Waar betalen we eigenlijk administratie kosten voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Waar betalen we eigenlijk administratie kosten voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 13:23

En dan doel ik met name op de rijverenigingen..

Kijk ik snap best dat ze het vrijwillig doen, en er zal vast het 1 en ander moeten worden uitgezocht.

De penningmeester is bij ons de eigenaar van het vorige paard wat ik reed, het verloopt niet zo soepel blijkbaar allemaal tussen ons en dat ligt aan mij..(Hoe en wat weet ik uiteraard nog steeds niet maar goed dit terzijde..)

Ik start meerdere paarden voor verschillende eigenaren..Vorig jaar gevraagd of alles apart na de eigenaren toe kon, en het deel wat ik betaal naar mij. Prima geen probleem paar x betaalt en goed gegaan.. En nu sinds het gebeuren met haar paard kan het ineens niet meer.. Ik mag zelf alles lekker uitzoeken..Is niet zo erg.. Maar ben er wel een halve dag voor kwijt als het niet meer is..Ik kan nu aparte rekeningen gaan maken.. Is ook niet erg..Wel een beetje.. En dan willen ze het ook nog binnen bepaalde dagen binnen hebben..(Nou dan ben je zo 3 a 4 dagen verder eer alles bij de juiste eigenaar is) Anders word ik bedreigt met een startverbod (ja spannend he).

Alles word ook niet apart op rekening gezet, maar coupons ed..word 1 bedrag van gemaakt..Dit was eerder nooit zo..

Dus waar betaal ik nou die paar euro extra voor??

_10_

Re: Waar betalen we eigenlijk administratie kosten voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:43

Als je het allemaal zo vervelend vind bij je vereniging stap je toch gewoon op, snap je 'probleem' niet.
Zoiezo regel ik alles zelf, vraag zelf mijn startcoupons aan dus krijg ook zelf de rekening van de knhs... net als met de startkaart.
Alleen de p&s wordt via de vereniging in rekening gebracht.

harryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:46

Wanneer je op tennis of voetbal zit, moet je toch ook gewoon geld voor de vereniging betalen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:50

Ik vind het heel logisch dat ze niet alles voor jou gaan splitsen eigenlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:18

Ik vind het ook wel erg veel gevraagd dat de rijvereniging facturen naar de verschillende eigenaars moet sturen.
Me dunkt dat je zelf wel weet dat je met 'Black en Starlight' in Emmen bent gestart en met 'Beauty en Casmir' in Assen oid.
Zelf even een briefje aan je bureau plakken waar je op aankruist wanneer je voor welk paard coupons besteld en dan mag dit toch echt geen halve dag duren.

Jij bent het lid van de vereniging, jij bent de klant, dat jij zelf weer klanten hebt (de eigenaren) is niet het pakkie an van de rijvereniging imo.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:54

Daar heb je helemaal gelijk in Urielle!
Begrijp niet dat ruiters als Joto het in hun hoofd halen om de secretaris of penningmeester van de club op te zadelen met al dit extra werk. Alsof die mensen al niet genoeg te doen hebben.
De ruiter is lid, en van wie hij of zij geld terugkrijgt voor het starten van andermans paard, is niet het 'probleem' van de club.
Als er dan administratiekosten gevraagd worden, zal dat waarschijnlijk zijn voor porto-, telefoon- en kilometerkosten die door het bestuur gemaakt worden voor de club (staat daar wel eens iemand bij stil??).

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:09

Tja Joto, eerst vond ze het dus prima om extra werk voor je te doen. Ze zag het vast als vriendendienst. Nu de relatie is bekoeld ziet ze dat het extra werk niet echt tot haar taak en is het gewoon weer jou verantwoordelijkheid. Misschien niet proffesioneel, maar ach het is dan ook een vrijwilliger.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:32

agee schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in Urielle!
Begrijp niet dat ruiters als Joto het in hun hoofd halen om de secretaris of penningmeester van de club op te zadelen met al dit extra werk. Alsof die mensen al niet genoeg te doen hebben.
De ruiter is lid, en van wie hij of zij geld terugkrijgt voor het starten van andermans paard, is niet het 'probleem' van de club.
Als er dan administratiekosten gevraagd worden, zal dat waarschijnlijk zijn voor porto-, telefoon- en kilometerkosten die door het bestuur gemaakt worden voor de club (staat daar wel eens iemand bij stil??).

Helemaal mee eens!

Nog een andere oplossing, zelf je wedstrijden opgeven en zaakjes regelen.
Dan merk je meteen dat je daar veel meer tijd mee kwijt bent.