Met 26-jarige op wedstrijd ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Met 26-jarige op wedstrijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:32

Hallo. Lachen

Een tijdje geleden had ik dit topic geplaatst : Met een oud paard nog op wedstrijd ?

Maar nu heb ik een meer 'persoonlijkere' vraag,niet echt een discussie om over te praten enz..zoals in dit topic ^^
Ik heb nu bijna 2 jaar mijn paarden,en zoals de meeste weten rijd ik vooral met Giota (26 Jaar).
We rijden vooral dressuurgericht,en ik vind dat ze dat echt prima doet !
Daarom wil ik haar ook heel graag op wedstrijd uitbrengen (zodra we een trailer hebben).
Nou zegt m'n pa dat ze veel te oud is,en m'n instructrice zegt niet dat ze te oud is of zo,maar ze zegt dat ik niet veel andere paarden op wedstrijd zal zien van deze leeftijd.

Maar wat raden jullie (me) aan ?

Alvast bedankt Knipoog

Scum

Re: Met 26-jarige op wedstrijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:44

Dat je gewoon kijkt naar hoe je paard loopt. En als dat lekker gaat vooral gaan starten Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:46

als het gaat met je paard gewoon lekker doen. mijn pony liep op die leeftijd ook wedstrijden toen ze 28 werd ben ik gestopt omdat het niet meer ging(vanwege klein ongelukje) gaf ze zelf aan. gewoon lekker starten hoor

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:47

Gewoon doen joh!! Je voelt zelf het beste aan of jij en je paardje het aan kunnen!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:50

Als ze goed loopt en het leuk vind! Waarom niet Knipoog? Maar het maakt toch ook niet uit of er meer pony's/paarden van haar leeftijd er tussen lopen? Of dat jij de enige bent?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:40

Weissjee schreef:
Als ze goed loopt en het leuk vind! Waarom niet Knipoog? Maar het maakt toch ook niet uit of er meer pony's/paarden van haar leeftijd er tussen lopen? Of dat jij de enige bent?

helemaal mee eens
maakt niet uit wat andere zeggen
ze geeft zelf wel aan of ze het nog aan kan en ze er nog plezier in heeft Ja

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:42

Loopt ze nog helemaal regelmatig?
Zo ja, lekker gaan starten!
Zolang jij en je paard er plezier in hebben is het nog leuk, merk je dat je paard het echt moeilijk krijgt dan moet je stoppen!

Ook kan je er voor kiezen om maar 1 proefje te rijden per keer!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 16:48

A_N_O_U_K schreef:
Loopt ze nog helemaal regelmatig?
Zo ja, lekker gaan starten!
Zolang jij en je paard er plezier in hebben is het nog leuk, merk je dat je paard het echt moeilijk krijgt dan moet je stoppen!

Ook kan je er voor kiezen om maar 1 proefje te rijden per keer!

Ja hoor,ik rijd haar 2/3 keer in de week tijdens de winter,en in de lente & zomer (nu dus) rijd ik haar,als het weer meezit,ong. 5 keer in de week Knipoog
Ik vind dat ze er echt klaar voor is,ik weet gewoon dat we dat best aankunnen,voor mij hoeven we niet tot de L geraken,ik wil best in de B blijven,het gaat me er gewoon om dat ik eens met haar een paar proefjes/wedstrijden kan rijden,en ik zelf ook eens kan ondervinden hoe het in z'n werk gaat aangezien ik zelf nog nooit wedstrijden heb gereden Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:50

Als het paardje niets mankeert...
En jullie er lol in hebben..
Gewoon lekker gaan starten!!!

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:53

Het is niet heel jong meer idd

maar zolang je paard het goed aan kan zou ik gewoon lekker op wedstrijd gaan.
en vooral dan goed kijken of je paardje het een beetje naar haar zin heeft en de dag erna niet anders reageert/doet
(als je haar in de trailer krijgt teminste, maar dat gaat vast wel lukken:P)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:54

Ik reed vorig jaar op een 26jarige die er met me vandoor ging Tong uitsteken Ze kunnen nog echt wel wat hoor!

Al zien ze er soms uit als oma op computercursus Knipoog

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:25

als ze gewoon goed loopt en een goede conditie heeft en jij vindt het leuk moet je het gewoon doen. mijn vorige verzorgpony loopt ook wedstrijden en die is nu 24, dus kan makkelijk. zolang je maar naar je pony blijft luisteren, maar dat moet je eigenlijk altijd doen.

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:39

Ik zou gewoon gaan. Waarom niet toch als hij/zij nog verziek goed sterk is dus in de spieren enzo waarom niet!! het is nooit telaat om te kijken wat je paard/pony kan! Een kenis van mij rijd ook op een paard van 24.. Ziet er nog goed uit een heeft een goede condite. alleen blijf goed voor hem zorgen. Dan komt alles goed.

Gewoon doen.!
Suc6 meid en ik hoor wel wat je heb gereden

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:55

als je paard lekker loopt...waarom niet, zolang je in de gaten houd dat ze er zelf ook van geniet...

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:57

Gewoon lekker doen joh, het bouwjaar staat er toch niet op de buitenkant op Knipoog. Als jullie er maar plezier in hebben dat is het voornaamste toch!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:17

Afgelopen zondag heeft bij onze vereniging een pony haar laatste wedstrijd in L2 gereden en ze is 34! jaar oud, en nu mag ze van haar pensioen gaan genieten. Overigens deed ze het nog steeds heel behoorlijk, en genoot ze er echt van Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:41

pony van een kennis van ruim de 30 voorbij toen die een nieuwe carriere kreeg als dressuurpony.
heeft zelfs nog de Overijsselse kampioeschappen meegelopen dat jaar.

het hangt er net vanaf hoe je paard is, als je haar echt vooruit moet schoppen en je mertk dat ze er moeite mee heeft, niet doen.
maar als ze het leuk vind en het aankan..waarom niet? zal haar lekker jong houden.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:42

Jaa inderdaad gewoon doen! Knipoog
Je merkt vanzelf wel als het niet meer gaat... Als je maar genoeg rijd, oude paarden krijgen snel spierpijn.. Knipoog

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:40

Als je paard nog soepel loopt zou ik het gewoon doen. Een jury gaat echt niet op elke startcoupon kijken hoe oud een paard is. Ik in elk geval niet. Succes.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:41

Als je paard goed gezond is zie ik niet in waarom je niet zou kunnen starten.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:49

Idd, als je paard in goede conditie is en jullie hebben er beiden lol in, waarom zou je dan niet meer gaan?
Kijk eens in het profiel van rohotje. Zij rijdt nog L1 (meen ik) met een 29 jarige!

_Elisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:27

Als jou paardje nog een goede conditie heeft en vrolijk en graag loopt zal ik get gewoon doen. Je merkt vanzelf wel wanneer het teveel voor haar word

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:47

Kom met toeval dit topic tegen, de foto's uit mijn profiel doen het denk ik niet meer Knipoog maar ik rijd met mijn 29 jarige ook nog wedstrijden in de L2 zelfs ( geeft niet hoor linda Knipoog ) . Hier een fototje:
http://www.pferdemedia.de/133/5/images/133-5-099.jpg

als je denkt dat je paard of pony het nog aan kan gewoon lekker starten. Mocht je toevallig nog vragen hebben dan hoor ik het graag Lachen

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 13:37

Ik heb goed nieuws !
Hier dichtbij is een LRV-Club,en ik zit al lang te vragen of ik bij de club zou mogen aangezien m'n mama hier iemand van kent.
Nou,vandaag zijn er dus enkele mensen (lesgevers) langsgeweest en zeiden dat ik morgen maar eens moest komen kijken naar een les van hun,en als het me bevalt mag ik bij hun club
En dat ga ik ook zeker doen !
En daar kan ik dan eindelijk in een 'zandbak' rijden en hoef ik niet meer in de weide.
Ik kijk er echt zo naar uit !
En dan kan ik eindelijk m'n dressuurdebuut gaan maken !

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:21

Als je paardje nog lekker 'jong' is, zou ik gewoon starten.

Een tijdje terug heb ik geschreven op een wedstrijd. Daar reed een 24 jarige mee in het M1 en het was echt zielig om te zien. Paard liep zo stram als wat en was duidelijk te oud ervoor.

Maar leeftijd zegt weinig, net zoals bij mensen. Er zijn 60ers, die niks meer kunnen en 80ers, die alles nog kunnen en ook doen.