Vaak staat er op mijn proef een aantal keer T.D.H Maar wat bedoelen zij hier precies mee en hoe kan ik oefenen zodat dit minder gaat worden en uiteindelijk weg gaat? Hoop snel tips te krijgen zodat het 21 juni minder is!
t.d.h betekent "tegen de hand". Kort gezegd komt het er op neer dat je paard zijn nagevelijkheid verliest en zijn neus in de lucht steekt. Tip: bespreek het met je instructeur, hij/zij kan jouw het best helpen want hij/zij kan zien waarom je paard tegen de hand komt. Dat kan nl verschillende redenen hebben.
ik heb dit soms ook op mijn coupons staan. Bij mij heb ik het als ik hem er niet helemaal fijn doorheen heb, als ik hem echt fijn nageefelijk heb lopen komt hij in de overgangen niet tegen de hand (ik heb het alleen in de overgangen) wat ik probeer is in ieder geval goed mijn been er aan te houden.
bedankt, maar wat kan je dan het beste doen als die tegen de hand is. Want er staat ook weleens, tdh maar goed hersteld.. maar dan weet ik me god niet wat ik heb gedaan.. het lijkt mij het logisch dat je je hand dan een beetje meegeeft en het dan weer opnieuw oppakt of zie ik dat verkeerd?
Tegen de hand stond er eerst ook vaak bij mij. Mij is ook verteld, of wel of niet nageeflijk rijden. Het slimste geval is dus wel nageeflijk rijden. Als je je paard gewoon netjes nageeflijk rijd, en overgangen goed voorbereid, heb je weinig kans dat je paard tegen de hand is.
mijn pony heeft dat ook wel eens. ik moet dan veel stelling rijden en veel kleine volte's(voltes 15 meter) rijden en heel veel overgangen rijden met het losrijden. Als ik dat lang genoeg doe, is ze altijd goed los en nagefelijk en dan is ze nooit tegen de hand. Maar volgens mij verschild dat bij iedere pony/paard.
hahaha dat is een voorbeeld van mezelf.. dus ze hebben gelijk dat ze af en toe tegen de hand is.. Ik ga veel overgangen rijden met inrijden & tempo wisselingen
gewoon in de overgangen dus wanneer je paard het meestal doet goed je been eraan houden, mijn paard doet het meestal als hij gespannen wordt of al een tijdje aan het lopen is (beetje last van de spieren) probeer gewoon je hand te ontspannen maar wel op de plek te houden zodat als hij tegen de hand komt je je hand op de plek houdt zodat ze weer terug gaan in de vorige houding! verder gewoon veel overgangen oefenen totdat hij zich daarin ook gaat ontspannen! succes xx!
Hmm ik had dit laatst echt heel vaak op mijn coupon staan. echt balen, maar toen heb ik hem de afgelopen week hem heel veel los en lang (ontspannen)& dan steeds iets hoger opstellen als het lukt naar beneden laten lopen. En heel veel overgangen gemaakt & ik had resultaat. afgelopen zondag stond het er maar 1 x op dus was daar echt wel blij mee!