ietsje meer respect voor vrijwilligers te veel gevraagd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

ietsje meer respect voor vrijwilligers te veel gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:23

Ik ben net terug van het ponyconcours dat onze rijvereniging elk jaar organiseerd. Vanochtend ben ik om 7.30 het secretariaathok ingegaan en ben er om 6 uur weer uitgekropen. Hard werken, maar op zich best gezellig, we hadden goed weer en het concours verliep prima. Enige smet op de dag waren sommige reacties van bepaalde kindertjes. Om 13.00 was de laatste dressuurstart, om 13.50 was de prijsuitreiking, imo best een nette tijd. Toch zijn er altijd weer mensen die echt niet kunnen wachten. Ondanks dat de coupons regelmatig werden opgehaald vervolgens, nageteld, verwerkt, gescheurd en opgehangen, waarbij tevens een tussenstand is opgehangen, reageren sommige kinders ronduit respectloos. één meisje heeft het voor elkaar gekregen 4 keer te vragen of haar punten er al waren. 3 keer heb ik haar vriendelijk doch dringend verteld dat we druk aan het tellen zijn en de punten verwerkt werden en zodra dat klaar was, dat de coupons op werden gehangen. De 4de keer heb ik haar vriendelijk verteld, dat als ze steeds komt vragen, ik niet kan tellen en dat ze dan nog langer moet wachten. Dat viel niet in goede aarde, IK VRAAG HET TOCH ALLEEN MAAR??? en mevrouw blijft 30 min lang pontivicaal voor het secretariaatraam staan, je strak boos aankijkend Rolleyes Helemaal aan het eind van de dag (iedereen was al aan het opruimen) kwam er nog een meisje naar mijn collega gerend. Of ze nog de springcoupons had. Mijn collega had ze al opgeruimd, maar speciaal voor haar wilde ze nog wel even naar de auto lopen en ze uitzoeken. Vervolgens heeft ze ze gevonden, maar in haar haast vallen ze op de grond. Zegt dat meiske, nou..... bedankt op een uiterst geiritteerde sarcastische wijze, waarmee ze bedoelde dat ze niet zo blij was dat haar coupons op de grond waren gevallen. Nouja........... Hamer

De organisatie van zo'n concours zit daar geheel belangenloos en doen ontzettend hun best alles in goede banen te laten lopen, zou daar niet een beetje meer respect voor getoond kunnen worden?

Index

Re: ietsje meer respect voor vrijwilligers te veel gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:28

Antwoordt: NEE Haha!

haha ik weet precies wat je bedoeld.. heb eerder ook veel geholpen en idd zijn er altijd mensen die denken dat ze de enige zijn daar en je hun als koning of koningin behandeld.. Vreselijk......

Erg flauw want zonder al die vrijwilligers was er geen concours!!!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:32

Trek het je niet aan Ach gut
Tegenover die ene zeikerd staan vele tevreden ruiters die jullie werk WEL waarderen (waarvan ik er een ben).

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:40

Ik weet dat ik me er niet druk over moet maken, maar toch het is zo jammer. Het was een super dag, mooi weer, gezellige sfeer en over het algemeen was iedereen goed gemutst, dus het was zeker een geslaagde dag. Ik vindt het gewoon alleen jammer, en vraag me af hoe die kinderen zich thuis gedragen als ze even op iets moeten wachten. Als je je al zo gedraagd tegenover een vreemde, hoe gedragen ze zich dan tegenover hun ouders? Nagelbijten / Gniffelen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:44

Jammer toch dat de reactie van een of twee deelnemers je zo'n rotgevoel kunnen geven na een verder perfect verlopen dag.
Probeer het je niet aan te trekken, maar ik weet dat het niet makkelijk is. Zelf heb ik ook altijd last van zulke dingen, zodra ik 's nachts een keer wakker word dan denk ik er weer aan, terwijl je best weet dat je het hartstikke goed gedaan hebt, maar het is niet anders. Laat je plezier in ieder geval niet vergallen door een "onopgevoed stuk vreten".

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:30

Zo'n kind heb ik ook eens gehad op het secretariaat... heb haar maar gezegd dat als zij nog vaak zou komen het nog heel lang zou duren.

Eigenlijk zou iedereen verplicht een seizoen op het secretariaat moeten helpen. Denk dat mensen dan pas een beetje respect krijgen voor vrijwilligers.

Ben ooit uitgescholden aan de telefoon door een deelnemer die niet op de tijd wilde starten waarop ze ingedeeld stond. Heb haar toch even vertelt wat ik daarvan dacht en nadat ze excusses had aangeboden is ze alsnog wel gestart.

Je kunt het nooit naar tevredenheid doen voor iedereen. Maar laat je niet gek maken door zeurende ruiters! Bij mij is heel veel mogelijk maar zodra ze denken dat zij het kunnen bepalen veranderd dat wel...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:03

Helaas.... die mensen heb je altijd en overal. Maar gelukkig is het gros wel blij met wat je voor ze doet en waarderen ze het wel! Ikzelf schrijf vaak en ben ook regelmatig ringmeester bij ons op de vereniging, zowel bij het mennen als bij dressuur. Zoveel mensen die hunzelf het belangrijkst vinden, die tussendoor komen als je iemand iets aan het uitleggen bent, onvoorstelbaar. Maar goed, de mensen die na afloop naar je toe komen met een bedankje, das onbetaalbaar.... En daar doe je het voor!

Overigens ben ik ook van mening dat iedereen die wedstrijden rijd voor zijn of haar vereniging ook vrijwilligerswerk moet doen. Het hoeft niet vaak te zijn, maar als iedereen het doet wordt het een stuk makkelijker om wedstrijden te organiseren en ze goed te laten verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:09

Meer respect voor de vrijwilligers is zeker belangrijk, het is echt balen als je fijne wedstrijd wordt verpest door mensen die brutaal zijn, zich niet aan de regels houden etc.
Met kleinere kinderen heb ik altijd wel geduld, een meisje van 7 kwam al 4x om coupons vragen op onze wedstrijd. Ik heb haar even apart genomen om te vertellen waarom het zo lang duurde. Voor zulke kleine kinderen is een uur wachten vaak ook lang, zeker als het hun eerste wedstrijdje is en ze vol spanning zitten te wachten. Natuurlijk moeten ze dan nog netjes blijven, en dat zeg ik ook tegen ze, maar zeker met de jongere ponyruiters heb ik meer geduld dan met de zoveelste zeurende prof.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:00

Het zijn ook meestal dressuurruiters die zeuren. Ik zelf baal er ook best van als ik uren moet wachten op een wedstrijd en daarom probeer ik het bij ons altijd zo snel mogelijk te doen. We schrijven constant punten op en de coupons liggen direct klaar. Maar er gebeurd natuurlijk altijd wel eens wat. Ruiters die het niet eens zijn met de beoordeling van een jury.. tja daar kunnen wij als secretariaat natuurlijk niets aan doen.

Ik probeer altijd om me niets aan te trekken van mensen die klagen. De mensen die positief zijn daar gaat het om! En tot nu toe is dat altijd nog het merendeel...

Wel grappig was dat iemand van een andere vereniging kwam vertellen dat het zo verschrikkelijk lang duurde bij ons... ja, half uur nadat je gereden had hingen je punten er. Die persoon zat zelf op de rekenkamer bij een andere vereninging. Daar start ik alleen omdat het dichtbij is. Dan breng ik mijn paard naar huis, ruim alles op. Ga zelf douchen en omkleden. Even bijkletsen met het thuisfront. Dan heel rustig naar het concours terrein terug. Inmiddels is het dan toch wel 2 uur later... meestal hangen de punten er dan nog niet... Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:14

Wij proberen ook zo snel mogelijk de coupons op te hangen. Ook hangen we een tussentijdse stand op, zodat de mensen met hoge punten weten of het de moeite is om te blijven of niet.

Bellona_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:12

Maar als je bedenkt dat kinderen al geen respect hebben voor hun ouders, is het dan raar dat ze vrijwilligers helemaal beschouwen als minderwaardige schepsels?
Echt, wat je ze soms (op een concours) hoort schreeuwen naar hun ouders, en hoe ze commanderen...! Dan denk ik bij mezelf: inpakken dat kind, naar huis en de eerste zes maanden geen wedstrijd meer! Maar nee, die ouders pikken alles! ECHT ONGELOOFLIJK!

love_heidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:03

Ik weet hoe zwaar het is. Ik heb eens een keer meegeholpen op een wedstrijd in Boerakker, en ze zaten daar met een boel te tellen, maar je hebt echt helemaal gelijk!als je startcoupons er al zijn, liggen ze er wel. Het is niet zo dat alks ze vragen dat ze er pats-boem liggen. Ik heb respect voor jullie en zonder zulke vrijwilligers, kan een wedstrijd ook niet doorgaan.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:18

w.b.t dat tellen. Mensen schijnen niet altijd door te hebben dat dat zij niet de enigste zijn die graag hun punten willen weten. Tussendoor worden er stapeltjes coupons opgehaald en die worden gewoon 1 voor 1 geteld, gescheurd en opgehangen. Je heb gewoon dikke pech als jij net degene bent die onder op de stapel ligt.
Ik denk dat het voor elke ruiter die wedstrijden rijdt nuttig is om eens mee te helpen op het secretariaat dan krijgen ze wat meer inzicht in het reilen en zeilen, en waarom het zo "lang" duurt.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:41

marquez1 schreef:
Ik ben net terug van het ponyconcours dat onze rijvereniging elk jaar organiseerd. Vanochtend ben ik om 7.30 het secretariaathok ingegaan en ben er om 6 uur weer uitgekropen. Hard werken, maar op zich best gezellig, we hadden goed weer en het concours verliep prima. Enige smet op de dag waren sommige reacties van bepaalde kindertjes. Om 13.00 was de laatste dressuurstart, om 13.50 was de prijsuitreiking, imo best een nette tijd. Toch zijn er altijd weer mensen die echt niet kunnen wachten. Ondanks dat de coupons regelmatig werden opgehaald vervolgens, nageteld, verwerkt, gescheurd en opgehangen, waarbij tevens een tussenstand is opgehangen, reageren sommige kinders ronduit respectloos. één meisje heeft het voor elkaar gekregen 4 keer te vragen of haar punten er al waren. 3 keer heb ik haar vriendelijk doch dringend verteld dat we druk aan het tellen zijn en de punten verwerkt werden en zodra dat klaar was, dat de coupons op werden gehangen. De 4de keer heb ik haar vriendelijk verteld, dat als ze steeds komt vragen, ik niet kan tellen en dat ze dan nog langer moet wachten. Dat viel niet in goede aarde, IK VRAAG HET TOCH ALLEEN MAAR??? en mevrouw blijft 30 min lang pontivicaal voor het secretariaatraam staan, je strak boos aankijkend Rolleyes Helemaal aan het eind van de dag (iedereen was al aan het opruimen) kwam er nog een meisje naar mijn collega gerend. Of ze nog de springcoupons had. Mijn collega had ze al opgeruimd, maar speciaal voor haar wilde ze nog wel even naar de auto lopen en ze uitzoeken. Vervolgens heeft ze ze gevonden, maar in haar haast vallen ze op de grond. Zegt dat meiske, nou..... bedankt op een uiterst geiritteerde sarcastische wijze, waarmee ze bedoelde dat ze niet zo blij was dat haar coupons op de grond waren gevallen. Nouja........... Hamer

De organisatie van zo'n concours zit daar geheel belangenloos en doen ontzettend hun best alles in goede banen te laten lopen, zou daar niet een beetje meer respect voor getoond kunnen worden?

Ik zit ook in de dressuurcommissie en toen ik daar net mee begon vroegen ook heel veel mensen wanneer de prijsuitreiking zou zijn. Sinds een paar maanden zet ik ook de prijsuitreiking tijden op de startlijst die op het terrein worden gehangen. Nu vragen steeds minder mensen aan mij wanneer de uitreiking is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:00

ik snap precies wat je bedoelt, en ik vind het zeldzaam onfatsoenlijk. anderzijds meldde ik me vorige week bij mijn eigen club af, op woensdag voor de wedstrijd van zondag. Idd wel laat, maar een gebroken arm kun je niet echt voorspellen. Ipv een "goh, wat vervelend; hoe gaat het nu" kwam er alleen een "oke" en dat was het dan. al niet zo netjes, maar ik ben dus niet eens van de startlijst gehaald. En daar baal ik stevig van, zo krijg je een slechte naam (wel inschijven, niet komen) en dat is onterecht. Ik had me laatst ook al zeker zes weken voro de wedstrijd keurig per mail afgemeld (zelfde club), en een bevestigin ontvangen, maar ik sta wel gewoon op de lijhst, zelfs als ik er daarna nog over bel.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:55

Kaatje64 schreef:
Ik zit ook in de dressuurcommissie en toen ik daar net mee begon vroegen ook heel veel mensen wanneer de prijsuitreiking zou zijn. Sinds een paar maanden zet ik ook de prijsuitreiking tijden op de startlijst die op het terrein worden gehangen. Nu vragen steeds minder mensen aan mij wanneer de uitreiking is.

Ik vind dit een hele goede oplossing, zo weet iedereen waar ze aantoe zijn.
Als ruiter vraag ik (op grote concoursen) ook geregeld hoelaat ik de prijsuitreiking kan verwachten, niet omdat ik ongeduldig ben, maar dan weet ik of ik tussendoor het paard naar huis kan brengen of niet.
Wel zo prettig voor iedereen....

Dus mensen van een secretariaat, doe hier je voordeel mee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:58

_10_ schreef:
Kaatje64 schreef:

Ik vind dit een hele goede oplossing, zo weet iedereen waar ze aantoe zijn.
Als ruiter vraag ik (op grote concoursen) ook geregeld hoelaat ik de prijsuitreiking kan verwachten, niet omdat ik ongeduldig ben, maar dan weet ik of ik tussendoor het paard naar huis kan brengen of niet.
Wel zo prettig voor iedereen....

Dus mensen van een secretariaat, doe hier je voordeel mee Knipoog

Als aanvulling daarop wil ik graag nog vermelden dat wij geen tijden doorgeven, maar een indicatie.

Binnen een half uur na afloop van de rubriek is de prijsuitreiking. Zo hou je een slag om de arm voor als het in- of uitloopt Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:01

positief bekeken waren er vast meer mensen die niet saggerijnig naar jullie hebben gedaan. ga er maar van iut dat zij iig WEL blij waren dat jullie er waren Lachen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:29

Heb ik ook gehad toen ik in de organisatie van een CH weekend zat. Mensen bléven maar komen voor hun punten, alles wat we hadden werd opgehangen in de grote tent maar dat was blijkbaar niet genoeg...
Heel vervelend ook, je wilt doorwerken maar wordt steeds onderbroken.

x_Mella_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:49

met KNHS wedstrijd bij ons op stal sta ik meestal achter de bar. Mensen kunnen ook zoo verschrikkelijk irritant zijn!
steeds vragen of hun tosti ofso al klaar is!
heel erg vervelend
ik ken het dus dat ze geen respect hebben voor vrijwillergers!