Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Ergens komt het punt dat ze zal moeten gaan rijden voor de punten. 
Maar de gedachtengang is gewoon erg sneu, dat je een Z paard/pony nodig hebt om te kunnen scoren. Als je een beetje kunt rijden kun je op een wat lager geklasseerd paard ook hoog eindigen.JorisDy schreef:Dav: Waar kan jij hierop uithalen dat ze hem gekocht hebben omdat dat meisje anders geen punten rijd?
JorisDy schreef:Ik vind het ook alleen maar top, je leert zoveel van zo pony.

ladyisabelle schreef:Ja, zulke mensen heb je. Maar je moet wel de 'knopjes' er op zien te vinden. dat is ook niet altijd even gemakkelijk.
Persoonlijk vind ik het veel leuker om mijn eigen pony's zelf op te leiden.
Dat heb ik tot nu toe met al mijn pony's gedaan.
Dan kan k met trots zeggen 'ik heb hem zelf hier helemaal heen gereden'!
ten 2e zie je dan ook veel meer resultaat. Je ziet hem groeien. En kun je de pony de dingen leren die jij hem wilt leren.
JorisDy schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Je hebt gelijk dat zo pony gereden is door iemand anders, en dat je de knopjes moet zoeken, ik ben nu ook 2jaar in het bezit van een pony die dan Z heeft gelopen. En heb er echt heel veel van geleerd. Het is even priegelen na de knopjes,maar dat betekent niet als je ze hebt dat die gelijk alles doet (nja die van mij niet iig). Doordat een Z pony al wat van de wereld heeft gezien, zijn ze meestal niet zo schrikkerig meer, waardoor de ruiter zich ook beter op de houding kan concentreren, en meer vertrouwen krijgen in de pony

Dan zie ik iemand liever op een Z-knol correct leren rijden, want ook een Z-knol loopt niet vanzelf, die zijn ook niet gek, als je die niet goed rondstuurt doet 'ie het ook niet voor je.