Verkeerde proef voorlezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pittig_ding

Verkeerde proef voorlezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 08:40

Gisteren had ik wedstrijd met mijn jonge ruin.
Toen mijn voorlezer begon met voorlezen dacht ik dat alles goed ging, maar op eens las zij iets voor wat ik mij niet meer kon herinneren maar reed wel verder. Toen bij punt 5 ging de bel. Het was de jury die belde. We kregen de mededeling dat we de verkeerde proef deden.
Inderdaad, mijn voorleester concludeerde dat ze proef 5 voorlas, ipv proef 4.

Maar we werden uitgebeld, maar mochten blanco opnieuw beginnen. Is dit normaal? Of weet iemand hoe dit bij anderen zou gaan? Hebben wij geluk gehad met deze jury?

xx_Irisje

Re: Verkeerde proef voorlezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:43

je hebt geluk gehad.

heb eerder ook een verkeerde proef voorgelezen gekregen, mocht opnieuw beginnen alleen had ik wel -2.
overgens vind ik dat best terecht, het is een fout en daar mogen ze naar punten.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:56

De jury kwam er pas bij het vijfde onderdeel achter dat je de verkeerde proef reed? Dat had hij/zij al bij het 2e onderdeel kunnen zien. Er zit toch wel een duidelijk verschil tussen een gebroken lijn en van hand veranderen. Bij mij had je ook opnieuw mogen beginnen, al had het cijfer voor het binnenkomen er dan waarschijnlijk al gestaan.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:36

xx_Irisje schreef:
je hebt geluk gehad.

heb eerder ook een verkeerde proef voorgelezen gekregen, mocht opnieuw beginnen alleen had ik wel -2.
overgens vind ik dat best terecht, het is een fout en daar mogen ze naar punten.

Je hebt zeker geluk gehad! Wat Irisje zegt heb ik zelf ook meegemaakt. Meestal krijg je -2 vanwege het verkeerd rijden.

Jury had het al bij het eerste onderdeel kunnen zien: Je komt iedere proef op een andere hand binnen.

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 08:14

Kaat18 schreef:
xx_Irisje schreef:
je hebt geluk gehad.

Je hebt zeker geluk gehad! Wat Irisje zegt heb ik zelf ook meegemaakt. Meestal krijg je -2 vanwege het verkeerd rijden.

Jury had het al bij het eerste onderdeel kunnen zien: Je komt iedere proef op een andere hand binnen.

Dat is niet waar in dit geval!
Want we moesten proef 4 hebben en reden 5, wat beide op de zelfde manier binnenkomen is!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:08

Bij ons op de manege heb je alleen onderlinge wedstrijden... Wanneer hier de voorlezer verkeerd gaat mag je soms ook opnieuw beginnen en worden er ook geen punten afgetrokken. Maar dat is natuurlijk weer anders...

In principe moet je ook gewoon de proef uit je hoofd kunnen Lachen. Maar dat zou ik ook niet kunnen denk ik... (misschien wel met veel oefenen).

beaklaucke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:18

ik heb ook wel eens gehad dat de lezer verkeerd leest maar ben nog nooit uit gebeld. Ik rij nog B en de jury toeterde en ik moest bij haar komen. ik mocht bij een bepaald punt verder rijden. en dan rekende ze de fout niet mee!!
Ik heb geen idee of dit verder mag maar ik vond het verder niet erg hoor:P
was blij dat ik gwoon verder mocht rijden

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:18

Zo zo dat je dan nog blanco mag beginnen zeg.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:45

Als de voorlezer een vreemde is dan vind ik het normaal dat je blanco opnieuw mag starten. En als het iemand is je altijd hebt,
dan is het normaal dat je dan strafpunten krijgt! Lachen

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:17

heb het laatst gehad in de l2, voorlezerster had nog de proef van de voorganger in haar handen, maar ik was de eerste van een nieuw groepje Bloos

jury belde na 3 onderdelen, en mocht gewoon helemaal opnieuw beginnen geen aftrek. kijk dat vind ik nog eens aardig( al hoe wel -2 reeel is) moest zelf wel heel hard lachen en de jury eigelijk ookwel.

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:47

Wat je voorlezer ook zegt, je moet de goede proef rijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:53

Ciaraaa schreef:
Als de voorlezer een vreemde is dan vind ik het normaal dat je blanco opnieuw mag starten. En als het iemand is je altijd hebt,

En net of de jury het weet of je voorlezer een vreemde is of niet. Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:33

Ciaraaa schreef:

Dat klopt absoluut niet. De ruiter is altijd zelf verantwoordelijk voor het rijden van de goede proef. Dat heeft dus niks met de voorlezer te maken. Ik zou zelf ook voor -2 gaan wegens fout rijden en dan opnieuw laten beginnen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:12

Ciaraaa schreef:

ROFL Huilen van het lachen ROFL Kan alleen maar hard lachen om zulke opmerkingen ROFL Huilen van het lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:16

op zich best slordig dat de jury het pas bij punt 5 doorhad, maar netjes opgelost zo.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:43

_10_ schreef:
Ciaraaa schreef:

ROFL Huilen van het lachen ROFL Kan alleen maar hard lachen om zulke opmerkingen ROFL Huilen van het lachen

Alsof de jury weet dat jij wel of niet de voorlezer kent
Slapen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:43

Aardige jury dat je opnieuw mocht beginnen. Ja
Ik denk dat je idd geluk hebt gehad!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:45

Bij ons is het bij de onderlinge ook zo dat je blanco opnieuw mag beginnen zonder puntaftrek, maar dat komt ook omdat er mensen van de vereniging zelf lezen..
(heb zelf ook weleens bij de pony's een verkeerde proef voorgelezen:o)
Bij KNHS wedstrijden worden er volgens mij ook punten afgetrokken..

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:31

Ciaraaa schreef:

waar kom jij vandaan ROFL

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:32

Ik moet zeggen, als ik de jury was geweest, dan had het ook gemogen, blanco en wel.

Het is voor de leuk die wedstrijden en dan is het toch net even balen dat je de verkeerde proef voorgelezen krijgt. Dat doe je er toch niet om?

-2, ja misschien wel 'officieeel' heel correct, maar het is toch een sport en dat moet leuk zijn?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:41

Scum schreef:
Ciaraaa schreef:

Dat klopt absoluut niet. De ruiter is altijd zelf verantwoordelijk voor het rijden van de goede proef. Dat heeft dus niks met de voorlezer te maken. Ik zou zelf ook voor -2 gaan wegens fout rijden en dan opnieuw laten beginnen.

Me to dus deze jury is wel heel aardig geweest voor je Knipoog

tamaraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:42

Je hebt zeker geluk gehad met je Jury Pling