Wedstrijd B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_orville_X

Wedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 17:09

Ik rijd nu al 'n paar wedstrijden, nu al , op dit moment, 6 gereden ofzo. officiël. En nog maar 1 WP.
Hoe kun je een beete scoren? Mijn paard is lastig aan de teugel te krijgen, en doet dat ook bijna niet in de proef.. Verder is hij al aardig op leeftijd en altijd voor de kar gelopen. Maar dan nog, ik wil wat berijken met m'n schatje. Gelukkig is het de volgende keer een andere proef, maar hoe moet je nou hogere punten scoren? Als je bijvoorbeelt ergens een 6 voor hebt, hóe kun je dat verhogen naar een hoger punt, terwijl er geen commentaar bji staat? En mijn lesgeefter is al een tijdje afwezig, dus heb al een tijdje geen privé les meer gehad, zo'n maand ofzo.
En dan nog, hoe krijgen jullie die hoge punten? Nog tips ofzo.

xx.' (L)

Sim

Re: Wedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:50

-> WD V

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:05

Probeer iig de figuren zo netjes mogelijk te rijden.

Verder is het heel erg belangrijk dat je pony ontspannen en nageeflijk loopt..

Edit: Probeer hem anders eens net iets lager in te stellen, dus dat hij met zijn neusje ter hoogte van zijn borst loopt... misschien is dit makkelijker voor hem, en zo kan hij zijn rug ook beter gebruiken. Het is nog niet nodig om hem hoog en rond in te stellen, het gaat er alleen om dat je kan laten zien dat je paard nageeflijk en ontspannen is tijdens zijn werk.
Laatst bijgewerkt door Sandra_v_B op 02-07-08 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:06

Ja dat ''aan de teugel'' is toch echt wel een must in de B. Opgericht hoeft het niet te zijn hoor, maar nageeflijkheid moet wel getoont worden. En dan niet even maar vrij constant.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:15

Je figuren netjes op de letter inzetten en netjes afwerken. Daar scoor je al een hoop mee. Verder is het in de B wel belangrijk dat je paard fijn ontspannen loopt. Hij hoeft nog niet eens zozeer super in de krul te lopen maar het moet wel fijn ontspannen ogen en niet dat hij met z'n hoofd in de lucht loopt. Als er geen commentaar wordt gegeven bij een zesje op je protocol, kun je altijd na de wedstrijd nog naar de jury toestappen en vragen hoe je je oefeningen beter zou kunnen rijden. Ze geven je daar vaak toch graag antwoord op.

Verder weer gauw gaan lessen. Vraag je instructrice je te helpen met de nageeflijkheid en ontspanning van je paard. Desnoods even iemand anders zoeken die je kan helpen als je eigen instructrice langere tijd niet kan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:18

zorg er in ieder geval voor dat je goed oefent op de puntjes waar je onvoldoende scoort... bij ons waren dat bijvoorbeeld de overgangen, die gaan nu met veel oefenen al een stuk beter. Ook de middenstap heb ik zo een stuk beter gekregen.
ik hoop dat je snel weer les hebt!
veel succes!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:27

hoeken rijden, goede been, voltes goed oefenen (dat ze goed rond zijn, dus maar een paar pasjes op de hoefslag), lekker ontspannen en nageefelijk rijden. probeer gewoon heel secuur, en elk figuur afzonderlijk, netjes te rijden. succes!!

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:19

Bedankt allemaal. (L) Uhm, hoe gaat dit topic dicht? :}

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:35

Niet. Gewoon wachten totdat het naar beneden zakt.

Hoge punten moet je verdienen. Je moet je paard gewoon in de B redelijk voor elkaar hebben, dit leer je door goede les. Iemand anders kan je nu gaan vertellen hoe ze al die hoge punten scoren, maar daar heb jij toch echt niet heel veel aan. Des te meer aan goede les, dus ik hoop inderdaad voor je dat je dat snel weer hebt.

Succes. Lachen

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:05

In de B is het vooral belangrijk dat je goed op de letter rijdt en dat je overgangen vloeiend verlopen. Probeer dit veel te oefenen in je training en dan komen de punten vanzelf. Lachen Aan de teugel rijden is nog geen vereiste in de B maar je pony moet ook niet tegen de teugel zijn. (dus hoofd in de lucht gooien en het bit vastpakken e.d)

Succes!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:15

Tabino schreef:
Aan de teugel rijden is nog geen vereiste in de B maar je pony moet ook niet tegen de teugel zijn.

Met alle respect maar in mijn regio rij je bijna 'verlies' als je paard niet nageeflijk is. Dan kun je je echt geen enkel foutje meer permitteren en winst zul je echt niet rijden.

Persoonlijk is mijn (vervelende Tong uitsteken ) advies dan ook: hou hem thuis tot dat iig in orde is! Het is frustrerend om op wedstrijd te gaan voor 155 punten, voor mij althans, dus mijn advies is: hou het leuk en ga pas als je in ieder geval kans maakt!

Puntjes waarmee je kunt scoren in de B: diep je hoeken inrijden, dan kun je alle oefeningen goed voorbereiden. Buiging en stelling goed voor elkaar, de B zijn veel voltes, zorg dat ze mooi rond zijn en dat je paard niet alleen in de nek buigt maar zijn hele lichaam.
De overgangen moeten vloeiend verlopen, paard moet op de kleinste beenhulp reageren en ook weer vloeiend terugkomen op verzoek. Let bij de middendraf ook op het terugkomen, wegrijden doet iedereen wel, maar het terugkomen is vaak erg slecht.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:24

Ik ga zondag voor het eerst starten in de B, en ook inderdaad al die 'kleine' puntjes waar ik om moet denken als de hoek in rijden, goed op de letter rijden, figuren afmaken, recht afwenden, en laat je paard lekker actief lopen.
Succes