Opgeven, B of L1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Opgeven, B of L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 15:35

Oke, beetje raar probleem misschien maar ik kon het nergens anders vinden.

Ik heb nu 8 wp's in de B, en als ik 10 heb wil ik eigenlijk gelijk over naar het L1. Wijken middengalop enz zit er allemaal op.
Maar, ik heb 30 april een wedstrijd met 2 dressuurproefjes. Natuurlijk hoop ik dat ik 2 wp's haal. Maar dat hoeft niet natuurlijk.

Op 10 mei is er ook een wedstrijd en daar wil ik dus eigenlijk L1 starten. Maar ik moet me nu ongeveer opgeven. Alleen weet ik niet voor welke klasse. Als ik B doe, en ik haal 2 wp's de 30e, dan kan ik het vast niet meer wijzigen naar L1 of wel?
En voor L1 opgeven, mag dat al wel? controleren ze dat niet?
En als ik wacht, dan is er weer kans dat het al vol is..

Dus dillema Clown
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Simone

annika_s

Re: Opgeven, B of L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:38

Ik zou B inschrijven als je het niet haalt heb een probleem en volgens mij moet elke wedstrijd plek overhouden voor promovaties dus als jij je punten wel heb gehaald zouden ze je dus over moeten plaatsen als jij het wil naar het L1

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:40

Klopt wat annika_s zegt.
Volgens mij moet een wedstrijdorganisatie verplicht mee werken aan een eventuele promotie.
Dus ik zou mij eigen ook opgeven voor de B, dan weet je tenminste zeker dat je een startplekje hebt.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 15:43

Oke dat wist ik niet Lachen
dankje wel, dan doe ik dat Ja

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:44

Ik zou B opgeven en dan laten verzetten als je 10 wp hebt. Maar je kunt ook L1 opgeven en als je het niet gehaald hebt laten overzetten naar B Lachen

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 15:46

waarom niet gewoon B opgeven en eventueel een puntje extra erbij rijden.
dan kun je daarna gewoon L1 opgeven en weet je zeker dat je L1 mag starten.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 15:48

Omdat mijn vader niet zo veel wil rijden, en dan kan ik alvast bezig met de dingen die niet zo lekker gingen in de L1 proef Knipoog

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:32

Inderdaad B opgeven en indien voldoende winst moeten ze je doorzetten naar L1. Een belletje naar het wedtrijdsecretariaat is dan voldoende.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:07

B opgeven en later wijzigen.
Het secretariaat is het niet verplicht maar meestal is het geen probleem

Amber_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:58

Ik zou indd, zoals iedereen al zegt, je gewoon opgeven voor de B en als je dan die 2 winstpunten heb gehaald, het wijzigen. daar moeten de mensen op die wedstrijd rekening mee houden.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:25

vienna2 schreef:
Klopt wat annika_s zegt.
Volgens mij moet een wedstrijdorganisatie verplicht mee werken aan een eventuele promotie.
Dus ik zou mij eigen ook opgeven voor de B, dan weet je tenminste zeker dat je een startplekje hebt.

Nou dat denk ik dus niet. Vol = vol. Zou natuurlijk te zot zijn als je als vereniging extra prijzen moet uitdelen omdat 1 combinatie nog bij in die klasse zou moeten. Als er plek is kan het bij mij en anders kom je gewoon op de wachtlijst. Als je tegen de 30 punten aan zit weet je zelf ook wel dat je een klasse hoger op moet geven en in jou geval zou ik gewoon 1x extra B opgeven. Je kunt altijd even bellen of er nog een plekje in de L1 is en anders gewoon B gaan starten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 12:52

annika_s schreef:
Ik zou B inschrijven als je het niet haalt heb een probleem en volgens mij moet elke wedstrijd plek overhouden voor promovaties dus als jij je punten wel heb gehaald zouden ze je dus over moeten plaatsen als jij het wil naar het L1

Dat is zeker niet waar. Een vereniging is niet verplicht om die plek voor je open te houden. Daar komt nog eens bij dat je met 10 MAG promoveren en niet MOET. Vol is vol, en als je pech hebt is er geen plaats meer in het L1.
Het is dan toch ook geen drama als je nog een keer B moet starten?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 12:55

nee natuurlijk niet Knipoog maar als het kan liever L1.
Maar ik geef wel gewoon B op, en bel dan wel of het kan of niet Lachen bedankt iedereen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:12

Dat kun je denk ik het beste doen ja.
Ik ken overigens wel 1 vereniging die gewoon een max aantal starts hanteert per dag. En het maakt niet uit in welke klasse je rijdt. Je kunt dus gewoon daags tevoren nog bellen dat je in een andere klasse start.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:56

Zou B opgeven, en stel dat je je punten hebt voor het L1 kan je alsnog bellen naar de vereniging of gewijzigd kan worden. Die ene wedstrijd langer maakt ook niet zoveel meer uit lijkt me.