Het eeuwige geprik met die sporen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Het eeuwige geprik met die sporen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:53

Hoi.

Vorig weekend was ik op concours, heb in de kantine ook wat combinaties gekeken.
Nu viel het mij op dat sommigen echt de hele proef door prikken met die sporen, echt de héle proef.
Ten eerste kan ik daar behoorlijk kwaad om worden, en ten tweede vind ik dat hier wat aan gedaan moet worden!
Het persoon viel wel in de prijzen, terwijl een combinatie die netjes reed, en de amazone een vriendelijke hand/been had, weer net een winstpuntje haalde. Er zaten wat fouten in haar proef, maar lang niet zo veel als de vorige genoemde amazone. Die had alleen een pracht paard, met mooie gangen, soepel, maar voorwaarts aan het been. Totaal niet. Daarbij was ze té streng in de hand.

En natuurlijk snap ik dat het af en toe moet kunnen, maar waar ben je mee bezig als je zó vaak moet prikken.
Dan hoor je in mijn ogen níet op een concours thuis, dan hoor je je paard te trainen voor het been!

Denken jullie hier hetzelfde over, of stel ik me gewoon aan? Bloos Want ik ben tenslotte een persoontje langs de kant.. Maar toch vind ik het niet kunnen.

Groetjes Danielle.

Lara_Silver

Re: Het eeuwige geprik met die sporen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:54

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 16:56

Lara_Silver schreef:
Hier is al een vergelijkbaar topic over, ik heb al getemt. [RT-D] kloppen met benen

Is me niet opgevallen. Ik had de zoekfunctie gebruikt, maar daar kreeg ik alleen onzin reacties. Knipoog
edit; Zij heeft het trouwens ook echt over alleen kloppen.
Dit persoon prikte werkelijk iedere pas.
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 18-03-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:56

Sporen vind ik daarom ook rotdingen...Er zijn veel ruiters die sporen gebruiken, terwijl ze hun benen niet netjes stil kunnen houden.

Heb zelf ook wel eens met sporen gereden op een paard, maar liever doe ik ze helemaal niet om.

Liever je paard netjes aan het been dan van die ellendige sporen om...helaas is het vanaf een bepaald niveau in de dressuursport verplicht.

Ik vind de verplichting van sporen trouwens ook onzin. Als je paard het niet nodig heeft waarom moet je dan in hemelsnaam met sporen gaan rijden?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:51

@Skess: Daar ben ik het zeker mee eens.
Net zoals dat de FEI de S&T verplicht, maarja, dat zijn weer hele andere discussies.

@Danielle: ik ben het HELEMAAL met je eens!
Ik heb voor 2 weken terug bij een wedstrijd geschreven, in de B en ik had 's morgens echt een goede jury, soms nog mild, maar maar 3 wp's uit kunnen delen van de 24 proeven.
En heel veel paarden niet voor het been. Het viel me gewoon op hoeveel mensen er reden met behoorlijk lange sporen en je zag gewoon op de spoorplekken korter haar zitten! Echt aan beide zijdes hele plekken! Ik schrok me echt dood, ik snap echt niet wat mensen daarmee moeten! EERST het paard goed voor het been, DAN pas sporen (als je ervoor kiest of het moet voor de wedstrijden) ter verfijning.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 08:21

Ik zal dit topic dan op slot zetten.