wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:50

Heerjansdam is Zuid-Holland Knipoog

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:07

jip Z-H...
In het B is lezer vinden niet zo moeilijk..
Maar vanaf het M durft blijkbaar niemand meer..
Terwijl ik de huidige B proeven, bijna niet te lezen
vind.. zonder dat je er eerst over hebt nagedacht..

Mede daarom.. 1 proef... (dat kan ook ik nog net onthouden..)
Dus geen lezer is dan geen ramp!!!

Heb overigens ooit ergens lezer in het M1?
van de straat geplukt.. dat was wel lachen..
Die las alles voor NADAT ik het gereden had..
wist dus wel dat ik de goede kant op ging..
Kende proeven gelukkig toen uit mijn hoofd...
(overigens heeft mijn vaste lezer ook een keer een stuk
proef niet voorgelezen.. en ik nog roepen, ja maar, ik moet
de hele andere galop nog...en zij zei..: NEE! afwenden! en halthouden...
ach, je moet hem dus gewoon kennen.. Was na die tijd dus ook
vooral pissed op mezelf.. want ik wist dat ik de andere kant nog
moest... en had niet de zekerheid om het te doen..)

Dus tja... lezer is wel handig.. maar ook niet altijd zaligmakend..

Anoniem

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:02

_10_ schreef:
LizMD schreef:

Gewoon in de auto?! Als ze ze willen lopen ze maar even mee hoor, zijn ze vast niet te beroerd voor.

Sorry mag ik even lachen ROFL

Jij denkt werkelijk dat de jury met jou mee gaat lopen naar de auto om je papieren te zien??? Verward
Bedenk wel dat het jóu probleem is als je de papieren niet kan laten zien, desnoods mag je gewoon niet starten!


@TS, zoals iemand anders al aangaf, loopt vooraf gewoon even langs de jury om ze indien gewenst te laten zien, lijkt me een prima oplossing Ja


ik vroeg niet hoedat je je paspoort moest laten zien

Anoniem

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:02

Hilde_q schreef:
nee Knipoog en je hoeft net zo aangebrand te reageren wilde alleen maar helpen Knipoog

Gewoon een mensen paspoort Knipoog 3 stuks, dus lijkt me ook dat er 1 paardenpaspoort in kan Knipoog

Vriendin van mij doet dat ook altijd Lachen



mensnepaspoort is 3x zo klein als die van je paard

Anoniem

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:04

zo'n paspoort om je nek en dan rijden, kan me er weinig bij voorstellen.

Zal lekker hangen tijdens het doorzitten in je M proef Haha!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:47

vonneke schreef:
zo'n paspoort om je nek en dan rijden, kan me er weinig bij voorstellen.

Zal lekker hangen tijdens het doorzitten in je M proef Haha!


waar een wil is is een weg, en soms moet je wat..
Je kunt hem trouwens ook nog op je rug hangen..
of schuin..
Heb ook nooit beweerd dat het comfortabel Haha! was...

bijvoorbeeld als je alleen op concours bent..
en je auto en trailer staan op ca 20 minuten lopen afstand..
(ja dat kan.. op een groot outdoor concour waar het terrein
verzopen is... en dan moet iedereen langs de straat parkeren...
en dan moet je een eindje lopen..
of je paspoort maar gewoon meteen meenemen...)

kunt ook nog aan de binnenkant van je shabrak..
je weet wel dat stuk wat over is..
en er alleen voor de sier hangt..
een zakje naaien van zachte stof...
(wel je paspoort in een sealbag stoppen ivm zweet..)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:48

vonneke schreef:
ik vroeg niet hoedat je je paspoort moest laten zien

Verward
Nee maar toch wel hoe mensen het doen bij alleen starten... daar hoort het laten zien van een paspoort ook bij Knipoog

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:54

_10_ schreef:
vonneke schreef:
ik vroeg niet hoedat je je paspoort moest laten zien

Verward
Nee maar toch wel hoe mensen het doen bij alleen starten... daar hoort het laten zien van een paspoort ook bij Knipoog


hi hi.. en dat paspoort is toch best belangrijk, anders mag je retour huis zonder te starten.... Knipoog

Maar ik zou beginnen bij het trainen van het paard zodat het veilig!!!
de trailer in en uit kan, terwijl er maar 1 persoon bij is......

en dat zijn dan de 2 grootste problemen..
(lezer effe niet meegenomen.. Vork dat zou 3 zijn.. en heb je een paard dat echt strijkt Huilen ..
je beschermers niet vergeten af te doen voor je proef.. is dan 4 en.. nou ja..
er is niemand om de blubber van je laarzen af te poetsen Haha! en en en... ehhhh Cool )

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:09

Ik ga regelmatig alleen
Ik moet zeggen dat ik het wel gezelliger vind als iemand meegaat.

Alleen gaat prima op de lezer na. Veel mensen zijn te beroerd om te lezen, het wordt steeds lastiger om iemand te vinden.
Zelf lees ik altijd als ik op een wedstrijd ben als lezer, jury (voor of na mijn eigen ring natuurlijk) of toeschouwer.

Wel alles binnen handbereik klaarzetten en longeerlijn mee voor als je nog iets uit de auto moet pakken.
Vorige keer had ik de longeerlijn te ver in de veewagen gegooid en kon daarom mijn rijlaarzen niet wisselen voor gewone schoenen na het rijden. Ik heb nu nog last van de blaren door het aan de hand uitstappen. Foutje, zal me niet weer gebeuren.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:35

Ben vandaag nog alleen geweest, heb wel hulp nodig bij het laden op ons thuisterrein maar als ik ergens anders ben loopt ie er altijd zo weer op. Ben gewend om te zadelen in de trailer en aangezien Alfons zo groot is dat ik niet voor hem langs kan in de trailer, is hij gewend dat ik gewoon onder zijn buik door duik en m dan omzet om t zadel vast te maken. Zelfs met stiften indraaien zo nooit moeilijkheden gehad.

Lezer altijd wel te vinden, en de eerste proef ken ik altijd uit mijn hoofd, twee lukt nog niet....

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:37

vandaag gelukkig ook lezer gevonden en een hele goed, lekker hard en op het juiste moment.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:05

ik ga eigenlijk altijd alleen. Niet omdat ik dat graag wil maar omdat het helaas niet anders is,
mijn vader is 7 jaar geleden plotseling overleden.
Anders ging hij altijd mee,.. hij hielp met alles, wilde alleen nooit voorlezen Haha!

Als ik nu alleen ga, pak ik eerst de auto zo in dat ik overal makkelijk bij kan (is nu in mn golfje wat lastiger, niet zoveel bergruimte als eerder de jeep maar ja, duur he), als ik een buitenwedstrijd vlakbij heb draai ik thuis de stiften alvast in, (doe wel springschoenen en beschermers om). Je moet idd een beetje nadenken of je alles op handige volgorde doet, niet dat je er op zit en denkt: oh oliebol zweep ligt nog in de auto (gebeurt trouwens weleens hoor hahaha).

Het ergste is inderdaad een dressuurwedstrijd, het word ook naar mijn idee steeds lastiger een welwillende voorlezer te vinden, vandaar dat ik nu ook besloten heb hem uit het hoofd te leren, en dan ook maar 1 proef, is al zo lastig te onthouden Haha! probeer dan alsnog een voorlezer te vinden.

Dan het paspoortprobleem: dat ken ik eigenlijk niet zo gelukkig. Ik heb hem altijd in de auto liggen en als ze hem willen zien vraag ik netjes of ik hem misschien zo mag brengen omdat ik alleen ben... heb daar nog nooit problemen mee gehad,.. maar nu vragen ze er zelden om bij ons,.. heb hem 3x moeten laten zien ofzo in 4 jaar tijd.

Het is erg lastig iemand te vinden die met je mee wil op wedstrijden,... en bij mij is het of niet rijden of alleen,.

De crosswedstrijden komen er weer aan, dat is best wel heel vervelend soms,.. je moet zoveel meenemen aan zoveel dingen denken, spullen alvast aan de finish leggen etc. Maar de sfeer daar is zo relaxed,.. daar is meestal wel iemand te vinden die je graag helpt. (met stiften ofzo) ik zadel wel vaak thuis al op, mijne kan nl niet vaststaan aan de trailer..

Mijn grootste probleem is ook een voorlezer net als bij jullie, want met springen let ik goed op wie er begint met losspringen en daarmee spring ik gewoon samen, ideaal.

Oh ja en de weg vinden is ook weleens lastig alleen, lang leve de TOMTOMS Haha! maar dan nog is het weleens eng ver weg waar je de weg niet kent met een trailer.

Maar heb een super lief en makkelijk paard op de trailer en in de omgang. Gelukkig, anders had het niet gekund.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:09

oh ja, ik kan ook altijd onder zn buik door Haha! en daarbij heb ik hem geleerd met stiften indraaien in de trailer dat ie zn hoef steunt op de grond dan hoef je niks te tillen en heb je ze er zo in, en voor hem is het ook makkelijker dan dat getrek aan zn been Haha! echt ideaal (zegt iedereen ook altijd die je tegenkomt op concours: hoe heb je hem dat dan geleerd, wat makkelijk Haha! Haha! )

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:16

Ik durf m'n proeven uit m'n hoofd te doen, en red het inspannen niet alleen.
Pony's zijn makkelijk zat met laden enzo, paspoort kan mee op de wagen, maar vooral het inspannen zal wat lastig worden omdat ik ze dan helemaal los zou moeten laten staan (doe ik thuis wel eens, maar op wedstrijd begin ik daar niet aan).

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:25

ben ook bang dat als ik het uit het hoofd ga doen het opeens niet meer weet,.. ben nl een enorme zenuwpees en ook al ken ik hem al een maand uit mn hoofd in de ring heb ik vaak spontaan een blackout,.. maar ja moet misschien deze zomer toch maar een keer als er geen lezers beschikbaar zijn. Vroeg het pas nog aan 2 oudclubgenootjes die zelf L rijden,.. zeiden ze: nee dat kunnen we niet,..

Tja zeg dan liever eerlijk dat je het niet wilt,.. als je zelf L rijdt kun je zeker wel een proefje voorlezen lijkt me toch,..

Poe ja als je aangespannen lijkt kun je toch helemaal niet zonder hulp lijkt me???

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:13

Ik ga ook wel vaker alleen op concours. Laden en opzadelen etc. is gelukkig geen enkel probleem aangezien hij daar erg braaf in is.
Ik probeer wel alshet even kan een voorlezer te regelen (vriendin/iemand die ik ken die voor mij moet rijden etc.) Ik probeer wel de proef uit het hoofd te kennen. Maar ik ben nogal snel m'n concentratie kwijt in de proef, dus ik rij toch liever met een voorlezer.

Wat betreft die paspoorten vind ik eigenlijk wel een beetje onzin om die mee te gaan slepen. Als zedie zo perse willen zien laat ik ze wel later zien aan het secretariaat of betreffende jury.
Wat een flauwekul om dat papiertje overal mee te moeten slepen, je neemt dat ding toch ook niet mee op buitenrit??

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:28

Suzy schreef:
Wat betreft die paspoorten vind ik eigenlijk wel een beetje onzin om die mee te gaan slepen. Als zedie zo perse willen zien laat ik ze wel later zien aan het secretariaat of betreffende jury.
Wat een flauwekul om dat papiertje overal mee te moeten slepen, je neemt dat ding toch ook niet mee op buitenrit??


Maar tijdens een wedstrijd is wel even wat anders aangezien je verplicht bent deze op verzoek te laten zien!
Bedenk wel dat het je eigen probleem is, de jury zal er niet mee zitten als je niet mag starten, jij wel Knipoog

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:40

Gewoon op je rug aan de achterkant in je broek steken en onder je jasje laten, kun je m laten zien en mik je m bij de A even op de grond of je geeft m aan iemand, net als je zweep en dan starten! Daarna stap je af en pak je m weer op of in mijn geval (ik weiger echt om af te stappen.....-10- weet wel waarom denk ik) vraag je het vriendelijk aan iemand!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:38

Ik heb hier op concours werkelijk nog nooit iemand gezien met een heel paspoort in de broek gestoken of opeen andere wijze meegenomen.
Ik zou het ook wel heel erg knullig vinden als ze niet laten starten omdat je dat stuk papier niet bij je hebt op dat bepaalde moment. Moet niet veel gekker worden!

Op buitenrit (als je althans over de openbare weg gaat) moet volgens mij je paard ook altijd vergezeld gaan met zijn paspoort. Dezelfde kneut...

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:15

herb het er toevallig gisteren op concours met een jury over gehad, ben er vooraf zonder paard naartoe gegaan, vragen of ze het wilde zien en dat ik alleen was, dat ik het dan nu wel even liet zien, geen probleem. Ze zei al: je kunt/mag hem altijd later laten zien op het secretariaat of later bij haar.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:34

Ik heb mijn paard zijn paspoort nog nooit moeten laten zien, en moet het wel, dan heeft degene die met me meegaat het ook nooit op zak bij zich, maar loopt er gewoon even iemand naar de auto. En inderdaad denk dat er geen probleem is, als je alleen bent, het later even komt laten zien.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:22

Ik zal er volgend jaar ook aan moeten geloven om alleen te gaan dus vind al wel erg interessant om te lezen hoe jullie het allemaal doen.

Maar ik lees dat heel veel eigelijk niet echt het paspoort hoeven te laten zien
Hier in Drenthe is het standaart bij 1 van je proeven dat je de hele mikmak moet laten zien

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:26

Wel?

Hier alleen met kampioenschappen en soms op en gewone wedstrijd ofzo dat bijvoorbeeld alle nummer 6 het moeten laten zien. Gelukkig. Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:33

Ja hier is het standaart meestal de eerste proef de hele mikmak te laten zien Lachen

previr

Berichten: 1245
Geregistreerd: 06-09-06

Re: wie gaat er alleen op concour? en hoe doe je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:33

kan ze beide alleen laden, leer ze dat gelijk, ook als ik naar de les ga moet ik wel eens alleen dus.
leer ze stil staan, ene kan ik gewoon neerzetten bij de trailer en die blijft wel staan, maar zorg altijd dat ik een lang touw eraan heb zodat ik deze bij me kan houden met schroeven draaien bv.
beetje vanalles uitvinden en het lukt wel
meestal is er wel iemand om te lezen en met springen kan ik hier altijd wel iemand vragen of met iemand gelijk mee los springen
maar iemand meenemen is toch het fijnste