Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 
) 
succes iig abcde schreef:Op grond waarvan??Een b proef zal een merrie vrij lang kunnen lopen , maar jury heeft dus het recht op te zeggen dat je niet mag starten.
abcde schreef:conclusie: als het o duidelijk zichtbaar is dat ze drachtig is zou ik niet meer op wedstrijd gaan, ondanks dat ze het wel aan kan.

Snuitje88 schreef:Daarom zou ik adviseren toch zeker zo'n 1.5 maad voor de uitgerekende datum niet meer mee te doen aan wedstrijden en het rijden alsvast langzaam gaan afbouwen, dan kan je paard er ook beter mee om gaan dan wanneer je er 20 dagen voor de bevalling patsboem mee stopt!
_10_ schreef:Vanaf 2 maanden voor de bevalling ben ik echt gaan afbouwen met rijden en tot 20 dagen voordat ze uitgerekend was reed ik er gewoon nog op.
abcde schreef:ik kom ook even reageren als een jurylid, en ook berijdster van een drachtige merrie.
in de regelementen staat beschreven dat een HOOG DRACHTIGE merrie niet meer op wedstrijden mag verschijnen. Wanneer is een merrie hoogdrachtig: dta verschilt per merrie. Als jouw merrie vrij snel een flinke buik krijgt dan moet je bij je zelf te raden gaan hoe of wat!!
Een b proef zal een merrie vrij lang kunnen lopen , maar jury heeft dus het recht op te zeggen dat je niet mag starten. Mijn merrie rij ik z2 mee, en die heb ik in oktober de laaste wedstrijd mee gereden.
conclusie: als het o duidelijk zichtbaar is dat ze drachtig is zou ik niet meer op wedstrijd gaan, ondanks dat ze het wel aan kan.
succes