niet bij prijsuitreiking toch protocol??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heidi80

niet bij prijsuitreiking toch protocol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:09

Misschien komt dit wel heeeeel dom over....
Ik rij al heel wat jaartjes wedstrijd en wacht (of laat iemand) altijd wachten tot de prijsuitreiking zodat ik mijn protocol heb.

Aangezien ik best drukke weekenden heb komt het de laatste tijd wel eens vaker voor dat ik eigenlijk niet kan wachten...
Maar toch graag mijn protocol wil hebben.

Hoe lossen jullie dit altijd op? Dat mijn rozet en geldprijs aan mijn neus voorbij gaan vind ik dan nog niet zo erg en ook heel terecht dat als je er niet bent je geen prijs krijgt maar protocol vind ik iets anders.

Julia_Romeo

Re: niet bij prijsuitreiking toch protocol??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:12

vragen of iemand anders hem voor je mee neemt en eventueel opstuurt?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:15

Dan vraag ik iemand van de club om het mee te nemen.
Opsturn doen ze vaak niet, dat zou een heel gedoe worden als alle combi`s dat willen

heidi80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:18

Julia_Romeo schreef:
vragen of iemand anders hem voor je mee neemt en eventueel opstuurt?

Als je niemand kent wordt het een beetje lastig... onze club rijdt bijna nooit de wedstrijden (of klasse) die ik start en de mensen in mijn klasse die ken ik niet...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:18

Bij een aantal concoursen hier in de buurt kan je een gefrankeerde enveloppe met je adres achter laten. Ze stoppen je coupons erin en doen het op de post.

heidi80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:25

boemel schreef:
Bij een aantal concoursen hier in de buurt kan je een gefrankeerde enveloppe met je adres achter laten. Ze stoppen je coupons erin en doen het op de post.

dat zou inderdaad een idee kunnen zijn. Heb je wel eens mee gemaakt dat ze hier niet blij mee zijn?

Krijgen jullie je coupon ook wel eens voordat de prijsuitrijking is geweest? Soms denk ik wel eens dat dit gebeurt nl...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:51

Momenteel start ik niet, maar hier in Friesland is het op de CH's altijd zo dat ze de coupons al voor de prijsuitreiking al vrij geven. Dan komen er eens in de zoveel tijd een aantal in bakjes te liggen. Mijn ervaring was dat ze dat bij kringwedstrijden niet (zo vaak) doen.

Dat van die gefrankeerde enveloppe is een heel goed idee!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:54

Die gefrankeerde envelop is zelfs standaard op endurancewedstrijden. Kun je niet blijven om je veterinaire kaart mee te nemen en/of ken je niemand die tot het eind blijft om 'm voor je mee te nemen, dan kun je een envelop achterlaten bij het secretariaat. Ze sturen de kaart dan naar je op. Zou idd ook heel handig zijn voor startcoupons! Ja

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:09

hier in de omgeving geven ze de coupons tussendoor al continue vrij zodra ze nagekeken zijn, dus je kan eigenlijk altijd al zien of je wel of geen prijs hebt en of je moet blijven of weg kan gaan.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:03

iemand anders heeft laatst wel voor mij een rozet en geldprijs meegenomen omdat ik er niet meer was. is dit zo bijzonder dan?? kan me voorstellen dat dat normaal niet wordt gedaan...?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:26

lexxxi schreef:
iemand anders heeft laatst wel voor mij een rozet en geldprijs meegenomen omdat ik er niet meer was. is dit zo bijzonder dan?? kan me voorstellen dat dat normaal niet wordt gedaan...?

er staat zelfs regelmatig op het vraagprogramma dat de prijzen dan vervallen aan de vereniging Knipoog

die gefrankeerde envelop is een goed idee!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 06:33

Urielle schreef:
die gefrankeerde envelop is een goed idee!

Ik denk toch echt dat dat niet door alle verenigingen wordt gewaardeerd misschien dat het bij kleine wedstrijden nog wel te doen is, maar de grotere?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:39

Ik vind het wel zo beleeft om te wachten voor de prijsuitreiking.
Je hebt wedstrijd dus maak je daar ook maar tijd voor, mensen organiseren toch voor jou die wedstrijd..
Ohz is het al zo dat na de rubriek de uitreiking is, bij het mennen pas het eind van de dag en zelfs daar blijft 90% gewoon
netjes voor de prijsuitreiking.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:48

Echwel schreef:
Ik vind het wel zo beleeft om te wachten voor de prijsuitreiking.
Je hebt wedstrijd dus maak je daar ook maar tijd voor, mensen organiseren toch voor jou die wedstrijd..
Ohz is het al zo dat na de rubriek de uitreiking is, bij het mennen pas het eind van de dag en zelfs daar blijft 90% gewoon
netjes voor de prijsuitreiking.

Mee eens, maar dan moeten ze de prijsuitreiking wel binnen een reeele tijd nadat je gestart hebt doen! Ik heb een tijdje geleden gestart om half negen en kwart voor negen, vier combinaties in de M2, en toen zeiden ze doodleuk dat ze de prijsuitreiking rond één uur s middags zouden doen! Voor mij was het meer dan een uur rijden dus dat was ook geen optie om heen en weer te gaan dus ik heb gevraagd of ik mijn coupons kon krijgen. Eigenlijk niet dus maar na wat zielig doen lukte dat toch! Achteraf had ik inderdaad prijs maar goed jammer dan!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:51

Echwel schreef:
Ik vind het wel zo beleefd om te wachten voor de prijsuitreiking.

Is ook zo, maar ik kan best wel eens balen als ik gereden heb voor 160 punten en ik moet nog drie uur gaan zitten wachten in de kantine (omdat ik vooraan de startlijst stond) als ik weet dat ik daarna ook nog eens twee uur met de trailer naar huis moet en daarna nog de hele resem van spullen opruimen en paard ontvlechten en naar huis en de was en.... Knipoog
Ik weet dan toch al dat ik geen prijs heb, dus what's the point om daar in de kantine te gaan zitten en paard al die tijd op de trailer te laten staan? Ik ben ook geen omzetverhoger dus daar hebben ze ook niks aan Knipoog

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:52

Misschien idd een gefrankeerde envelop meenemen zoals iemand al zij. Ik start alleen onderling en als ik dan met simply start, ga ik na het uitstappen zo snel mogelijk weg omdat mambo niet lang alleen kan blijven, hij raakt overstuur.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:53

Zeker als je prijs hebt en dat weet je vaak ruim van te voren vind ik hoor je e blijven.
Organisatie heeft er toch werk aan om alles voor jou in orde te maken, wees dan ook beleeft.
Miss dus gewoon als je wedstrijd hebt er tijd voor vrijmaken..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:56

Ikzelf kan prima tijd vrijmaken voor een wedstrijd, maar mijn grooms hebben vaak zelf ook nog een paard te doen en hebben soms te maken met een bepaalde sluitingstijd van hun stal in het weekend. Wie ben ik dan om te verlangen dat ze hun hele dagschema aanpassen op mij? Ik mag al blij zij dat ze om 5 uur 's morgens voor mij hun nest uit willen om met mij mee te gaan, dan vind ik het ook prima als ze niet tot 5 uur 's middags willen wachten op de prijsuitreiking. Ik meld het altijd wel netjes bij het secretariaat als ik eerder wegga en daar laat ik dan ook een envelop achter. Soms zijn de dingen even niet anders, zeker met takken van sport als endurance en SGW ben je niet de enige die die dag voor jou als ruiter in touw is. En met meerdere auto's naar een wedstrijd gaan is ook niet altijd even rendabel, zeker als het wat verder weg is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:57

Ik geef ze meestal gewoon mee aan de betreffende ruiter, als ze echt niet kunnen blijven wachten. Dat vind ik zelf ook fijn, als ik ergens op concours ben. Overigens is het hier in de regio voor secretariaten verplicht binnen een uur de punten bekend te maken van de combinaties die gereden hebben, ook al is het nog geen tijd voor de prijsuitreiking. Dus dan weet je meteen of het nut heeft om te gaan zitten wachten.
Ik zou het gewoon per wedstrijd even vragen aan het secretariaat, meestal zijn ze best schappelijk. Envelop is ook een goed idee.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:59

Wij gaan ook altijd met het hele zwikkie hoor Knipoog
Caravan ,vrachtwagen enz,
Maar zeker bij dressuur ohz is het altijd vrij snel na de laatste uit de rubriek..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:40

Maar soms ben je zelf om 9 uur de eerste start en is je rubriek pas tegen 13 uur afgelopen. Dan is het om 14 uur prijsuitreiking (en vaak wordt dat 14,30 uur) Als je dan toch al weet dat je butt gereden hebt, is het wel irritant om alleen voor het protocol te moeten blijven (met man en kind en paard dat uren op de trailer staat). Ik moet ook altijd nog hartstikke ver naar huis.
Ik heb in principe de hele dag vrij voor de wedstrijd maar om daar een paar uur te moeten duimen draaien en paard lang op de trailer te moeten houden alleen voor het papiertje met commentaar...
ik ben altijd nog gebleven maar leuk vind ik dat niet, en mijn vent al helemaal niet Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:43

Nibbit schreef:
Dan vraag ik iemand van de club om het mee te nemen.
Opsturn doen ze vaak niet, dat zou een heel gedoe worden als alle combi`s dat willen

bij ons in de buurt werden de coupons altijd naar je eigen club verstuurd en vandaaruit weer verdeelt aan de ruiters!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:09

Je kan toch ook gewoon vragen of ze je coupon achterhouden en dan ga je hem zelf in de loop van de week ophalen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:24

Echwel schreef:
Zeker als je prijs hebt en dat weet je vaak ruim van te voren vind ik hoor je e blijven.
Organisatie heeft er toch werk aan om alles voor jou in orde te maken, wees dan ook beleeft.
Miss dus gewoon als je wedstrijd hebt er tijd voor vrijmaken..

Of je prijs hebt weet je nooit ruim van te voren, tenminste bij ons in de regio worden bijna nooit tussentijds puntenlijsten opgehangen dus dat is een goeie gok.....

En tijd vrijmaken?? Ik vind het leuk om wedstrijden te rijden maar bij de wedstrijd waar ik het over had, was ik dus 's morgens om vijf uur op stal, om zes uur reed ik weg en toen ik dus klaar was met starten was het half tien, tien uur. Ik ga dan dus echt niet nog dik drie uur zitten wachten op een prijsuitreiking! Dat vind ik dus echt zonde van mijn tijd. Toen ik terug was op stal was het half twaalf, net wat Urielle zegt, uitmesten, spullen opruimen en nog een paard doen en ik ben gewoon pas aan het einde van de dag thuis hoor! En dat vind ik lang zat. Ik vind ook echt dat een vereniging ervoor moet zorgen dat binnen een half uur na de laatste start van je rubriek de prijsuitreiking plaats moet vinden, is makkelijk te doen!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:36

Als jij om half tien a tien uur moet starten daffodil, dan ben je waarschijnlijk een van de eerste. Laten er 30 combinaties in jouw ring zitten, dan start de laatste rond half één. De prijsuitreiking is dan rond één uur, dan heb je toch alsnog drie uur moeten wachten terwijl de prijsuitreiking wel een half uur na de laatste start is.

Als je hier een hekel aan hebt, dan moet je alleen de kleine wedstrijdjes afgaan waarbij je met een man of 10 in de ring zit, dan is het allemaal een stuk sneller gedaan!