Starten met een hengst in Belgie/Duitsland ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_vv

Starten met een hengst in Belgie/Duitsland ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 19:45

Hallo,

Ik heb een vraagje..
Ik heb een 12 jarige hengst die ik thuis op M-niveau heb lopen. Ik wil hem deze zomer graag uitbrengen in de sport, maar omdat ik zelf niet officieel L2+1 dressuur of L springen ben geweest, is dat helaas niet mogelijk. Ik ga vaak met hem naar een andere omgeving, zoals naar oefenparcoursen. Ik heb zelf ook geen ander paar tot mijn beschikking en vind het gewoon zeer jammer dat het op deze manier niet kan, terwijl hij heel erg braaf is en ik altijd wel op hem verdacht ben, omdat hij een hengst is, alhoewel dat nooit voorkomt als hij bij merries is of tussen rijd. Nou heb ik gehoord dat je in Belgie gewoon een hengst mag starten, zonder dat je geklasseerd bent op een bepaald niveau.

Mijn vraag is of het mogelijk is dat ik mij bij een belgische rijvereniging aanmeldt en in Nederland wedstrijden ga rijden? of moet je een bepaald aantal wedstrijden in belgie rijden? Ik kom zelf wel uit het noorden van het land. Weet iemand ook hoe het in Duitsland is, om een hengst te starten? of moet je daar ook L2+1 zijn geweest. Hoorde van iemand dat je daar een test moet afleggen?

Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt Lachen

Nouvel

Re: Starten met een hengst in Belgie/Duitsland ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:58

ik weet niet of je een barokke hengst hebt, maar die kun je zonder startkaart op barokke wedstrijden tot L met winst rijden, en als je dat laat registeren mag je 'gewone wedstrijden' gaan rijden.

Eva_vv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 22:40

Bedankt voor je reactie. Het gaat niet om een barok type, maar om een KWPNer. Anders was het idd een uitkomst geweest.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:46

Volgens mij moet je wel bij een nederlandse vereniging aangesloten zijn om in nederland wedstrijd te kunnen rijden. Of de wedstrijd moet opengesteld zijn voor mensen uit andere landen. Ik denk dat als je bij een belgische vereniging gaat je alleen in belgie mag starten. (of dus een internationale wedstrijd)
In belgie mag je ook starten in de klasse die je zelf wilt. (daar werken ze niet met winstpunten)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:34

IN belgie staat er geen enkele beperking op een hengst, je mag elk niveau starten met een minimumleeftijd van denk ik twaalf jaar, maar die leeftijd kan ook weer veranderd zijn.