Mag ik B starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

Mag ik B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 11:30

op 2 winstpunten na ben ik met mijn paard L startgerechtigd, dus binnenkort gaan we over als we de punten bij elkaar hebben.

Ik wil met mijn pony ook gaan starten. In het verleden heeft hij L gelopen met iemand anders bij de pony's. Maar ik heb met hem niets te zoeken in de L dus wil hem eigenlijk gewoon B starten.

Mag ik de pony gewoon B starten of moet ik dankzij wat ik met mijn paard rijdt en zijn verleden toch naar de L?

S_uus

Re: Mag ik B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:32

Volgens mij mag je dat zelf weten zelfs, maar dat weet ik ook niet zeker

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:32

Volgens mij mag je nu B rijden met de pony. Als je eenmaal een wp hebt gereden met jouw paard volgens mij niet meer. Volgens mij kun je dit heel makkelijk nazoeken op de site van de KNHS.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:33

Je mag gewoon in het B starten met je pony.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:27

Zolang jij met je paard nog geen L gestart bent mag je met je pony beginnen in de B.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:28

Als je een wp haalt met je paard in het L1 en je hebt je pony voor die tijd nog niet uitgebracht, dan ben je daarna verplicht om met je pony in de hoogst gemeenschappelijke klasse te starten. Het L1 dus. Als je je pony uitbrengt in de B voordat je met je paard l1 gestart bent, dan mag je gewoon de klasse B uitrijden. Als je winst in het L1 hebt, mag je zelfs versneld promoveren met je pony maar je bent het niet verplicht.

Ik zat vorig jaar januari in dezelfde situatie Lachen.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:32

dat klopt, maar zelfs al ben je met je paard in het L1 gestart maar je hebt geen winstpunt gereden mag je nog met je pony in de B starten. Het is zelfs zo dat je dan nog terug met je paard in de B mag zolang je nog geen winst hebt gereden in het L1

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:33

uletje schreef:
dat klopt, maar zelfs al ben je met je paard in het L1 gestart maar je hebt geen winstpunt gereden mag je nog met je pony in de B starten. Het is zelfs zo dat je dan nog terug met je paard in de B mag zolang je nog geen winst hebt gereden in het L1

dat laatste is onzin, de rest klopt.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:19

Idd wat de rest al zegt.Maar dat je terug mag heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 15:47

oh gelukkig maar. Ik start de pony eerder als ik met het paard L kan gaan starten dus dan komt het goed. Want dat racemosten heeft nix te zoeken in de L, eerst maar rustig wennen in de B.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:40

nu nog wel, je moet die B starten voordat je met de andere naar het L gaat, dan is er geen probleem. als je eerst L start moet de andere ook in het L tenzij deze min 3 jr geen wedstrijd meer heeft gelopen (dacht 3 jr)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 22:44

juudje84 schreef:
nu nog wel, je moet die B starten voordat je met de andere naar het L gaat, dan is er geen probleem. als je eerst L start moet de andere ook in het L tenzij deze min 3 jr geen wedstrijd meer heeft gelopen (dacht 3 jr)

heeftie ook niet. Alleen endurance wedstrijden. Is al gauw 6 of 7 jaar geleden dat hij dressuur gelopen heeft, als het niet langer is. Dus hij mag hoe dan ook gewoon fijn B starten?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 22:51

Sterker nog: als jij zelf niet hoger geklasseerd bent dan B màg je alleen maar B starten met deze pony. Niets aan het handje dus! Veel succes!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:56

woeliej schreef:
juudje84 schreef:

heeftie ook niet. Alleen endurance wedstrijden. Is al gauw 6 of 7 jaar geleden dat hij dressuur gelopen heeft, als het niet langer is. Dus hij mag hoe dan ook gewoon fijn B starten?

Niet hoe dan ook, die regeling met die 3 jaar is van belang als je dispensatie aan wil vragen, maar het is niet zo dat standaard alle klasseringen vervallen na drie jaar.

Gewoon de pony in het B naar binnen rijden voor je met je paard in het L1 start, dan heb je ook geen problemen.

_Cynthiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:01

Als jij de B wilt uitrijden zou ik dat doen.
Tenzij jij zelf hoger hebt gereden. Knipoog

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:04

zolang als je niet vaker dan 2 keer Z hebt gereden mag je bij mijn weten altijd B starten met een nieuwe combinatie en anders kun je het toch opzoeken of navragen bij de knhs

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 18:54

paardje is het eerste paard wat ik ooit gestart heb dus aan mijn nivo zal het niet liggen Tong uitsteken

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 18:25

is het zo dat je altijd een klasse lager uit mag komen als je geklasseerd bent? Watn daar kwam een stalgenoot mee. Zowel zij als haar paard waren ooit L maar ze start nu toch weer B

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:19

Regelementsvraag.