Ik snap de heisa ook niet zo. Het staat trouwens in de regelementen van zowel de KNHS en FEI dat vanaf het Z1 je niet meer verplicht bent om met een cap los te rijden. Dus ik vraag me af wat je hiermee wilt bereiken.
Hoofdbescherming (bedoeld voor de paardensport) is verplicht voor deelnemers in alle disciplines. Deze hoofdbescherming dient te voldoen aan de laatst gepubliceerde veiligheidsnorm (EN 1384). Deze verplichting is niet van toepassing op deelnemers in de disciplines: - Dressuur vanaf de klasse Z en hoger
Maak er toch niet zo'n probleem van, dat moeten die mensen toch zelf weten. Alsof de KNHS die regelemten gaat veranderen omdat jij er ophef over gaat maken.
RaichuHollow: waarom maak je je hier zo vreselijk druk om? Ik ben van mening dat iemand ook nog een eigen verantwoordelijkheid heeft. Dus als iemand zonder cap wil rijden, prima, lekker zelf weten. Hier op bokt wordt ook te pas en te onpas geroepen: cap op!
Dat het, mogelijk om verzekeringtechnische redenen, op maneges verplicht is, snap ik. Maar ik vraag me af of dat op een indoor Brabant ook het geval is.
We hebben je andere topic ook gelezen (jij duidelijk niet want dan had je ook gelezen dat het vanaf Z1 dressuur en springen niet verplicht meer is) en ik blijf erbij dat je alleen maar een hoop herrie om niks maakt. Zoals ik in je andere topic ook al schreef zijn de Brabant hallen, de RAI en Ahoy evenements hallen die enkel aan de brandveiligheids regels hoeven te voldoen. Het zijn geen maneges.