Heey, We gaan met de manege een kur op muziek doen. Een carousel. Maar weet iemand een leuk thema. Of muziek. Wat we al hebben gedaan is disney prinsessen en cowboy.
En dan wil ik met me verzorgfjord ook graag een kur op muziek doen ! Maar welke muziek ? En welk thema
Ik vind met een jurk op een paatd echt super mooi.
En dan kun je muziek zoeken van de zanger(essen)(s): Yiannis Ploutarhos, Sakis Rouvas, Despina Vandi, Anna Vissi, Elena Paparizou. Kan je het niet vinden mag je me altijd een pbtje sturen!
OF je gaat als Anky! En dan doe je haar na! JE kan natuurlijk ook een klassieker opzoeken, zoals bach op beethoven! Hier heb je heel mooi die momenten dat het muziek harder gaat, en daar kan je op inspelen! OF je kan als casper het spookje gaan! die blijft ook altijd leuk!
Wat ik wel eens gedaan heb: CupiDUO's op All you need is love v.d. Beatles Gabbers op hardcore (van scooter etc.) Rockers op muziek van Greenday (lekker ritme, stoere muziek)
De wat stoerdere thema's zeg maar.
Dit jaar ben ik met de open dag van plan een efteling kür te doen. Ik ga proberen 12 man bij elkaar te krijgen, die in paren verkleed gaan als een atractie van de efteling. Iedere paar mag dan 2 (of 1, hangt er nog van af) minuten voorop, met de muziek die bij hun atractie hoort.
Scheelt weer met uit het hoofd leren, want je moet dan vooral je eigen stuk weten. Je kan ook zelf bepalen of je in stap draf of galop voorop wilt.
Voor de carroussel kun je eens kijken naar de legende van walkures op wikipedia of google. Met een beetje mysterieuze muziek en wat "oorlogsmuziek" kom je al een heel eind. Een deel van de groep kan dan als dappere krijger en een ander deel als walkures.
Voor je kur op muziek zou ik een noors thema aanhouden. Misschien kun je daarvoor het verhaal van Hrimfakse en Skinfakse gebruiken die op bevel van oppergod Odin samen met de goden Dag en Nacht voor licht en donker zorgden. In het boek fjord in beeld staat dit verhaal verteld. Niet iedereen zal het kennen, dus misschien kun je het verhaal inspreken op een band en er daarna passende kurmuziek achter zetten?
Met ons stal ( allemaal andalusiers ) geven we idd met het showteam een spaanse show. Zelf heb ik ook een solo show spaans gegeven en ook een x efteling. Wat ik zelf ook heel mooi vind is de lord of the dance. Je hebt daar heel veel muziekkeuze voor etc Leuk dat je waarschynlyk in het spaans gaat !