kant en klare kur op muziek???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

kant en klare kur op muziek???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 15:42

Hoi!

Heeft iemand van jullie ervaring met deze kuren? Ik weet niet of ik een naam mag noemen, maar ik ben benieuwd of jullie wel eens iemand op een wedstrijd tegenkomen die dezelfde proef of muziek heeft en hoe de proeven eruit zien. (ik wil graag weten of ze een beetje origineel zijn en bij m'n paard passen, ik rij Z1/Z2)

Alvast bedankt!!

Anieke89

Re: kant en klare kur op muziek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:44

Ik ben niet zo een voorstander van kant en klare kuren. Was een tijdje geleden op kringkampioenschap Z paarden dat 2 mensen precies dezelfde kur reden met precies dezelfde muziek Nagelbijten / Gniffelen . Alleen om dat te voorkomen zou ik zelf nooit een kant en klare kur willen hebben Knipoog

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 15:48

Ja dat is mijn probleem ook een beetje, maar we hebben al een keer een kur gemaakt voor mijn ene paard, en dat was hopeloos veel werk. Ik rij met een ander paard Z1, waar ik ook een kur mee wil rijden, maar waarschijnlijk ook snel Z2 ga starten en we hebben niet zo heel veel tijd over en een kur laten maken kost een beetje te veel!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:49

Er zijn hier op bokt ook mensen die het doen hoor.
Voor iets van 30 euro heb je al een kür.
Ik weet niet wat jij veel vind.
Maar een kür op maat is en blijft het mooist.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:59

Ik heb ook een kant en klare kür, 2 jaar geleden gekocht, en tot op de dag van vandaag helaas nog nooit kunnen rijden....
Had hem voor mijn pony gekocht, en vond het best een leuke kür, reed toen M, en deed eenmalig mee aan een wedstrijd kür op muziek, dus vond een op maat gemaakte nogal zonde.
Maar pony kreeg een peesblessure, jaar erna was ik te groot, pony verkocht.

Met het paard gaan rijden, ben ik nu M mee, zou dus met hem een kür kunnen rijden, maar, 3x raden, paard heeft blessure.
Dus moet de kür nog een jaartje in de kast, en wie weet kunnen we hem dan éindelijk eens rijden.

Ben trouwens wel tevreden over de kür Ja .

Tuurlijk past hij niet precies op je paard, maar dat kan ook niet Tong uitsteken

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:02

HellenR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:06

Isabelle Werth heeft cds met o.a. kant en klare küren op verschillende niveau's. De choreografie kan je er zelf bij maken. Werkt prima.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:07

choreografie er zelf bij maken???
Hoe wil je dat doen, muziek staat al vast...

HellenR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 08:40

Je hoeft je alleen te houden aan de stap, draf en galop momenten, de rest kan je geheel zelf invullen. Niet zo moeilijk toch? Heb het een paar keer gedaan bij een Z2 kur. Je hebt nooit dezelfde kur, het kost je hooguit wat tijd om je proef te bedenken en het is een heel stuk goedkoper!!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:06

Nou ik zou een kür op maat laten maken (of zelf als je dat kunt) want het is erg moeilijk om kant en klaar iets voor je paard te vinden. Elk paard heeft een ander ritme en het is wel belangrijk dat je muziek goed bij het ritme van je paard past.
Ik zie echt heel vaak dat er muziek word gebruikt die totaal niet bij het ritme past of dat er geen mooie overgangen in de muziek zitten die overeenkomen met de overgangen in de proef zelf.

HellenR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:40

De cds van Isabelle bevatten muziek met de bpm (beats per minute) erbij. met daarin weer variatie per nummer, er is altijd wel iets wat redelijk goed bij je paard past. De kuren zijn trouwens al profi gemixt. Misschien niet zo mooi als een customized kur, maar vele malen goedkoper (cd = 25 euro, kur zit je zo aan 2500 euro).
Btw, zodra je je paard verder gaat doorscholen, dat wil zeggen, meer verzameld, verandert natuurlijk ook je bpm en past je customized kur ook niet meer.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 09:19

op maat kür 2500 euro????

Annash is veel goedkoper volgens mij, stond me bij dat dat iets van 140 euro was ofzo