Hoe vroeg ben jij vantevoren op de plek van de wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mars_loves

Hoe vroeg ben jij vantevoren op de plek van de wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 09:26

Hee, ik vroeg me af, hoe vroeg vantevoren zorgen jullie ervoor dat je (bijv.) op de manege bent voor de wedstrijd?
Want ik heb er 1 zaterdag, en ik ben dan om 1uur klaar met de les, en daarna moet ik wedstrijd, en ik weet niet precies hoelang vantevoren ik er moet zijn. Koe
half 3 beginnen ze, ik weet nog niet wanneer ik moet beginngn, ga morgen kyken. Ik heb een paard die erg lastig is bij opzadelen, dus daar doe ik wel 20 tot 25 min. over, en ik moet daarna natuurlijk ook nog inrijden.
Dus ik dacht, les, 1half 2 naar huis, eten, omkleden, naar de manege rond 2 uur?
Dus, hoe doen jullie dat? Vork

Urielle

Re: Hoe vroeg ben jij vantevoren op de plek van de wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:42

Losrijtijd+zadeltijd+half uur inloop reken ik altijd. En dan ter plaatse zien of het inloopt (is er mooi nog tijd om even wat te drinken enzo, ik stap er niet graag gelijk op Clown )

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:47

Als ikzelf op wedstrijd ga (Endurance), dan ben ik zo´n 1,5-2 uur vooraf aanwezig. Dit met de keuring, voorbespreking enz. waar we langs moeten. Dan kan het allemaal op ons gemak.

Maar dit gaat natuurlijk over dressuur Knipoog Ik ga geregeld met een vriend mee als hij op concours gaat.
Vanmiddag ook weer. Meestal zal we dan een uur vooraf aanwezig. Dan kunnen we even het terrein verkennen en dan een half uur vooraf gaan we zadelen. Globaal genomen natuurlijk.
Vanmiddag moeten we om 12.00 bij hun op stal zijn, dan inladen en vertrekken en hij rijd als 11e in de ring van 13.00.
We moeten ongeveer een half uurtje rijden naar concours, dus daar zullen we rond 12.45 zijn. Dan hebben we dus een ruin uur de tijd.

Ongeacht of wij met hun meegaan, of zij met ons.....we zijn mensen van het ´op je gemakje doen´ en nemen de tijd voor alles.
Als we op concours gaan, is die dag ook echt voor de wedstrijd. Dus geen andere plannen, zodat we niet hoeven haasten.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:51

Ik wil er altijd vrij vroeg van te voren zijn: ongeveer 1,5 uur voor ik moet starten.
Ik reken drie kwartier voor opzadelen + losrijden. Verder wil ik van te voren eerst rustig het wedstrijdterrein even bekijken, nog wat eten/drinken en naar het toilet. Heb dan liever een kwartier over dan dat ik snelsnel moet.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:38

Ligt eraan hoeveelste ik start. Of ik na of voor het parcourslopen zadel. Als ik bijv. als 20ste start, zorg ik dat ik een half uurtje voor het parcourslopen er ben, en dat ik daarna zadel. Als het op het gras is (kalkoenen), dan ben ik er zeker een uur van te voren. Als ik als eerste start, ben ik zeker 1,5 uur voor het parcourslopen en met kalkoenen er.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:16

binnen wedstrijden 1uur+kwartier van te voren.. 3kwartier van te voren opzadelen.

Buiten. 1,5 uur van te voren ivm kalkoenen indraaien

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:50

ik ben er graag anderhalf uur van te voren. Ook ivm uitvallers enzo en lekker relaxed nog wat anderen kijken en wat drinken. Leuk dagje er van maken zonder gestress

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:13

Een uur en en kwartier van te voren.. (bij dressuur)
Bij het springen hangt ook af van de tijd van het parcoursverkennen.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:16

Ik probeer er altijd een uur tot anderhalf uur van te voren te zijn.
Dan heb ik meestal tijd genoeg om wat te drinken en even te kijken hoe het terrein erbij ligt.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:17

Op een SGW wil ik er minimaal een uur van tevoren zijn (nog naar het secretariaat en dan stiften indoen en dan rustig opzadelen).
Op een springwedstrijd wil ik er ook een uur van tevoren zijn Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:45

Ik ben er ongeveer een uur van tevoren.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:50

Ik een uur van te voren. Ik ga eigenlijk elk jaar naar dezelfde wedstrijden dus ik weet alles wel te vinden. Als ik er ben, meld ik me aan, ik kijk even naar de startlijst, ga naar de wc en kijk nog even hoe het losrijveld en de ringen erbij liggen.
Daarna 20-25 nodig voor opzadelen, want ik ben altijd aan het treuzelen en dan nog een kwartier losrijden en gaan met die banaan Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:53

Bij onze aangespannen wedstrijden een uur voor aanvang van de rubriek nummer 1. ook als we in rubriek 7 rijden.
Als ik met een vriendin mee ga naar een dressuurwedstrijd, ruim 1,5 uur van te voren. Veel verenigingen nemen namelijk het recht dat ze tot een uur in kunnen lopen. Als je startnummer 2 van de 1stre rubriek bent is dit niet van toepassing, en dan zorgen we voor een uur voor aanvang.

xIrisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:19

1½ uur van te voren ongeveer Ja

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:12

ongeveer 1,5 uur van te voren, kan ik lekker rustig aan doen zonder stressen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:02

1 tot anderhalf uur voor dressuur ohz (dressuur voor de wagen een half uur langer ivm het uitladen van je wagen, boel weer in elkaar zetten enz). Ook een beetje afhankelijk van hoe ver ik moet.
Wedstrijden hier vlak in de buurt vaak een uur omdat je dan niet in het verkeer vast kom te zitten. Moet ik het hele land door reken ik 1,5 uur zodat je wat extra speling heb.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:41

Iets meer dan een uur van te voren Lachen

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:44

Lekker standaard: ook 1,5 uur van te voren. Beter te vroeg dan te laat! vooral geen stress en tijd voor colaatje voor het rijden is altijd fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:44

Anderhalf uur. Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:46

1- 1 1/4 uur

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:49

Ik ben er meestal ook 1 à 1,5 uur voor mijn verwachte starttijd. Rustig naar het secretariaat om te betalen, kijken bij de ringen hoe ver ze zijn, rustig opzadelen en losrijden. Ik hou niet van stress op een wedstrijd, dus ik ga liever iets te vroeg heen dat ik even moet wachten, dan dat ik daar aankom en snel-snel-snel moet omdat ik al bijna aan de beurt ben.

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:29

Je moet voor de starttijd altijd inderdaad minimaal een uur van te voren aanwezig zijn, dan heb je ook nog genoeg tijd om los te rijden. je kunt er beter dan ook nog een kwartier bijtellen voor het opzadelen van je pony! Knipoog
Zoals al werd gezegd Knipoog

Succes alvast!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:31

Gaan jullie dan allemaal met de trailer of zijn er ook mensen die te paard heen gaan? En hanteren jullie dan dezelfde tijd om van te voren aanwezig te zijn?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:07

Ik wil wel 1 1/5 uur van te voren er zijn.
kan ik zelf eerst even rondkijken en als het inloopt heb ik nog genoeg tijd om op te zadelen en los te rijden.
Ik hoef dan niet te haasten en dat vind ik zelf fijn. Lachen

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:12

ik ben er meestal ruim een uur van te voren.. maar hangt wel erg af waar het is en of we er vaker zijn geweest.. maar het verschilt natuurlijk bij iedereen want het ene paard moet langer inrijden dan het andere paard he;)!