Ach ja,dat is hoe ieder het voor zichzelf ziet.Sommigen rijden wedstrijd met de bedoeling te scoren en hogerop te geraken,anderen doen het puur voor het plezier,maken er niets uit dat ze vanachter staan maar kunnen wel gelukkig zijn met een proef die voor de jurieleden misschien niet goed genoeg is.
Ik rijd zelf al jaren VOR/trens dressuur.In de E vertrokken(toen kon ik af en toe nog eens winnen),uiteindelijk tot in de L geraakt,maar daar kon ik dus niet meer mee(gewoon paard,geen les en zelf niet zo getalenteerd).Maar dan nog kon ik met momenten heel content zijn met mijn proeven.
Had zelfs punten genoeg om M te gaan rijden,maar dat heb ik wijselijk gelaten.
Nu terug met een onervaren paard begonnen(na 3 jaar géén wedstrijden),en hoewel deze wél kwaliteit heeft wilt het tot nu toe nog niet echt lukken.Who cares!
Ben wel van plan om nu lessen te gaan volgen,maar dan meer omdat ik het zonde vind van met een goed paard te blijven aanmodderen dan omdat wil winnen.
Wil hier dus niemand veroordelen,maar ik begrijp beide standpunten wel.
Wil je er voor gaan,gebruik je de provinciale wedstrijden als opstapje om ooit hogerop te komen:oké.
Wil je gewoon plezier en weet je waar de mogelijkheden van je paard/pony liggen,ook geen enkel probleem mee.