[***] schreef:Ik vind dat je een keuze maakt. Of een veulen, of in de sport, desnoods om het jaar. Een merrie van nog maar 4 jaar mag toch best een paar maanden vakantie hebben in de wei om zelf uit te groeien en haar veulen te zogen? Wat is nou 5 maanden op een paardenleven? Als je serieus wedstrijden wilt rijden moet je niet dekken, of tijdelijk een stap terug doen, want het is toch een beperking. En wedstrijden rijden brengt risico's met zich mee wat betreft ziekte-insleep. En dan is de ene merrie nog makkelijker bij het veulen weg te halen dan de andere. Ik snap de omhaal van een veulen niet als je liever wilt rijden, tenzij je bereid bent om tijdelijk wat minder fanatiek te zijn.
ben het niet met je eens, mijn paard verkeerde in topconditie. toen ze de laatste week niet gereden werd, en met haar veulen de erste week op stal moest (omdat het veulen erg jong was) kon ik duidelijk merken dat ze haar uurlijkse ritje nodig had. lekker energie eruit.
ik vind het zonde als alle fokmerries maar op het land gegooit worden en elk jaar maar een veulen moet werpen. en zeker als er meer in zit.