Mag een ponyruiter die Z2 start...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Mag een ponyruiter die Z2 start...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:26

een pony (merrie) in de Z starten die alleen L2 tussen de paarden loopt? Of moet ze in de L of M starten?

Dit vroeg ik me even af. Ik wil graag een sportpredikaat van het stamboek voor mijn pony, ze loopt super, kan alle oefeningen maar moet M2 met 10 wezen voor een sport predikaat.
Dus ik zat te denken als ze een keer Z1 start en een wp haalt dan zou dat misschien al goed genoeg wezen (moet ik nog even navragen op het stamboek kantoor of dat inderdaad zo werkt).

Waarom zelf niet doorrijden? Nou, ik zit heel erg met vervoer. Ik ben al blij als ik 3 a 4 wedstrijden per jaar kan rijden. Pony is al 19 en inderdaad, reken maar uit dan is ze straks 26 voor we een keer in de buurt van de Z komen Knipoog ...
Dat wil ik haar gewoon niet aan doen, ik rij wedstrijden omdat ik het leuk vind en zij vind het nog steeds leuk, maar de M2 of Z1 zie ik er helaas gewoon niet meer van komen.

Maar als iemand mij antwoord kan geven, alvast heel erg bedankt! Lachen

Lielle

Re: Mag een ponyruiter die Z2 start...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:28

dat mag ze alleen als ze 2 * Z geweest is, anders moet ze L1 of L2 starten.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:31

Degene die ik misschien wil vragen is al op dit moment Z1 en Z2 met twee verschillende ponies.

Dus als ik je dan goed begrijp dan zou ze meteen Z mogen starten?

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:33

Als ze 2 maal Z met winstpunt is mag dat

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:39

ja. Een ponyruiter die overstapt naar de paarden en tenminste 2 * Z1 geklasseerd is (dus ook met de Z1 pony moet ze een wp hebben in het Z1!) mag met een L2 paard (zo wordt jouw pony dan gezien) kiezen tussen L1, L2, M1, M2 en Z1! Ze mag dus ook een paar keer L1 starten en dan in een keer Z1 gaan starten. Als ze jouw pony tussen de pony's start, mag dit ook allemaal, alleen mag ze dan geen L1 starten maar minstens L2.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:42

Super, dat zou dus gewoon kunnen in deze situatie. Lachen

Bedankt voor de info OK dan!

Dan ga ik even bij het stamboek vragen of het daar ook zo werkt. Zou het zo zonde vinden als ze geen sport predikaat krijgt want het is gewoon een super sport pony.

En daarna moet ik nog vragen of ze het willen doen, maar dan weet ik iig dat het qua regelement gewoon kan/mag.

Lielle schreef:
ja. Een ponyruiter die overstapt naar de paarden en tenminste 2 * Z1 geklasseerd is (dus ook met de Z1 pony moet ze een wp hebben in het Z1!) mag met een L2 paard (zo wordt jouw pony dan gezien) kiezen tussen L1, L2, M1, M2 en Z1! Ze mag dus ook een paar keer L1 starten en dan in een keer Z1 gaan starten. Als ze jouw pony tussen de pony's start, mag dit ook allemaal, alleen mag ze dan geen L1 starten maar minstens L2.

Super, thanks. Ik ben echt een leek in wat dit soort dingen betreft Bloos maar dit is duidelijk. Genoeg mogelijkheden dus...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:26

Is ook te vinden in het regelement op de site van de KNHS.