paard wordt heel heet in proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

paard wordt heel heet in proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 18:38

Als ik een proefje ga oefenen, wordt mijn paard echt heel heet van het proefje, ze wordt heel snel en sterk en denkt dat ze in iedere hoek moet aangalopperen. Ik heb al een keer een b wedstrijd gestart maar dat ging precies hetzelfde, ze was heel sterk en snel, en daardoor kon ik de figuren niet echt goed afronden. Wie heeft er een goede tip voor mij???

magic_lover

Re: paard wordt heel heet in proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:40

een keer HC starten, of thuis in het land, en dan gewoon de tijd ervoor nemen, en zorgen dat ze rustig en bij je blijft? Lachen

Mijn paard word ook heel heet tijdens de proef, maar nog niet zo erg dat het niet meer te handelen valt.
(thuis heb ik trouwens nergens last van..)

dus lees even mee Lachen

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 18:47

Misschien een keer thuis oefenen met wat andere mensen erbij zodat je paard leert om te gaan met de spanning.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 18:47

ik ga vrijdag met de manege wedstrijd starten dan moet ik een f5 proef rijden, ik heb me daarvoor opgegeven om inderdaad te oefenen, ze gaat dan zo snel en tussen die witte balkjes, daar houd ik helemaal niet van

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:46

heel veel oefenen,ook thuis in de wei rijden en dan ook proefje oefenen maar jij kan je zenuwen en spanning ook op hem over brengen waardoor hij druk word van jou.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 07:52

Veel proeven gaan rijden zodat het gewoner wordt en een aantal proeven opofferen om de controle te krijgen. Ik heb ook besloten mijn paard gewoon in de proef een aantal keer op de rem te zetten. Dat is dan dus een vette onvoldoende maar je paard leert wel dat hij in de proef naar je moet blijven luisteren.

Ook in de training moet je heel consequent zijn op tempocontrole en veel oefenen met oefeningen vlak achter elkaar.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:03

Ik rijd vaker proefje zodat het voor mijn pony erg normaal is.
Ik zou idd veel oefenen en geduld hebben!

Origami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:51

Idd veel oefenen.
Dan went ze er vanzelf aan.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:57

en je kunt natuurlijk nog rescue remedie van te voren geven..voor paard en ruiter eventueel