M-Z en hoger dressuur wat verwacht je van vereniging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

M-Z en hoger dressuur wat verwacht je van vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 11:52

Ik had afgelopen week een discussie met iemand over het volgende:

Ik rij Z dressuur en ben lid van een vereniging bij ons in het dorp. We hebben een binnen en buiten accomodatie waar we 24 uur per dag gebruik van mogen maken.
Nu is het een vereniging met weinig actieve en weinig goede wedstrijdruiters. De gene die starten doen dit over het algemeen voor hun lol in het B en L. We hebben 3 M ruiters en 2 Z ruiters deze 5 zijn behoorlijk fanatiek. Totaal hebben we denk ik zo'n 100 leden.

De vereniging is er met name op gericht op B en L niveau les te geven en leuke activiteiten te organiseren.

Eigenlijk verwacht ik ook niet meer.. ik rij niet mee in de lessen omdat ik er niks aan heb, vind dit ook geen probleem net als die andere 4 ruiters.

Maar wat zou jij voor eisen of wensen hebben als je het mocht zeggen bij jouw vereniging?

VValar

Re: M-Z en hoger dressuur wat verwacht je van vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:33

Ik vind het eigenlijk wel prima zoals mijn vereniging nu op treedt. Wij hebben geen accomodatie waar de leden kunnen rijden, maar dat heb ik gelukkig ook niet nodig omdat ik op stal goede accomodatie heb. Lessen bij de vereniging doe ik ook al niet maar dat doe ik bij mijn eigen instructie.
Ik weet wel dat het vroeger bij ons in de regio erg hot was, en vaak zie je nog wel ponyruiters lessen bij de vereniging, of worden er goede springlessen gegeven.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:35

Bij mijn vereniging heb je wel de mogelijkheid om te rijden, maar worden er geen lessen gegeven..

Denk ook niet dat ik lessen zou volgen als die daar gegeven zouden worden.. Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:36

Wat mijn vereniging wel mag doen is alle M+ ruiters 50% korting geven op startgeld en lidmaatschap Tong uitsteken

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:38

Wij hebben ook niet zo'n heel grote vereniging en tot een jaar of drie terug moest je zoeken hoor naar een M of Z ruiter! Inmiddels groeien we gestaag en hebben we op drie niveau's les, kinderen, volwassenen zonder wedstrijdambitie en startkaarthouders die in drie groepen in gedeeld zijn, B/L, L2/M-Z en M/Z. Die laatste twee lopen wat in elkaar over.

Dit werkt prima! Mij bevalt het wel in ieder geval.

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 13:03

VValar schreef:
Wat mijn vereniging wel mag doen is alle M+ ruiters 50% korting geven op startgeld en lidmaatschap Tong uitsteken

dat is wel heel erg netjes. Dan gaat het neem ik aan om kring wedstrijden?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:05

VValar schreef:

Tellen ex M+ ruiters dan ook mee? Haha!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:05

marjolein80 schreef:
VValar schreef:

dat is wel heel erg netjes. Dan gaat het neem ik aan om kring wedstrijden?

Volgens mij wilt ze graag dat dit gebeurd, maar gebeurd het niet..

Ik krijg bij mn verening wel korting als ik daar start...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:09

Ik ga die regel ook voorstellen bij ons! Vrees alleen dat ik dat niet voor elkaar krijg.......

Ik heb geen klagen hoor, onze vereniging organiseert een clinic voor de lessende leden ter compensatie voor lessen die gemist zijn wegens slecht weer!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:13

Onze vereniging biedt nu de mogelijkheid om hoe noem je dat, "startkaartlid" te worden. Dan rij je dus niet mee met de lessen maar ben je alleen lid omdat dat voor een startkaart nou eenmaal moet. Er liepen veel mensen over naar een "papieren" vereniging in de buurt en nu hebben wij dus ook die keuze.

Ik ga ook al jaren niet meer naar de (dressuur)verenigingslessen, hooguit om te springen, dat wel.

Ik denk dat de meeste mensen op M/Z niveau hun eigen privéinstructie wel hebben. Heb je ook wel nodig dan denk ik. Ik vind het vooral belangrijk dat je een goede basis meekrijgt op de vereniging en da's al moeilijk genoeg!

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:14

Ik zit bij niet zo'n hele grote vereniging denk zo'n 70 rijdende leden (jong en oud). Waarvan maar een handje vol gebruik maakt van de vereniginsles.

We zitten gevestigd bij een pensionstal en voor 50 euro in het jaar mag je onbeperkte gebruik maken van hun accomodatie. 20-40 binnenbak en 20-60 buitenbak.

Ik maak regelmatig gebruik van die accomdatie, vooral omdat mijn eigen bak vaak te zwaar of te nat is.

Wat ik wel mis is meer begeleiding vanaf de M. Ik ga wel naar de verenigingsles, maar meer voor het contact. Onze instructrice is wel kundig genoeg, maar met 3 of 4 andere in een les kom je toch wel te kort als je het daarmee moet doen qua les.
Je moet dus zelf op zoek een intructeur/trice om prive les te nemen.

Al zouden ze maar de moeite nemen om 'iets' te verzinnen om die leden vanaf M niveau tegemoed te komen. Bijvoorbeeld: Een les vanaf M niveau zou wel weer het verenigingsverband kunnen versterken, als was het maar 1 x in de maand. Zou wel net dat extra's bieden misschien.

Ergens snap ik ook wel waarom ze er niet aan beginnen, want vele ambiteuze wedstrijdruiters/amazones hebben al priveles. De meeste komen niet eens bij de vereniging lessen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:34

Typisch Iloonie, ik zit toch vlakbij jou en bij ons wordt die les dus wel gegeven....er wordt duidelijk onderscheid in gemaakt en ik moet zeggen dat ondanks dat inderdaad bijna iedereen ook priveles rijdt, de verenigingsles behalve nuttig ook erg gezellig is!

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:55

Ben benieuwd waar je dan rijdt??

Ik ga het gewoon is een keer aankaarten bij de ledenvergadering. Kan nooit kwaad.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:58

Giessenruiters, Ameide

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:59

Ik ben alleen lid van mijn vereniging zodat ik wedstrijden kan rijden. Als je in de lessen rijdt betaal je meer contributie en dan mag je gebruik maken van de buitenbak en kan je onderlinge wedstrijden rijden.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:17

daffodil schreef:
Giessenruiters, Ameide

Dat is zeker dichtbij..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:19

ik hoef voor mijn vereniging alleen maar te rijden.. geen lessen, feestjes of poespas.. alleen rijden!
En daar ben ik héél tevreden over! Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:20

Ik rij Z voor de wagen, zou niet eens weten hoe veel mensen bij ons op de vereniging dat ook doen (volgens mij ben ik nu de enige, nummer 2 gaat volgende maand voor het eerst, weet het niet zeker).

Ik ben startkaart houdend lid en vind het wel prima zo. Ik kom er verder nooit, alleen als ze eens een leuke wedstrijd organiseren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:22

Ik verwacht van een vereniging dat ik betaal, maar verder geen verplichtingen heb Knipoog

Goh en laat ik dat nu hebben Haha!

Ideaal!
Zowiezo zou ik al geen clubles willen .. je hebt dan de instructie niet voor het kiezen en als ik hier in de buurt kijk zijn het voornamelijk tweederangs instructies die er staan te bleren (gaat nergens meer over... niveau beginneling manege)

Ik hoef niet verplicht op wedstrijden te helpen, geen vergaderingen etc etc.

Ik betaal, en kan wedstrijden rijden. Heb couponbeheer ook geheel in eigen hand. Perfect dus,en ze zijn niet duur Lachen

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:22

Ik rij ook in het Z dressuur, ga binnenkort over naar het z2.

Ik rijd altijd mee in de clublessen, ik vind dat je altijd iets leert ookal letten ze niet op alles maar je steekt altijd iets op.

Ik rijd ook L springen en L samengesteld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:24

De vereniging waar ik straks bij ga heeft een mooie accommodatie en het niveau is heel hoog waardoor ik er ook wel wil lessen. Natuurlijk krijg ik ook een aantal keer in de week privé les maar juist omdat het niveau daar heel hoog is vind ik het leuk. De ponyclub waar ik lid van was in mijn ponytijd was echt ruk. Geen gediplomeerde instructeurs, sommigen hadden al jaren niet meer gereden en er werden alleen activiteiten voor de kleintjes gehouden.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:31

ik vind t wel een verschil als je er voor kiest om alleen 'startkaart'lid te zijn of dat je lid bent ook nog uit verenigings oogpunt.

Soms denk ik er ook wel is over om alleen maar lid te zijn voor de startkaart, maar ik vind het vaak ook gezellig om naar de vereniging te gaan. Weer eens bijkletsen, je onderhoudt je contacten.. toch ook een sociaal gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Iloonie op 23-06-08 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:34

Ja en wij hebben een leuke actieve vereniging. IK kom ook bij een vereniging vandaan waar heel veel "moeten" was en de lol ver te zoeken. Nu verheugen we ons op onderlinge wedstrijden, de kur op muziek, een clinic, feestavond, jaarlijkse rit door de Drunense Duinen en ik kan nog wel wat dingen opnoemen.