[probleem] Wedstrijden rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveleyHorse

[probleem] Wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:16

hallo medebokkers
ik wil graag binnenkort met mijn KWPN merrie gaan starten op wedstijd.
maar ik weet dus niet hoe mijn paard dit gaat vinden. Wie heeft er tips? om mijn paard normaal te laten doen op een ander terrein?
groetjes

DenK4ever

Re: [probleem] Wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:17

Ben je al eens met haar op vreemd terrein geweest??
Ik bedoel, weet je al vtv dat ze gek gaat doen?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:18

Misschien kun je eerst op wat andere vreemde terreinen rijden of een keer een oefenparcours rijden, als je springt....
Zo kun je goed zien hoe je paard reageert op ander terrein.

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:23

ik heb gereden op een ander terrein maar niet met allemaal toetters en bellen enzo ze begon wel te blazen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:03

gewoon je paard een keer meenemen naar een consours en dan rijden op het losrijterrein, zodat ze kan wennen en dan weet je meteen hoe ze reageert.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:16

Als je weet waar je moet gaan starten, dan een paar dagen van te voren daar al gaan rijden. Dan is ze alvast gewend aan de omgeving.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:04

En een longeerlijn meenemen voor de zekerheid en verder niet al te druk maken en gewoon gaan.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:14

ik zou gewoon wat eerder er heen gaan zodat je haar al wat dingen kan laten zien (eventueel gewoon aan het halster) en rustig de tijd nemen met inrijden lang stappen draven tot dat ze lekker rustig is. Het is natuurlijk raar voor zon paardje maar als je naar clubles gaat met andere paarden en ze zich daar ook wel braaf gedraagd gaat het op concour ook wel goed komen denk ik:P

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:58

chanwanda schreef:
Als je weet waar je moet gaan starten, dan een paar dagen van te voren daar al gaan rijden. Dan is ze alvast gewend aan de omgeving.

En als ze elke week of om de week gaat starten, dan moet ze wel vaak gaan rijden daar om aan de omgeving te wennen. Ik zou hier dus niet aan beginnen. Je moet het gewoon je laten overkomen en jezelf ook niet te druk over maken, want dit breng je ook over op je paard. Voorderest gaat ik helemaal mee met Valyra! Gewoon goed de tijd nemen om te rijden.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:54

marin16 schreef:
chanwanda schreef:

En als ze elke week of om de week gaat starten, dan moet ze wel vaak gaan rijden daar om aan de omgeving te wennen. Ik zou hier dus niet aan beginnen. Je moet het gewoon je laten overkomen en jezelf ook niet te druk over maken, want dit breng je ook over op je paard. Voorderest gaat ik helemaal mee met Valyra! Gewoon goed de tijd nemen om te rijden.

Ja dat is ook wel waaar Clown

Ik ga altijd eerst stappen op het terrein en dan valt het uiteindelijk allemaal wel mee.

marliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:43

Mijne is in het begin ook een beetje een zenuwpeesje. Niet stil staan en hij rend overal voor weg.. Maar als ik hem uit de trailer haal ga ik meestal eerst een rondje met hem lopen aan het halster hem even laten wennen! en dan rustig opzadelen en in het begin veel stappen, en als die ontspant ga ik verder met losrijden! Dus als ik jou was zou ik gewoon rustig de tijd nemen Knipoog

manhattan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:53

gewoon een paar keer op vreemd terrein gaan rijden en een vriendin mee nemen voor het vertrouwen