haargroei paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jamie073

haargroei paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 14:02

ik weet dat bij ieder paard de haargroei anders is maar hoeveel groeit het ongeveer per maand ofzo?
ik heb nu een hele mooie pony met een prachtige staart maar hij is nog iets te kort.
zou iemand een beetje kunnen gokken wat ongeveer de gemiddelde haargroei is van een paard?
Laatst bijgewerkt door jamie073 op 12-05-08 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Martie

Re: gaargroei paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:07

Ik zou het niet weten maar misschien moet je wel even de naam van je topic editen (klik op 'edit' onder aan je bericht) anders kom je straks in een keukentopic, ben ik bang Haha!

jamie073

Re: haargroei paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 14:09

haha. wat moet ik doen?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:17

Je had het kennelijk zelf al gezien, 'gaargroei' is nu 'haargroei' geworden.... Knipoog
Of heeft het met de warmte te maken en was je bang dat je paard of jij gaar begon te worden? Haha!

Ik weet zelf niet zo veel van de snelheid van haargroei af, ik heb wel gemerkt dat het bij de een sneller kan gaan dan bij de ander, net als bij mensen. Misschien zijn er nog deskundigen op dit gebied?
Je zou het misschien ook bij een dierenarts kunnen vragen.

jamie073

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 14:37

O haha. ja ik had het gezien ja! Knipoog
oke dankje, ik denk heb net iemand aan de lijn gehad die zij dat het ongeveer 1 cm groeide.
ik wil graag concours gaan rijden maar kan zo echt niet gezien worden ( vind ik)
hoe veel cm vindt jij dat zijn staart boven de grond moet hangen voor ik op wedstrijd kan?
tot zijn hak ofzo?

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:05

jamie073

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 15:11

ik wist niet precies in welke categorie hij thuishoorde, dus opende ik er maar 2. en er werd op allebij gereageerd dus het is een beetje associaal om er dan 1 te verwijderen of niet dan? Knipoog

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:44

Hoe lang is de staart nu?
Op zich kan je ook met een korte staart best starten als die maar netjes verzorgd is. Dus: wassen, kammen of borstelen, netjes gelijk aan de onderkant, evt. ingevlochten bij de staartwortel. Jury's weten dat een staart of verschillende redenen buiten je wil korter kan zijn dan je mooi vindt. Het is ook maar één keer dat het beoordeeld wordt, alleen he cijfer voor verzorging en daar maakt de staart dan ook maar weer een klein deel van uit.
Misschien hoe kleiner de staart, hoe kleiner deel, hihi? Haha!

Zolang het minstens over het spronggewricht komt, is het al netjes mits verzorgd. En nogmaals, laat het geen reden zijn om niet te starten! Als dat tenminste de enige reden zou zijn?

jamie073

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 16:25

Ja dat is de enige reden.
en de staart hangt net iets onder het spronggewricht. maar mijn pony is nogal opgewonden overal over dus loopt hij altijd met zijn staart een stuk de lucht in, en dan is ie nog korter.
Och ja, net wat je net al zij Het is ook maar één keer dat het beoordeeld wordt,
maar misschien oogt het slecht ook onder het rijden?
en al helemaal als zijn staart een stuk omhoog staat.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:05

Ik denk dat er alleen maar naar gekeken wordt of de staart goed verzorgd is. Hoe hoog hij die draagt is niet belangrijk en als de staart in rust over het spronggewricht komt, zal het niet opvallend kort zijn.
Ik zou er zelf geen punt voor aftrekken Knipoog

Ga maar gewoon lekker starten, het gaat toch om de lol en fijn rijden. Als je pony vol enthousiasme zijn staart in de lucht steekt, staat het alleen maar vrolijk! Haha!

jamie073

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 18:12

Haha, ja da's waar! Haha!
ik ga gewoon starten en anders heb ik maar een punt aftrek, het maakt me helemaal niks uit.
ik ben toch nog maar een 'startertje' Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:48