Noodponcho, overbodige service of luxe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Noodponcho, overbodige service of luxe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:40

Citaat:
Je moet gewoon goed weer bestellen ROFL

Ja, helaas Haha!

20 juli hebben wij onze landelijke wedstrijd weer en helaas zijn de voorspellingen slecht.

Nu had ik het idee om dan maar een x aantal noodponcho's in te slaan en die op de wedstrijd te verkopen voor een gering bedrag (hooguit 2 euro, ligt aan de inkoop)

Het gaat om doorzichtige noodponcho's die je veel op festivals ziet, zoals te zien op deze link:
http://www.o-genki.be/reizen/corsicajun ... %20060.png

Zouden jullie dit een extra service vinden? Of zouden jullie never nooit niet met zo'n ding gaan rijden?

Sirus

Re: Noodponcho, overbodige service of luxe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:43

Nee, ik zou niet in een poncho rijden. Nat wordt je toch. Op zich merk ik er met rijden zelf niet veel van. Daarna is het wel lekker om even in een droge broek en shirt te klimmen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:46

tja, die dingen ritselen natuurlijk wel..... dan zou ik op zoek gaan naar goede kwaliteit poncho's die niet ritselen (geloof dat die van kingsland niet ritselen) en daarbij zijn die noodponch's die je bv. bij de action komt echt hudge, die kun je 10 keer om je heen slaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:47

Ik denk dat je ook 10 ambu's kunt bestellen als je die ponchos uit gaat delen Knipoog
Als het service is zou je het kunnen aanbieden voor de toeschouwers, ruiters zou ik niet doen. Die kunnen zelf wel regenkledij regelen als hun paard daar tegen kan.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:25

Wij kregen laatst regenponcho's van de vereniging die ze bij de KNHS had besteld. Het was de laatste wedstrijd voor dit bestuur en de regen kwam met bakken de lucht uit. Dit vonden alle ruiters een heel leuk gebaar en er waren geen paarden die er moeite mee hadden. Daar moet ik wel bij zeggen dat het gewoon een soort jas was, wat niet extreem wapperde oid. Wel een mooi felgroen kleurtje. Vork

darwindaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:49

Ik zag pas op wedstrijd die doorzichtige "regenjassen" weet niet precies hoe je ze moet noemen, van kingsland. Mooie jassen. Ze ritselden ook niet. Ik denk dat als je ze wilt kopen en daarna verkopen je moet zorgen dat ze niet ritselen. I.m.o.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:50

Ik denk dat het wel handig is voor de toeschouwers maar niet voor ruiters en amozones dat rijd vast niet fijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:42

Nee dan kun je beter die doorzichtige regenjassen kopen bij divoza.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:45

Die poncho's zijn hardstikke licht en kunnen bij een windje of een drafje al flink gaan klapperen, lijkt me dus dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan wanneer je op je paard zit en hij/zij schirkt van het geklepper van je poncho. Knipoog

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:04

MarloesRixt schreef:
Die poncho's zijn hardstikke licht en kunnen bij een windje of een drafje al flink gaan klapperen, lijkt me dus dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan wanneer je op je paard zit en hij/zij schirkt van het geklepper van je poncho. Knipoog

En je hindert er andere mensen mee. De meeste paarden schrikken zich rot als er iemand langs komt rijden op het inrijterrein met een klepperde poncho.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:07

moet zeggen dat mijn hypertje er niks omgaf
(zo erg klapperde het ook niet )

maar misschien zijn doorzichtige regenjassen wel een idee
de korte zijn normaal verkoop 10 euro (9,95)
mocht je daar voor kiezen kan ik evt wel wat regellen
bij grotere afname

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:24

Met die dingen van de action (van 30cent) zou ik niet eens in de buurt van mijn paarden kunnen komen! Die dingen zijn zooo groot, en zo onhandig! Dat wordt echt niets..

Ik heb zo'n ding wel eens met een fietstocht gedragen, en van ellende uitgetrokken omdat ik niemand kon verstaan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:29

dat zijn dan zeker niet de zwarte (nood) ponchos die verkrijgbaar zijn
voor het paardrijden , die kosten verkoop 2,25 uit mijn hoofd
dan zijn er ook nog groene vinyl die kosten verkoop 7.15

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:33

Anniiekk schreef:
MarloesRixt schreef:

En je hindert er andere mensen mee. De meeste paarden schrikken zich rot als er iemand langs komt rijden op het inrijterrein met een klepperde poncho.

Kom nou toch...kunnen die paarden dan helemaal niks meer hebben? Ik heb ook weleens met zo'n poncho gereden; sterker nog; een hele club op buitenrit met zo'n poncho aan. Niks aan de hand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:30

Ik vind dat er wel erg overdreven gereageerd wordt over die dingen Haha! Alsof paarden van BOE al op hol slaan Nagelbijten / Gniffelen

Het was ook meer vanuit de gedachtengang wat nou als het gaat plenzen, ik was bij het concours van de veldruiters een paar weken terug en daar goot het echt, combinaties die snel onder de bomen gingen schuilen. Witte rijbroeken waren doorzichtig Haha! Als je daar dan rijdt met je dure wollen rijjasje, of je zit er net een minuut op kan ik me voorstellen dat je zo'n ding juist fijn vindt. Die dingen zijn dusdanig dun dat ze volgens mij niet kraken en door het materiaal zelfs 'plakken' aan je lijf. Daarnaast is zoiets zo vast gezet met een manen elastiekje.

Zeker omdat het ook nog eens vrij koud is zou je net even goed ziek worden, zo'n lelijk ding kan je daar dan mooi voor behoeden!

Desondanks volg ik jullie raad op en ga ik ze niet kopen.

Duurdere jasjes zijn geen optie, wij zijn dusdanig klein dat we het risico niet kunnen lopen voor een fiks bedrag in te kopen en er dan vervolgens mee te blijven zitten!

Nickyu: bedankt voor je aanbod!

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!

Angelique

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:33

Als ik ergens aan deelneem met mijn paard en de weersvoorspellingen zijn slecht...dan neem ik zelf het nodige mee.
Ik denk dat het publiek het wellicht wel op prijs stelt.

Aan de andere kant...misschien valt het ook wel weer mee met het weer...en dan verkoop je niks...en zit je met al die dingen. Een voorspelling op een dergelijke lange termijn wil nog wel eens afwijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:35

polly2 schreef:
Als ik ergens aan deelneem met mijn paard en de weersvoorspellingen zijn slecht...dan neem ik zelf het nodige mee.
Ik denk dat het publiek het wellicht wel op prijs stelt.

Aan de andere kant...misschien valt het ook wel weer mee met het weer...en dan verkoop je niks...en zit je met al die dingen. Een voorspelling op een dergelijke lange termijn wil nog wel eens afwijken.

Dat is ook de reden dat ik aan de noodponcho's dacht, die zijn goedkoop dus dan loop je niet zoveel risico..Als ruiter heb je ook nog wel wat geld bij je om te eten en te drinken, dan kan een eurootje voor een poncho er ook nog wel af Ja

Maar we doen nog heeeeeel veel zonnedansjes hier hoor Knipoog