We krijgen binnenkort een pony twee weken op proef en als dat bevalt, blijft hij. Mijn 14-jarige dochter stapt dan over van een C-pony naar een E-pony.
Nou vroeg ik me wat af. Ze had zich voor dit seizoen al ingeschreven voor een aantal wedstrijden met de oude pony en natuurlijk gaan we met de nieuwe niet meteen op wedstrijd. Eerst eens rustig aan elkaar wennen, kijken hoe ze op elkaar reageren en of hij echt braaf is. De pony is 14 en heeft M gelopen dus het zou een ervaren wedstrijdpony moeten zijn. Hij is bedoeld als leerpony. Toch lijkt hij me ook gevoelig en mogelijk is hij in een nieuwe omgeving toch kijkerig omdat hij zijn nieuwe amazone nog niet zo goed kent en vertrouwd.
Wat zouden jullie aanbevelen als 'kennismakingsperiode'? Mijn dochter rijdt B dus we beginnen heel rustig maar het zou wel leuk zijn om dit zomerseizoen nog met de club mee te kunnen. Het wedstrijdrijden staat voor ons niet voorop, ze vindt het voorlopig gewoon leuk om af en toe mee te doen. Met de vorige pony heeft ze een stuk of zes wedstrijdjes gereden.
Vast bedankt!