Hunterrubriek ook in Nederland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Hunterrubriek ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 23:16

Naar aanleiding van een artikel in de strengen van afgelopen vrijdag, ben ik razend enthousiast geworden en zie ik mijzelf ook wel zo'n rubriek rijden.
Ik heb al gezocht via de zoekfunctie en kwam dit topic tegen: [WD-V] Hunter wedstrijd
Maar verder eigenlijk erg weinig.
Weet jij er meer van?
Of ken je iemand uit je naaste omgeving die hieraan mee doet?
Ik zou graag willen weten hoe je aan zo'n hunterrubriek mee zou kunnen doen.
Alvast bedankt, elke info is welkom. Vork

Elisa2

Re: Hunterrubriek ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:50

Nou ik heb het gelezen en het viel mij op dat er weinig werd verteld over wat voor een soort parcour het nu was en wat voor een soort paard je ervoor nodig had.Ik ben ook wel benieuwd {niet om zelf te rijden overigens,maar gewoon interesse}

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:56

Het paard dat hier voor nodig hebt, is er een die niet geschikt is voor het hogere werk, maar wel heel mooi in de manieren springt. Paard moet een bepaalde optuiging hebben en helemaal strak getoiletteerd zijn. Ik vind het typisch Amerikaans.
Paarden die dit in zich hebben, dus met goede springmanieren en fijn te rijden en volledig gaaf zijn op de foto (de hele reeks inclusief rug) kunnen veel een leuk bedrag een oceaan over. Bennie de Ruiter uit Markelo verkoopt ze, kijk maar eens op zijn site, dan krijg je een beetje een idee.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:11

Dank je wel.
Markelo is voor mij vlak bij (uurtje rijden Bloos )
Ga eens met hem contact opnemen.
Ik heb een super springpaard, maar helaas blind aan 1 oog en vandaar heb ik het lef niet om hoger te springen. Clown
We hebben tot 1 meter nu gesprongen en hij heeft echt een geweldige manier en ontzettend veel springvermogen, maar door zijn slechte zicht durf ik niet hoger.
Vandaar dat ik toen ik ie foto zag direct zo'n ingeving kreeg: Da's echt iets voor ons. Vork

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:15

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:57

Bij de wedstrijd in Meerlo op 7/8 juni was er ook een hunterrubriek. Was ook om meer bekendheid aan deze springtak te geven. Maar heb geen idee of er nog meer van dit soort wedstrijden in nederland zijn. Had het zelf ook nog nooit eerder gezien en had er nog weinig van gehoord.

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:58

Ik stem voor!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:03

Ik heb 2x de hunterrubriek in Ettenleur meegereden, zie de foto in mijn profiel.
Een hunterpaard kan ook een topspringpaard zijn die door de andere manier van rijden op de `huntermanier`gaat springen, dus met zijn benen voor zich uit.
Op de site van jumping Ettenleur staat veel informatie over de hunterrubriek en op de site van de golden horse trophy stond ook een uitgebreide uitleg.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:16

Ik zou ook voor zijn! Durf ook niet hoog te springen, maar vindt springen wel leuk als het niet te hoog wordt dus. Lijkt mij wel een uitdaging om zo netjes mogelijk een parcours te springen (alhoewel dat nu in de B ook eigenlijk al moet he)

Of, laat ik het zo zeggen, ik vind het een leuker doel dan zo hoog mogelijk te springen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:45

Nou, schopt dit topic maar even omhoog. Bloos

Afgelopen week stond er een stuk in de strengen over een hunterrubriek in Saasveld in November.
Er stond ook expliciet genoemd dat er nog startplaatsen beschikbaar waren.
Heb er maar een mailtje aan gewaagt.
Ik hoop snel bericht te krijgen of ik daadwerkelijk zou kunnen starten.
Lijkt me echt megagaaf. Vork
En als ik niet mee kan doen ben ik sowieso een hele goede toeschouwer. *LOL*

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:49

Ik zou het ook heel leuk vinden. Ik ben ook niet zo'n held. Bloos
De eigenschappen van een hunter passen mij wel. Tegen het luie aan, automatisch changeren, steeds in hetzelfde ritme en liefst bloedjemooi Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:53

Bedoel je hunterrubrieken zoals wij die kennen in de westernsport? Die worden bij ons op veel rassenshows voor paints, quarters, appaloosa's en arabieren uitgeschreven.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:55

Sonja schreef:
Bedoel je hunterrubrieken zoals wij die kennen in de westernsport? Die worden bij ons op veel rassenshows voor paints, quarters, appaloosa's en arabieren uitgeschreven.

Nee, de springrubriek. Knipoog

Er is hier in nl weinig over bekend, maar nu is er 1 bij mij in de buurt, dus ben ik zeker present, met of zonder paard, wil er gewoon meer te weten over komen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:57

Is dat wat wij kennen onder de naam Hunter Hack? Dus maar een paar sprongen, voorgeschreven pattern dat je moet rijden, vrij lange teugel, continue rustig tempo, licht contact met de mond, dat werk?
Wordt bij ons ook te weinig uitgeschreven. Westernruiters zijn schijterds Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:59

Sonja schreef:
Is dat wat wij kennen onder de naam Hunter Hack? Dus maar een paar sprongen, voorgeschreven pattern dat je moet rijden, vrij lange teugel, continue rustig tempo, licht contact met de mond, dat werk?

Geen idee eigenlijk, maar dat ga ik morgen eens verder uitzoeken. *LOL*

Las alleen dat er nog plaatsen beschikbaar waren, dus daar was ik een beetje op gefocust. Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:02

Son, denk het niet. De hunter rubriek in Etten Leur is een volledige springwedstrijd die wel op stijl wordt beoordeeld, met specifieke kenmerken, die op zich wel lijken op wat jij beschijft. Maar het is dus wel een echt parcours.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:03

Sonja schreef:

Als jullie ook met een zadelvormig wit sjabrak, heel veel kleine vlechtjes, ingevlochten staart en het liefst paarden met veel halslengte moeten hebben is het het zelfde. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:04

Nee dan is het wat anders. Bij ons staan er maar 2 hindernissen en dan gaat het meer om de stijl waarin je het pattern rijdt, en de kadans die je vast moet houden bij het springen ed.
Verder wel Engelse optoming met de nodige regeltjes ed.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:07

In ettenleur moest ik iets van 8 hindernissen ofzo rijden, je kreeg van te voren de parcourstekening, omdat je het parcours niet te voet mag verkennen.
In de hunterrubrieken heb je ook weer veel variaties. Zo kan bijv. alleen de ruiter of alleen het paard beoordeeld worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:08

Klinkt leuk, ik ga d'r morgen toch ff wat meer over opzoeken!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 23:11

oneilltje79 schreef:
In ettenleur moest ik iets van 8 hindernissen ofzo rijden, je kreeg van te voren de parcourstekening, omdat je het parcours niet te voet mag verkennen.
In de hunterrubrieken heb je ook weer veel variaties. Zo kan bijv. alleen de ruiter of alleen het paard beoordeeld worden.

Ja, zoiets hoorde ik dus ook.
Lijkt me enorm leuk om mee te mogen doen.
Hoe heb jij je destijds opgegeven?
Of ben je ook uitgenodigd?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:12

Iedereen kon zich daar opgeven met een kopie van het afstammingsbewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:17

capraibex70 schreef:
Het paard dat hier voor nodig hebt, is er een die niet geschikt is voor het hogere werk, maar wel heel mooi in de manieren springt. Paard moet een bepaalde optuiging hebben en helemaal strak getoiletteerd zijn. Ik vind het typisch Amerikaans.
Paarden die dit in zich hebben, dus met goede springmanieren en fijn te rijden en volledig gaaf zijn op de foto (de hele reeks inclusief rug) kunnen veel een leuk bedrag een oceaan over. Bennie de Ruiter uit Markelo verkoopt ze, kijk maar eens op zijn site, dan krijg je een beetje een idee.

Dat is niet waar. Hunters moeten op een bepaalde wijze springen, met het knietje naar voren, daarnaast moeten ze goed maar vlak bewegen. En heel mooi zijn en heel simpel te rijden.

Hunterrubrieken zijn meer stijlwedstrijden.