Morgen wedstrijd: 2x rijden of extra lang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Morgen wedstrijd: 2x rijden of extra lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:35

Morgenavond hebben we weer een (sel) wedstrijd. Maar mijn paard heeft de afgelopen week stil gestaan omdat ze een ijzer kwijt was.. nouja IS.. wat ze is nu nog steeds niet opnieuw beslagen.
Ik wil de wedstrijd toch graag rijden.. en ik vraag me af hoe ik dit nu moet gaan aanpakken..
(smid komt morgenochtend)

1. Gewoon op wedstrijd gaan en hopen dat ze zich zelf in de wei in vorm heeft gehouden..
2. 2x rijden, morgenochtend en dan 's avonds op wedstrijd gaan..
3. Extra vroeg vertrekken naar de wedstrijd en lang(er) losrijden..

Wie heeft dit vaker meegemaakt? en wat zou jij doen?

CM_

Re: Morgen wedstrijd: 2x rijden of extra lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:39

ik zou NIET rijden.

Ik vind dat je het tegenover je paard niet kan maken om een week stil te staan en dan ineens te moeten optreden op concours.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:41

ik zou ook NIET gaan rijden!
Ze heeft wel een week stilgestaan en dan moet je dus ook weer gaan opbouwen!
Na een week stappen door een vertsapping ga je toch ook niet weer gelijk aan de bak???

ik bind het ook niet eerlijk tegenover je paard als je zou gaan starten...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:42

ik ben het met crossmonster eens, je paard heeft een week stilgestaan en je kan niet van hem verwachten dat hij dan ineens een wedstrijd kan rijden.

edit: zeker niet op M niveau

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:29

Ik zou gewoon gaan. Maar niet extra lang rijden en ook niet 2x rijden. Gewoon zoals je anders ook doet en als het wat minder gaat weet je waar het door komt. Betalen moet je toch dus kun je je trainingsrondje daar ook wel rijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:05

Waarom heb je de afgelopen week dan niet gereden en wil je nu wel op wedstrijd zonder ijzer dan?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:07

Hangt van het paard af, als ik mijn paard een week niet heb gereden, maar hij wel buiten heeft gelopen kan ik hem wel meenemen op wedstrijd en ik rij Z. Het zal misschien iets minder goed gaan, maar dat neem ik hem ook niet kwalijk. Vandaag eventjes rijden, niet te lang en niet teveel ervan verwachten morgen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:08

Charaz schreef:
Waarom heb je de afgelopen week dan niet gereden en wil je nu wel op wedstrijd zonder ijzer dan?

Er staat dat de smid vandaag komt..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:10

CD28 schreef:
Ik zou gewoon gaan. Maar niet extra lang rijden en ook niet 2x rijden. Gewoon zoals je anders ook doet en als het wat minder gaat weet je waar het door komt. Betalen moet je toch dus kun je je trainingsrondje daar ook wel rijden.

Idd, gewoon gaan en niet anders dan anders.. niet 's ochtends rijden en ook niet langer losrijden.
Gewoon rijden en zien waar het schip strand, al is het maar voor de oefening, t geld ben je anders toch kwijt..

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:13

Ben het inderdaad helemaal met Femmefatale1, CD28 en Kev Knipoog (tjoh.. )

orion92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:43

Als je paard gewoon een week stil staat en je pakt hem dan op, zul je dat denk ik op dezelfde manier doen als gewoonlijk. Je moet toch betalen, dus als je paard verder in een goede conditie is, zou ik gewoon gaan. Ik zal gewoon rustig opbouwen en niet te veel van je paard verwachten.
Veel succes.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:48

Persoonlijk zou ik niet gaan, je hebt een week niet gereden en wilt uitkomen in de klasse M, ik zou het niet fair vinden ten opzichte van mijn paard.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:37

Gewoon rijden zoals je gewoon doe. Lukt het niet is het pech.

Mijn merrie is vorige week mee geweest op ponykamp met een meisje van 9. Dus dat is enkel spelletjes spelen, bos crossen en aan klooien geweest. Die heeft zondag gewoon weer een puntje in het Z gelopen (ze was wel wat stug, maar dat neem ik haar niet kwalijk).

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:15

Ik zou gewoon ook gaan rijden. Lekker rustig losrijden en dan de baan in. Doen alsof het een gewone training is. Ik vind de vergelijking met een paard dat zich verstapt heeft hier niet toepasselijk. Kijk dat paard had een blessure dan zal ik ook zeggen niet doen eerst rustig thuis opbouwen. Paard heeft dan de afgelopen week wel de spieren anders gebruikt om het pijnlijke been te ontzien. Deze had gewoon een ijzer kwijt en kon voor de rest normaal lopen. Een week niet rijden vind ik nog niet eens abnormaal lang. En ik vind het er ook nog toe doen of paard week op stal heeft gestaan of dat het regelmatig buiten is geweest.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:05

Ik zou gewoon rijden hoor. Maar niet twee keer rijden, dat helpt niet denk ik. En langer ook niet, misschien een heel klein beetje zodat hij wat losser word maar echt geen uur. Maar waarom heb je niet gereden toen hij geen ijzer had? Hij loopt in de wei ook gewoon, dan kun je er ook wel een beetje voorzichtig op rijden toch?

Heb je in zwaagwesteinde?? Ow nee, ik zie het al Sonnega

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:09

Misschein kan je 's ochtend 20 min rijden, gewoon lang en laag, niks geen oprichting. Dat ze wel even los is gereden, dan op wedstrijd 5 minuutjes korter ofzo

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:17

Ik zou wel gaan en gewoon rijden zoals je normaal doet. Niet te lang en ook niet twee keer rijden of zo dat teveel van het goede. Gewoon je best doen meer kan je niet doen Lachen

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 13:37

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik ietsje langer ga losrijden en dan eerst lekker veel ga stappen om haar los te krijgen...
En dan maar hopen dat ze lekker loopt tijdens de proef! Lachen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:40

Ik heb het zelf ook wele ens gehad, maandag tm vrijdag stilgestaaan door eeen hoefzweer. De avond ervoor even goed loswerken, kan je er de volgende dag gewoon tegen aan! (Had ik tenminste)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:03

Ik zou gewoon 2x een halfuurtje gaan rijden, 's ochtends en 's avonds. Losrijden en dan nog een keer het proefje, en iets dat je nog lastig vind..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 14:12

loveyodie schreef:
Ik zou gewoon 2x een halfuurtje gaan rijden, 's ochtends en 's avonds. Losrijden en dan nog een keer het proefje, en iets dat je nog lastig vind..

Ik heb vanavond de wedstrijd... ik dan dus niet meer van te voren rijden..

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:30

Desnoods als je het idee hebt dat het een beetje te veel voor der is rij je alleen de eerste proef. Maar ik zou het zeker proberen misschien pakt ze het direct wel weer super op!

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:05

Ik persoonlijk zou niet gaan.
Maar als je absoluut wilt gaan, rijdt haar dan 's ochtends niet te lang, max. half uurtje, goed los- en uitstappen, alleen loswerken, zoek de ontspanning op. Voelt ze nou 's ochtens echt niet fijn, kies dan voor haar en zeg de wedstrijd af.
Voelt ze fijn, ontspannen en los, lekker gaan, als je de warming-up en cooling-down uitvoert moet het te doen zijn. Overhaast niks en geef haar de tijd.

Succes.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:19

En, hoe is het gegaan?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:22

Een paard is toch niet meteen helemaal 'uit vorm' als je een weekje niet rijd? Volgens mij kan je dan best een wedstrijd rijden, en als het mislukt, pech toch?