lidmaatschap bij 2 verenigingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

lidmaatschap bij 2 verenigingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 02:03

Is het mogelijk om bij twee verenigingen lid te zijn?

Ik ben vandaag wezen kijken bij een stal, vlak achter deze stal ligt de -prachtige- accommodatie van de vereniging. Om de buitenbaan en hal te kunnen gebruiken kan ik lid worden van die vereniging. Ze kennen geen "accommodatie-lid" oid.

Ik ben al sinds mijn ponytijd lid bij mijn huidige rijvereniging en ga ook sociaal veel om met mensen van de club. Ik zou het jammer vinden als ik dat op zou geven. Mijn eigen vereniging had vroeger een regeling voor "niet-rijdende" leden maar deze is een paar jaar terug afgeschaft.

Kun je lid worden van twee clubs of legt de KNHS je daarvoor een restrictie op?

Anoniem

Re: lidmaatschap bij 2 verenigingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 03:22

Dat kan gewoon, ik ben ook lid van 2 verenigingen Ja
Bij de KNHS moet je dan aangeven wat je 1e vereniging is en via die vereniging betaal je je afdrachten.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 11:59

Wat handig dat dat kan, dat maakt de nieuwe stal namelijk wel heel aantrekkelijk in vergelijking tot wat ik nu betaal Geld, geld! Geld, geld!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:57

Ik ben ook een aantal jaren lid geweest van 2 rijverenigingen. De ene ben ik nu nog steeds lid van... ik reed daar clubles en startte onder hun naam op de wedstrijden.
Bij de andere vereniging was ik lid voor de springlessen. Het was voordeliger om lessend lid te worden en zo had die vereniging ook meer zekerheid wat betreft de lessen.

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:29

Interessant topic. Ook een vraagje: ALs je bij de 1ne wel met jasje mag rijden, en bij de andere met sweater, waar moet je je dan aan houden? Tong uitsteken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:06

Als jij lid bent van de vereniging die een jasje als clubtenue heeft, dan heb je je daar aan te houden (in hoeverre dat verplicht is). Je mag nl. maar voor één vereniging op de wedstrijden uitkomen.

Je mag wel lid zijn van meerdere verenigingen. Knipoog