Zijn er ook voor friezen spring wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JsA

Zijn er ook voor friezen spring wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 14:46

Hallo mijn vraag is zijn er ook spring wedstrijden voor friezen? want mijn moeder der fries is helemaal gek van springen. Dus mijn vraag is zijn er ook spring wedstrijden voor friezen. in de buurt vn noord holland en omstreken??

hopelijk kunnen jullie me veder helpen, en doe je me moeder en haar fries een groot plezier mee...

Ing

Re: Zijn er ook voor friezen spring wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:51

Als jij of je moeder primair wilt springen voor het plezier van het paard hoeft dit toch niet een friezen-springwedstrijd te zijn?
Indien je het B-niveau (+- 100 cm) te hoog vindt, zijn er tal van oefenparcoursen om lager te starten.

de specifieke friezendagen kun je imo gewoon opzoeken via landelijke friezen-organisaties.

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 14:52

Oke bedankt.. onze fries kan makkelijk 1 m springen Knipoog binnekort mag ze 1.10

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:36

Ik heb nog nooit gehoord van speciale friezen-springwedstrijden (en heb toch wel een tijdje tussen de friezen gezeten), wel dressuur- en mennen, maarja, meeste friezen springen ook niet zo apart dus er zal niet zo gek veel animo voor zijn. Ik zou zeggen, neem m gewoon eens mee op oefenparcours en kijk hoe t gaat. Er zijn best wel Friezen die leuk springen, het grootste probleem is meestal het uithoudingsvermogen, ze houden het geen heel parcours vol en zijn gewoon leeg voor de eindstreep.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:13

In Noord-holland is het B vaak niet te hoog en kun je ook bijna overal oefenparcours starten.

Weet niet waar je in Noord-Holland zit, maar aankomend weekend(3 mei) is er wedstrijd met oefenparcours in Den Helder. Kun je kiezen tussen 60 of 80 cm.

11 mei is anna paulowna, oefen en B is daar ook nooit te hoog.
En 17 mei Oudkarspel. Daar is ook oefen, maar dat staat wel iets zwaarder.
Weekend van 31 mei- 1 juni is KC Den Helder. Ook weer met oefenparcours. (week ertussen zou ik niet weten Clown )

Genoeg te rijden dus hier in Noord-holland, alleen specifieke friezenwedstrijden voor het springen bestaan niet voor zover ik weet.

melissa111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:13

nee als je een springwedstrijd wil doen met een fries moet je aan een normale meedoen