hahaha bedankt allemaal 
Wel waarom ik dus wat bang ben
, het is nogal een machopaard
haha ben er gisteren (na 2 uur les) een blokje mee gaan doen, me lesgever ging tevoet mee, omdat het niet een van de braafste is op wandeling
.
Ik heb hem overal goed doorgekregen, maar kijken, kijken en nog eens kijken... Ik kreeg hem wel telkens terug aan teugel, maar de slof ging eraan (welliswaar doorhangend, maar bij het paard zit het in zijn hoofd als de slof eraan hangt (en je moet hem dan niet gebruiken) dan blijft hij bij je) Zonder slof kon het zijn dat ik nog nooit zo snel terug thuis gestaan had
hahaha
Wel alles ging dus zeer goed tijdens het blokje maar toen we terug aan het wandelen waren en hij de omgeving begon te herkennen begon hij zich volledig als een hengst te gedragen... (hij is rond 9 jaar geruint, dus zijn wedstrijden heeft hij gereden toen hij hengst was), hij is er nu 13. Mijn lesgever zei dat ik hem moest bezig houden, maar het was echt geen lachertje... Een bom van een paard onder je hebben op de weg... Ook toen ik terug kwam op de stal (moest nog een klein dreefje door) begon hij zo heel wild om zich heen te roepen... Ik bleef er rustig bij (want we hadden al gras onder ons voeten in plaats van asfalt
) en nadien uitbundig beloont.
Wat ik dus wil zeggen... Hij is de dominanste van de stal en heeft de andere paarden ook goed onder hun voeten gegeven toen ik hem terug in de weide zette. En ik ben wat bang dat ik op een vreemde plek die dominantheid niet onder controle ga kunnen houden...
We komen wel al van ver. Toen hij er nogmaar was (dus 8 maand geleden
, we zijn samen toegekomen hahaha) toen sprong hij uit zijn box van op het moment dat het slotje van zijn deur nogmaar open ging (de deur was toen nog niet open... Hij sprong er gewoon doodleuk uit, persoon of geen persoon in de weg, ze moeten maar plaatsmaken)... Nja ik denk dat het een paardje geweest is die altijd zijn gedacht heeft mogen doen (maar dit pakte niet bij mij...) Sinds 4 maanden ben ik al zover dat hij in zijn box moet blijven (met de deur wagenwijd open) tot ik zeg dat hij eruit mag komen! Gisteren heb ik hem ook aan het slapen gekregen
, in de wasbox maakt hij hem altijd enorm zenuwachtig en hij staat dan constant te slaan met zijn voorbenen. Gisteren ook, wel ik ben zijn voorbenen beginnen masseren en meneer stond erbij te slapen
. Ook tijdens het rijden ging alles super!!! Hij luisterde en was licht in de mond (enkel bij de galopoefeningen begon hij te hangen op mijn handen, maar ik denk dat hij enorm moe was, want ik haalde hem stijf uit de weide (voor het werk) Ik rij er namelijk elke dag 2 uur redelijk intensief mee... (dit lijkt misschien overdreven, maar hij heeft het nodig!!! Ik reed hem vroeger maar elke dag een uurtje en hij liep belange zo goed niet, als hij nu loopt!!!)
Nja ik ben dus bang dat ik die dominantheid niet onder controle zal krijgen op wedstrijd... Ook heb ik er nog nooit mee in een binnenpiste gereden... En uit ervaring weet ik (reed vroeger in die manège) dat als de deur van de cafetaria opgengaat er een enorm lawaai is van zo'n stoommachine voor thee en koffie te zetten... en als ik dat net tegenkom als ik die deur passeer :s nja dan ben ik echt wel wat bang voor de bom die dat zal geven, want we gaan namelijk allebei onder grote stress staan... Zeker als hij de andere paarden in de inrijpiste zal moeten verlaten... (dat laatste ben ik wel niet zeker, maar is een mogelijkheid)
Wat denken jullie nu nog
? Ik vertrouw natuurlijk op jullie kennis (want jullie hebben waarschijnlijk al meer wedstrijden gereden dan ik
, ik nogmaar 5
en die waren dan nog 2 jaar geleden ook