Met cap losrijden en in de proef een hoedje??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tango40

Met cap losrijden en in de proef een hoedje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:13

Ik hoorde laatste van iemand dat de regelementen veranderd zijn ten aanzien van het rijden met een hoedje. Zij vertelde mij dat je nu verplicht was om met het hoofddeksel je proef te rijden waarmee je ook hebt losgereden.
Weet iemand hier meer van? Zou opzich een beetje jammer zijn aangezien ik mijn paard graag eerst rij met een stevige cap op mijn hoofd Haha!
Alvast bedankt!!

EllyC

Re: Met cap losrijden en in de proef een hoedje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:27

ik heb hier nog niet van gehoord. Lijkt me ook lastig te controleren en het verbieden hiervan lijkt me gezien het promoten van veiligheid ook ongewenst in de visie van knhs.

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:28

jury schreef:
ik heb hier nog niet van gehoord. Lijkt me ook lastig te controleren en het verbieden hiervan lijkt me gezien het promoten van veiligheid ook ongewenst in de visie van knhs.

dat vind ik dus ook, het is toch voor je eigen veiligheid? Wat hebben hun er nu mee te maken of ik met cap of hoedje rij?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:31

Ik heb er ook nog niet van gehoord of iets over gelezen, maar wat hierboven wordt geschreven lijkt me een belangrijk punt. Want hoe willen ze dat gaan controleren? Gaan ze dan echt mensen inzetten die van alle Z combinaties (die dus met iets anders mogen rijden in de ring dan een cap) in de gaten gaan houden of ze in de ring wel met hetzelfde hoofddeksel rijden... Ik geloof niet dat de wedstrijden specifiek voor de werkverschaffing zijn en daar zou het dan wel op lijken Koe . Dus persoonlijk geloof ik niet dat dit realiseerbaar is...

Ben benieuwd wat de echte kenners onder ons hiervan weten...

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:33

Ik ben geen kenner, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ze kunnen het bijna niet checken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:37

Zou lekker zijn als er op het moment dat je de ring in gaat wordt gemeld dat je weer even je hoedje af moet zetten omdat je daarvoor toevallig wél met cap hebt losgereden. Nagelbijten / Gniffelen Of erger: andersom.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:42

Kan het me niet voorstellen, het zijn er tegenwoordig steeds meer die met cap losrijden en in de proef een hoedje op zetten. Niks mis mee, dat kunnen ze toch niet verbieden, zou wel héél hypocriet zijn!

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:44

Ik denk zelf ook dat het een beetje achterhaald is maar toch heb ik even in de regelementen gekeken.
Als je kijk naar Artikel 143 punt 12: Het staat iedere ruiter/amazone vrij op het losrijterrein de plastron en de rijjas/rijrok uit te laten. Het dragen van een hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring
wordt gedragen, is verplicht.

Dit kan je opzich opvatten als dat het wel daadwerkelijk zo is, dat je moet losrijden met het hoofddeksel waarmee je de proef rijd. Of snap ik het gewoon niet.

Zelf zou ik er niet zoveel aandacht aan besteden en gewoon losrijden met een cap en later wisselen voor mijn hoedje maar toch een vreemde regel.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:09

Nee, het enige wat daar staat is dat je gewoon een hoofddeksel op moet dat je in de proef ook op mag. dwz: een cap, óf hoed indien je paarden > Z1 start. Tenminste, dat is wat ik er uit lees.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:16

Dat lijkt me idd meer een regel om te voorkomen dat mensen met alleen een petje op oid gaan losrijden.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:40

Als je het heel letterlijk leest, Tango40, dan staat dat er inderdaad. Dat je dus hetzelfde hoofddeksel in de ring moet dragen als je met inrijden gedragen hebt... Maar ik denk toch dat het bedoeld wordt zoals Urielle schrijft. Dus om te voorkomen dat men zonder veilig hoofddeksel (petje of helemaal niets) rond gaat rijden.

nienke1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:57

ik heb er nog niet van gehoord maar je moet het toch zelf weten!!:P

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:40

hoofddeksel is verplicht zowel bij het losrijden als tijdens de proef dat is de enige regel die je hoeft te weten. je mag dus met een cap losrijden en met hoedje starten en andersom

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:54

Urielle schreef:
Dat lijkt me idd meer een regel om te voorkomen dat mensen met alleen een petje op oid gaan losrijden.

Dat lijkt me ook!
Niks mis met losrijden met een cap denk ik.

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:07

tja, het staat er inderdaad hoor, het hoofddeksel wat je met losrijden gebruikt, daar moet je ook mee starten, maar dat is weer eens een reglement wat nergens op slaat, misschien iets voor de knhs om weer bij te werken omdat ze het zo waarschijnlijk niet bedoelen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:08

Tango40 schreef:
Ik hoorde laatste van iemand dat de regelementen veranderd zijn ten aanzien van het rijden met een hoedje. Zij vertelde mij dat je nu verplicht was om met het hoofddeksel je proef te rijden waarmee je ook hebt losgereden.
Weet iemand hier meer van? Zou opzich een beetje jammer zijn aangezien ik mijn paard graag eerst rij met een stevige cap op mijn hoofd Haha!
Alvast bedankt!!

Niet druk om maken. Gewoon met cap losrijden, en als je graag je hoed op wil in de proef, doe je dat. Dit is wel het laatste waar ik me zo'n dag als official mee bezig zou houden. Zelfde met bodyprotector. Wil je die aan met losrijden: DOEN! In de proef zonder rijden, prima.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:14

marlina schreef:
tja, het staat er inderdaad hoor, het hoofddeksel wat je met losrijden gebruikt, daar moet je ook mee starten, maar dat is weer eens een reglement wat nergens op slaat, misschien iets voor de knhs om weer bij te werken omdat ze het zo waarschijnlijk niet bedoelen.

Het is ook bijna niet anders te verwoorden.
Anders krijg je nl. weer dat B-ruiters los gaan rijden met een hoedje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:16

Tango40 schreef:
Alvast bedankt!!

Volgensmij is dat inderdaad zo. Ik dacht dat het was ingesteld omdat sommige mensen op het moment dat ze de bak inmoesten nog van hoofddeksel gingen wisselen.
Persoonlijk zou ik gewoon altijd rijden met een cap, veel veiliger en ik vind ze eigenlijk ook mooier dan zo'n hoedje. (beetje kak vind ik Bloos )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:18

Ik zou dat wel een beetje onzin vinden hoor.
Ik bedoel, de hele reutemeteut van witte bandages af, laarzen ontstoffen, paard opnieuw insprayen met vliegenspray, schuim van de mond afvegen, bodywarmer of sponsorjas uit, dressuurjas aan... daar kan dat hoedje ook nog wel bij Haha!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:06

jury schreef:

mee eens

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:17

ik denk ook dat de cap sneller verwisseld is voor het hoedje dan dat alle bandage reut er af gehaald is Clown ik vind het juist verstandig om toch los te rijden met cap

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:38

Ik zou lekker met cap gaan losrijden hoor (dat wilde paard van jou ook altijd Knipoog) Zou wat zijn zeg, dat ze er een punt van maken dat je met cap rijdt!!!

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 13:23

runnerfan schreef:
Ik zou lekker met cap gaan losrijden hoor (dat wilde paard van jou ook altijd Knipoog) Zou wat zijn zeg, dat ze er een punt van maken dat je met cap rijdt!!!

HAHAHA ja een cap is toch iets veiliger (voor mijn eigen gevoel)
Maar ik zou er zelf ook niet echt een punt van maken en gewoon cap omwisselen met hoedje maar was gewoon even benieuwd of dit nou echt een regel was of niet.