wedstrijd oplet punten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maximepony

wedstrijd oplet punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 09:52

Ik ben natuurlijk nog niet zo ver… maar ik wil wel graag wedstrijden gaan rijden. Nou was mijn vraag waar ze nou heel erg op letten op de wedstrijden ? dan kan ik dat onthouden en er mee bezig gaan. Mijn houding is nog niet helemaal goed en mijn pony is soms te hyper. Maar daar word wel aan gewerkt Lachen . trouwens.. ik wil dan gaan starten in de dressuur :p. Alvast bedankt groeten maxime

Judje

Re: wedstrijd oplet punten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:58

Wat belangrijk is, o.a.:
- Dat je paard goed nagevelijk is;
- Dat je paard niet tegen de hand komt, ook niet bij overgangen;
- Dat je paard goed op je hulpen reageert.
En: je kan het natuurlijk altijd netter maken door netjes de hoeken te rijden en netjes op de letters te rijden.

Helaas zijn de jureringen niet zo uniform als het regelement, waardoor iedere jury zijn eigen punten heeft, die hij of zij (extra) belangrijk vindt. Het puntenaantal en de klassering kunnen dan nog wel eens verschillen bij 2 identieke proeven met meerdere juryleden.

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:01

Dat je netjes je proef rijd, bordjes rijd en netjes zit. En dat nageeflijke is niet eens in de B een super vereiste!

WiliamLawson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:06

Je proefje punt voor punt rijden. Als er iets mis gaat daar niet heel je proef door laten verknallen maar dat punt vergeten en denken aan je volgende punt.
Nageeflijkheid is inderdaad niet een vereiste in de B, als je zit en je tempo alvast goed is, komt dat vanzelf wel goed.
Veel succes!

valgirl1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:15

Gewoon lkkr rijden en je niet laten afleiden wat andere zeggen of hoe andere rijden daar naast is het belangrijk dat je het proef je goed ken zodat je goed op je dingen kan voorbereiden en goed op de letters rijden. en goede controle over je paard is belangrijk

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:45

Ontspanning, buiging, rechtrichting, nageeflijkheid, zuiverheid van de gangen etc.

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 11:14

heel erg bedankt!! nou heb ik wat punten om aan te werken en kan ik weer eens verder Lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 10:40

je moet rustig rijden,, dus niet kloppen met je benen Knipoog
eehm opletten dat je op het goede been rijd Knipoog
dat je de overgangen goed doet
en je moet natuurlijk op de bordjes letten