Gediskwalificeerd door overgewicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DolceGabbana

Gediskwalificeerd door overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 20:58

Hee,

Ik heb geen idee waar dit thuishoort maar plaats het daarom (zolang) even hier.

Vanmiddag ben ik wezen kijken op een concours samen met twee vriendinnen.
Hun klasgenoot deed die middag ook mee.

We zagen, (Sorry) een ontzettend dik mens langslopen die ook meedeed op haar paard (zat tussen de proeven in de hele tijd patat te eten Tong uitsteken ). Ze liep er ook bij Bloos

Maar toen vertelde de klasgenoot van mijn vriendin dat ze een keer op een concours was geweest waar een meisje (met ontzettend veel overgewicht) meedeed op haar (voor haar gewicht te kleine) pony.
Ze kwam de ring in en werd gediskwalificeerd wegens haar gewicht.

Kan dit? Of hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt??
Ik heb er zelf nog nooit eerder van gehoord dus dacht dat kan ik wel even op bokt vragen Lachen

ikke20

Re: Gediskwalificeerd door overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:00

voor zover ik weet ken het niet ik ree ook eerst op een te kleine pony maar pony liep n had er veel lezier in wel wordt je erop afgerekent. maar heb al diverse mensen gezien die aanrdig aan de maat waren op kleine dingen en werden nooit gediskwalificeerd
daarbij kan dikheid ook door ziekte komen he en dat soort mensen hebben ook wel eens zin in een patatje Haha!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 21:02

Daar heb ik verder ook niets op tegen !
Maar 3 bakjes patat op 1 middag lijkt me iets te veel van het goede Tong uitsteken !

Maar volgens dat meisje was dat meisje met overgewicht gewoon echt veeeel te zwaar voor die pony (ik vraag me af of die dat dan ook echt leuk vond Bloos )

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:05

Ik denk persoonlijk niet dat je een kind dat binnen de leeftijdsgrenzen zit kan diskwalificeren in een ponywedstrijd.

Vind het ook nogal on-pedagogisch om zoiets bij een kind te gaan doen. Ik denk ook niet dat de pony er iets mee opschiet.

Dus ik denk niet dat dit zomaar kan.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:09

Ik vind dat in de paardensport opzich niet naar overgewicht gekeken mag worden, maar we doen het toch allemaal wel.
Ik zie ook regelmatig bij de paarden een klein haflingertje met te dik iemand erop zitten. Ik vind het zielig, voor ruiter en paard. Wat doen ze zichzelf aan, sommige ruiters kunnen ook niks aan de hun omvang doen. Maar degene die dat wel kunnen, let er een beetje op.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 21:10

Even voor de duidelijkheid, het was geen kind!
Ik denk iets van 17 jaar (of misschien net 18) kon het gepaste woord niet vinden!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:12

De jury is niet bevoegd om dat te beoordelen.
Ze mogen diskwalificeren als het paard kreupel of ziek lijkt te zijn of als het harnachement niet in orde is. Verder dan dat mogen ze volgens mij niet gaan.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 21:14

Maar als de pony er onder lijd? (Volgens mij kan dit beter bij Discussies Tong uitsteken )

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:17

Ik ken de regelementen van de KNHS niet. Volgens mij staat dit beter bij wedstrijden.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:18

ik ben een keer als schrijfster meegeweest bij een jury. Er kwam een meisje binnen op een pony die eigenlijk al te klein was voor t meisje. T meisje had ook behoorlijk overgewicht en je zag dat de pony er moeite mee hadl. De jury heeft t meisje er op aan gesproken en zij mocht niet starten. De pony liep ook niet zuiver meer door t gewicht van de ruiter. ( die zelfde ochtend wer dezelfde pony nog gestart door andere ruiter en toen liep ie wel goed)

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 21:19

Ik ken de regelementen ook niet uit mijn hoofd Tong uitsteken maar het lijkt mij nogal vrij toepasselijk dat als er een pony is die zo'n zwaar gewicht te dragen heeft en er onder lijdt, die combinatie gediskwalificeerd word!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:01

Diskwalificatie is alleen aan de orde als er sprake is van wreedheid tegen het paard.
In geval van kreupelheid wordt de betreffende combinatie uitgesloten. Daar zit dus wel een verschil tussen.
Diskwalificatie houdt in dat je die dag op geen enkel ander paard aan een wedstrijd mag deelnemen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:53

Ik heb hier ook nog nooit wat over gehoord of gelezen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:56

Sannekayla, wie ben jij om te oordelen over wat iemand wel of niet eet...?
Die hele toon die je aanslaat komt op mij over alsof je iemand wilt "pesten" of neerhalen...

verder heb ik er ook nooit van gehoord, ging vroeger altijd mee met een vriendin.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:01

ik word niet goed van dit soort berichtjes. Allereerst heb je het verhaal van de diskwalificatie van horen zeggen; ik moet nog zien of het wel waar is.
Verder dat 'hele middag patateten', ga je iemand die te zwaar is de hele middag in de gaten houden wat die eet? wat gaat jou dat aan?
Nee, getuigt alleen van vooroordelen.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:09

Ik ben het met Beantsje eens... Als ik in sanneKyla haar profiel kijk loopt die pony Kyla slechter dan de pony's van de meeste "te dikke mensen"

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:15

Typisch gevalletje van :'let even op jezelf, voor je naar anderen kijkt en in de gaten houdt wat zij doen, eten, drinken en zeggen?'

Jeetje mina zeg.... De toon die de ts aanslaat bevalt me totaal niet.

Overigens vind ik het wél goed wanneer de jury een ruiter erop aanspreekt wanneer zijn/haar paard echt zichtbare hinder ondervind van het gewicht

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 08:41

En jullie zijn nou diegenen die mij Sch(...)tziekmaken Boos!
Jullie zoeken overal weer wat achter, wat een onzin!
Zo bedoel ik het allemaal heus niet hoor!

Maarja, trouwens, over dat zogehete pesten of neerhalen!
Wat een onzin zeg! Ik probeer hier niemand te pesten.. als ik dat zou willen zou ik wel een heel ander bericht plaatsen, en och Kyla loopt toch zo slecht! Dat komt natuurlijk ook omdat ik zo dik ben Huilen van het lachen

Jammer hoor, en trouwens.. ik hield haar niet eens de hele tijd in de gaten!
Wat een onzin...
Laatst bijgewerkt door DolceGabbana op 01-06-08 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:44

TAO-->WD-V

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:47

De toon die aangehaald word...niet mijn ding...
Hoe heb je in hemelsnaam de tijd om in de gaten te houden wat die ander eet... heb je niks anders te doen op concours?? Lachen
Maar goed...

In het reglement staat niets over hoe zwaar of groot iemand moet zijn en welke stokmaat of gewicht van een paard daarbj hoort.
Alleen dat de jury iemand uit de ring mag sturen bij wreedheid of kreupelheid.
Als daar geen sprake van is mag de ruiter gewoon doorrijden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:48

SanneKyla schreef:
Jammer hoor, en trouwens.. ik hield haar niet eens de hele tijd in de gaten!
Wat een onzin...

Je moet echt al iemand heel de tijd in de gaten houden om te weten wat hij of zij allemaal eet hoor Lachen verder zijn dat ook jou zaken niet

En verder ben ik het met kawa eens Lachen

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 08:50

Oke, eindelijk duidelijk antwoord op mijn vraag!
En nog een keer voor de duidelijkheid, het is/was niet mijn bedoelingen anderen hiermee te pesten of neer te halen!

Mijn excuses voor het taalgebruik dan maar...

Bovendien heb ik het helemaal niet tegen dikke mensen. Ik ken er zat en ze kunnen net zo aardig zijn als de rest!
Maar dat was jullie waarschijnlijk al duidelijk.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:56

En ook ik ben het met mijn voorgangers eens.. Je praat behoorlijk respectloos over die vrouw.. Natuurlijk is het goed als erop gelet wordt, wanneer een pony er zichtbaar hinder van ondervindt.. Maar TS je gaat gewoon te ver.. Laat mensen alsjeblieft gewoon in hun waarde..

*edit: Zie nu net je voorgaande post.. Sorry dat ik het nog eens benadruk, maar verder blijf ik bij mijn standpunt..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:58

Babsie_Flash schreef:
Ik ben het met Beantsje eens... Als ik in sanneKyla haar profiel kijk loopt die pony Kyla slechter dan de pony's van de meeste "te dikke mensen"

dit vind ik heel knap....jij kunt aan 3 foto's zien dat deze pony van Ts slechter loopt dan de pony's van de meeste te dikke mensen,ik heb echt nog nooit z'on bijzondere(ik houd het netjes...)
reactie gelezen op Bokt.......

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:06

Of de jury dit nu wel of niet mag doen; PERSOONLIJK vind ik dat de jury een combinatie idd mag verbieden te starten als de pony daadwerkelijk lijdt onder het gewicht van de ruiter.

Het is een sport waar je mee bezig bent en je wilt je paard ook in topconditie hebben en het dier moet hier ook voor werken, dan moet je zélf ook aan je conditie en gewicht werken. En dat houdt dus ook in als je te dik bent en dit komt door teveel eten (dit is toch vaak zo); wat minder patat eten Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Parce op 01-06-08 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt