L1>>L2 is dat een grote overgang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ampje

L1>>L2 is dat een grote overgang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:10

hallo allemaal,

ik wil nu L2 gaan starten
ik vraaag me alleen af: Is dat een grote overgang van L1 -> L2 kwa tegenstanders?

groetjes Ampje

yvette92

Re: L1>>L2 is dat een grote overgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:44

Je moet niet kijken naar de tegenstanders. Maar je moet kijken of je het zelf aan kunt. Gaat alles goed wat er van je verwacht wordt en wat wil de jury van je zien. als je dat kunt aantonen is het goed.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:50

Het zou geen grote overgang moeten zijn als je thuis goed bezig bent. In de L1 ga je zo zoetjes aan ook al wat oefeningen doen die in de L2 gereden worden.In de L2 alweer bezig zijn met de M1 enz.

Is je paard al weer beter dan? Het is trouwens ook wel netjes om..als je een topic start en er word op gereageerd.... om antwoord terug te geven.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:31

Nou, als je naar tegenstanders gaat kijken.....soms doen er veel proffesionele ruiters mee met hun crackjes en dan is het toch een stuk lastiger.

Denk ook dat je moet kijken hoe je je wp's in de L1 gehaald hebt. Snel en veel? of soms een wp en dan ook nog maar net....Maar misschien is het gemakkelijker als je gaat doorzitten?

Ik vond de overgang niet groot. Juist niet zelfs. Met Leo ging ik binnen nog net zo door als in de L1 (veel wp en prijzen) maar buiten is het lastiger.

Met ulisse ging de L2 beter dan de L1 omdat ik haar meer bij de les kon houden met alleen doorzitten.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:40

Is opzich geen grote overgang, ik vond de L2 zelfs wat fijner te rijden als de L1 qua proeven. Reed gemiddeld 190 in de L1 en dat is ook ongeveer zo gebleven in de L2.

MarlouWT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:55

het valt wel mee.. de proeven zijn niet heel veel moeilijker ofzo je meot alleen doorzitten en 5 meter langer wijken en een stukje middengalop. Knipoog de over gang van l2 naar m1 is wel lastiger en de concurentie ook;)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:58

Kijk niet naar de mensen waar tegen je moet, maar hoe je zelf rijdt.

Als jij je training thuis goed voor elkaar hebt, je rijdt mooie punten in het L1 en je kunt de L2 oefeningen correct uitvoeren, kun je gerust over gaan.
Ik heb de L2 als makkelijker beschouwd dan de L1 Ja Vind het sowieso fijner omdat je lekker mag blijven zitten (m.u.v. middendraf en halsstrekken).

Qua concurrentie is het moeilijker van de L2 naar de M1, alhoewel dat eigenlijk best meevalt.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:06

het is niet zown heeele grote overgang tussen de L1 & L2
en als je twijfelt of het wel lukt kan je het beste eerst een keer meedoen met een onderlinge wedstrijd, in de L2
heb ik ook alvast even gedaan namelijk Tong uitsteken (ik moet nog een paar winstpuntjes, en dan ga ik over naar de L2 Knipoog)
ik vind zelf ook de L2 proeven veel leuker en fijner om te rijden (met doorzitten gaat het wat beter bij mijn pony Knipoog)
en qua tegenstanders dat ligt eraan Tong uitsteken ik weet natuurlijk niets over jouwn tegenstanders Knipoog , maar ik denk niet dat er opzich echt verschil tussen zit hoor...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:08

Ik vond het goed te doen, ging van 2 wp in de L1 scoren naar gewone tot dikke wp'n in de L2.

Wat proeven betreft is het niet veel moeilijker.
Ik vond het langere wijken direct na de middendraf wel pittig, nu nog steeds, maar we compenseren genoeg op de andere onderdelen.

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:35

Als je L2 zelf aankunt dan moeten je tegenstanders niets uitmaken Knipoog. Je moet wel ervoor zorgen dat je er klaar voor bent!

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:40

Ik vond de overgang van L1 naar de L2 ook helemaal niet zo groot. Ik vond het fijner dat je wat meer door mocht zitten. In de L1 scoorde ik altijd 3 of 4wp's per wedstrijd en dat bleef ik in de L2 ook doen, voor mij was het dus niet echt een grote stap.

Succes! Haha!

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:46

Ik vond het geen grote overgang. Als jij je paard goed aan het lopen hebt, moet de L2 geen probleem zijn. L1 lijkt aardig op de L2, alleen moet je nu doorzitten en de oefening wat uitgebreider doen.
Ik heb in de L1 in 8 proeven 11 winstgereden. Ik ben nu net een paar keer L2 gestart en rij ongeveer wel dezelfde punten.

Veel succes!

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:35

Ik vond het bij de c-pony's niet echt een verschil eigenlijk
En bij de E heb ik nooit L1 gereden, maar meteen in de L2 begonnen.
Je moet niet naar de tegenstanders kijken, maar of jullie er aan toe zijn. Zoals de rest ook zegt.

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:15

Ik vind niet dat je naar de tegenstanders moet kijken.. Je moet kijken of jij en je paard (combi) er zelf klaar voor zijn..
Het gaat om de punten vind ik.. Je gaat niet voor de 1e prijs..
Je kan wel 1e worden met 175punten. Daar heb je niet veel aan..