Internationaal E pony starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Dreamer

Internationaal E pony starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 13:13

Ik vroeg me af; Zijn er landen waarmee je met een E pony internationaal mag starten en zoja, welke landen?

I_Moondance

Re: Internationaal E pony starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:15

Nee volgens mij kan dat niet, Er zijn maar weinig landen waar er E-ponys zijn, zo is in Belgie een e-pony al een paard.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:17

Nederland is het enige land die E pony`s kent.
In alle andere landen vallen onze E pony`s onder de paarden.
Internationaal mag je nergens met een E pony, maar als je alle internationale pony`s nameet, dan kom je mee E dan D pony`s tegen. Of soms zelfs paarden..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:18

Je kan een E-pony internationaal starten, als je start tussen de paarden. Nederland is het enige land waar de maat bestaat trouwens.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:18

Een land mag niet zelfstandig bepalen of je met een E pony internationaal mag starten. In veel landen bestaan er zoals I_Moondance al zei geen eens E pony's. De regels voor Internationale wedstrijden zijn voor elk land het zelfde, dus nee dat mag niet..

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:19

Je kunt er overal mee internationaal starten! Knipoog
Alleen kom je dan tussen de paarden terecht!
Verder kan het gewoon, als je jezelf er niet prettig bij voelt dan kun je het niet doen.

Tenminste dat denk ik dan!

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:13

Blue_Dreamer schreef:
Ik vroeg me af; Zijn er landen waarmee je met een E pony internationaal mag starten en zoja, welke landen?

Als je met een E-pony internationaal wil starten moet je dat tussen de paarden doen.
Omdat eigenlijk Nederland het enige land is die deze maat kent, in andere landen zijn het dus al paarden.
Maar idd wat hierboven wordt gezegt veel pony's worden ook ingemeten.

En internationaal starten zijn algemene regels voor dus het verschilt niet per land Lachen

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:25

Volgens mij mag het niet, ik dacht (maar ga het even niet nazoeken) dat een minimale stokmaat van 1,60 verplicht is. Misschien dat er voor barokke paarden een uitzondering is, aangezien die met een "pony" maat nog steeds paard zijn....

Marindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:40

Tegenwoordig mag je met een pony tot 1.51m internationaal starten, en in laten meten gaat tegenwoordig ook bijna niet meer omdat de pony's nu steevast op elke internationale wedstrijd door een keuring moeten Knipoog

Of je moet je pony heel moe maken voor de keuring zodat hij kleiner lijkt,
Of je moet hem naar een speciale hoefsmid sturen die door speciaal kappen je pony 2 à 3 cm kleiner kan laten worden Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:31

ylva schreef:
Volgens mij mag het niet, ik dacht (maar ga het even niet nazoeken) dat een minimale stokmaat van 1,60 verplicht is. Misschien dat er voor barokke paarden een uitzondering is, aangezien die met een "pony" maat nog steeds paard zijn....

Ja daar hebben we wat aan mensen die zomaar wat gaan verkondigen.... een stokmaat vanaf 1,48 is verplicht en barokpaard of niet zit je daaronder heb je gewoon pech.