Is een startkaart overal geldig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LMR

Is een startkaart overal geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:52

Hallo,

Ik wil deze zomer beginnen met het starten van wedstrijden, en heb inmiddels mijn startkaart aangevraagd bij mijn rijvereniging. Het kan alleen heel goed zijn dat ik na de zomer verhuis (paard mee). Ik ging er altijd van uit dat je startkaart overal kan gebruiken, maar is dat wel echt zo?

Alvast bedankt,
groetjes Laurien

di_Segno

Re: Is een startkaart overal geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:53

Zolang je binnen Nederland blijft wel ja Lachen .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:54

Als je je startkaart hebt aangevraagd bij de KNHS kun je die gebruiken voor alle wedstrijden in NL, maakt dus niet uit waar je heen verhuist.
Wel zul je je woonplaats moeten laten wijzigen, dacht dat je dat niet zelf mag doen. Opsturen met een briefje erbij wat gewijzigd moet worden lijkt me het meest logisch.
Je zou ook even een mail kunnen sturen of je het zelf mag aanpassen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:54

Alleen voor kampioenschappen moet je rijden in de regio waar je startkaart geldig is.

Blijf je wel lid van dezelfde club?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:57

Dat maakt toch niet uit? Zolang je lid bent van een RV of PC mag je wedstrijden rijden en meedoen aan kampioenschappen, dat is toch niet plaatsgebonden?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:30

Je moet selecties en kampioenschappen rijden in de regio waar je club zit Ja

Voorbeeld;
Als je van Friesland verhuisd naar Zeeland en je blijft lid van de Friese club dan moet je daar ook heen voor selecties/kampioenschappen.
Pas als je lid wordt van een vereniging in Zeeland kun je daar kampioenschappen ed rijden

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:00

Aah oke het is me duidelijk. Kampioenschappen heb ik voorlopig nog niet Bloos , dus dat komt goed

Bedankt allemaal!

manhattan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:14

je kan je startkaart op elke knhs wedstr gebruiken tenzij je van vereniging wisselt dan moet ie over geschreven worden

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:18

Iemand die ik ken heeft meerdere malen meegemaakt dat ze niet op wedstrijden mocht starten in de regio Drenthe/Overijssel (waar ze op dat moment stage liep), omdat ze lid was van een Brabantse rijvereniging. Het kàn dus voorkomen dat ze moeilijk doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:31

Ik heb nog nooit wat meegemaakt en ik rijd sgw door het hele land heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:37

Showjumper schreef:
Iemand die ik ken heeft meerdere malen meegemaakt dat ze niet op wedstrijden mocht starten in de regio Drenthe/Overijssel (waar ze op dat moment stage liep), omdat ze lid was van een Brabantse rijvereniging. Het kàn dus voorkomen dat ze moeilijk doen.

Dat kan inderdaad, verenigingen moeten bij het aanvragen van een wedstrijd aangeven voor welke ruiters de wedstrijd bedoeld is, dus regio/opengesteld/anders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:38

Maar in dat geval ligt het dus niet aan de vereniging of geldigheid van de startkaart maar heeft de ruiter gewoon niet goed opgelet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:41

anneliesdj schreef:
Maar in dat geval ligt het dus niet aan de vereniging of geldigheid van de startkaart maar heeft de ruiter gewoon niet goed opgelet.

Klopt, gelukkig kun je van de meeste wedstrijden de vraagprogramma's inzien, als het een nette vereniging is geven ze het ook gewoon aan trouwens op flyers/reclame/sl/wat dan ook.

Persoonlijk zie IK het nut er niet van in, bij ons is iedere ruiter meer dan welkom, zonder ruiters kunnen wij geen wedstrijden organiseren!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:12

dat is dan apart?
waarom zouden ruiters van buiten de regio niet mogen starten?
ikzelf zit normaliter in twente, maar start 2x per jaar omgeving Apeldoorn voor een 2 daags dressuur concours.
Juist leuk, een keertje andere tegenstanders en jury's, en jury's krijgen weer eens een andere aparte combinatie in de baan.
( euhm.. in mijn geval in ieder geval Clown )

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 06:26

Concoursen zijn open.
Kring en regiowedstrijden zijn alleen voor mensen aangesloten bij een club in die kring/regio