien toch echte KNHS-wedstrijden.
pol_Doer schreef:Sonja schreef:Heb je anders niet een FNRS-manege in de buurt, zodat je eens kunt beginnen met het rijden van de F-proeven? Dan kun je je alvast eens meten en voorbereiden op misschien toch echte KNHS-wedstrijden.
maar dan moet je daar toch lessen rijden?