Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elfj schreef:zoals gezegt is dit niet toegestaan, je kunt alleen dispensatie aanvragen bij de KNHS om het wel te mogen, maar dan moet je een medische verklaring hebben van de arts dat je slechthorend bent.
scoobydoe schreef:Volgens mij mag het niet.
Zijn bang denk ik dat je helpt bijv zit op verkeerde been enzevoort.
Denk dat je het moet aanvragen.
Aanvragen bij de knhs.
Maar denk dat je daar voor slechthorend moet voor zijn
Ziolette schreef:Afgelopen weekend heb ik mijn proeven weer gewoon uit mijn hoofd gereden, bevalt toch beter. Ik weet wat er gaat komen, ik hoef niet bang te zijn dat ik het niet goed versta en als ik een fout maak in de proef krijg ik -2. Jammer dan, als ik de voorlezer niet versta kan ik ook verkeerd rijden….
lotjj92 schreef:ik heb ook regelmatig miscommunicatie met mijn voorlezer en daardoor ook regelmatig -2 gekregen omdat ik de letters niet meer kan verstaan.
chaatje16 schreef:Hoi
er is iets nieuws, dat had ik gelezen is de paard en sport. het is een soort mp3 speler en die leest de proef voor, zodat je nooit meer een voorlezer nodig hebt. Moet je maar even na vragen bij de KNHS meer weet is er ook niet van.
Ziolette schreef:lotjj92 schreef:ik heb ook regelmatig miscommunicatie met mijn voorlezer en daardoor ook regelmatig -2 gekregen omdat ik de letters niet meer kan verstaan.
Dat kan je oplossen door voor te laten lezen volgens bijvoorbeeld het NATO-alfabet. Omdat ik slechthorend ben, leest mijn man als ik al met headset start voor volgens dit alfabet. Ik hoor namelijk ook vaak het verschil tussen letters niet.
Je krijgt dan:
A = Alfa
F = Foxtrot
B = Bravo
M = Mike
C = Charlie
H = Hotel
E = Echo
K = Kilo
D = Delta
X = X-ray
G = Golf
Het is voor de voorlezer ws even wennen, maar voor jou als ruiter/amazone een stuk makkelijker.