72 minuten tussen je proeven!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

72 minuten tussen je proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:13

Is het toegestaan om tussen de 2 proeven die je start met 1 en dezelfde pony, op dezelfde wedstrijd, dezelfde klasse en dan ook een wedstrijd waar iedereen 2 proeven start, 72 minuten tussen je 1e en je 2e proef te hebben? De organisatie weigert dit te veranderen!

CD28

Re: 72 minuten tussen je proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:18

Ja, natuurlijk is dat toegestaan. Het is niet prettig maar het zal vast niet anders kunnen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:21

hoezo natuurlijk Clown Er moet toch een maximum zijn
ik zal in ieder geval niet starten als dit zo blijft

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:23

Daar is de organisatie vrij in denk ik... dus ja dan maar afmelden als je dat niet wilt. Tegenwoordig zijn er mega wachtlijsten dus er is vast een ander die wel graag in jouw plaats wil starten. En anders rijd je toch 1 proef?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:23

Ik rij in België (misschien is het systeem verschillend)

Bij ons is dat heel normaal. Zeker in de winter. Als je binnen maar 1 wedstrijdring hebt kan het soms niet anders. Als er veel deelnemers zijn duurt het soms 2 uur voordat alle ruiters 1 proef hebben gereden. Ze kunnen pas met de tweede proef beginnen als de eerste gedaan is.

Bekijk het positief: nu heb je tijd tussen je 2 proeven om even in het café wat te rusten en dan kan je pony ook wat bekomen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:25

ja maar ik ga mijn pony echt niet op rust zetten tussendoor, dat vind ik niet eerlijk en voor 1 proef doe ik het niet laat ze lekker in groepjes starten, doet 3 kwart van de verenigingen hier

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:29

Ik vind het tegenover mijn paard juist eerlijker wanneer er genoeg tijd tussen zit om hem tussendoor weg te zetten! Meestal zit er bij mij een half uur tussen. Dan heeft wegzetten geen nut, maar zit je er voor de tweede proef een uur op...dat is ook heel lang. En dat vind ik eigenlijk nog oneerlijker.

Edit: dan blijf je stappen en stappen en nog meer doorrijden en is je paard lekker moe voordat je de tweede proef moet rijden.
Laatst bijgewerkt door Elmond op 08-02-08 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:30

Het is altijd nog beter dan 40 minuten ertussen.. dan kun je hem niet makkelijk wegzetten, maar om er dan op te blijven zitten is ook were zo lang.
Maar waarom is het niet eerlijk om je pony tussendoor op rust te zetten.. als je buiten rijdt en je zou ook springen en je moet dan om 9.00 uur en 's middags om 13.00 uur dressuur rijden dan staat hij toch ook op rust?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:31

Is hier in de buurt ook vaak zo. Dan is er maar 1 wedstrijdring. Mag gewoon hoor. Het is mooier als je allebei de proeven gelijk achter elkaar kan rijden, maar dat is niet altijd mogelijk..

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:42

knabbelgirl schreef:
ja maar ik ga mijn pony echt niet op rust zetten tussendoor, dat vind ik niet eerlijk en voor 1 proef doe ik het niet laat ze lekker in groepjes starten, doet 3 kwart van de verenigingen hier

Zou niet weten wat er niet eerlijk aan is. Je kunt hem toch gewoon een half uurtje op de trailer zetten? Dit is tenminste een tijd DAT je hem ook nog weg kunt zetten.

Tja, afmelden kan natuurlijk... betalen moet je sowieso.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:34

Nou ik vind dat niet kunnen 72 min. Sorry! Toen ik laats wedstrijd had zat er maar 5 min tussen. en dat was best fijn... Nou succes met je proef.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:10

72 minuten is toch niet zo veel? Hier zit er wel eens 2.5 uur tussen beide proeven.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:26

knabbelgirl schreef:

Wat is daar dan niet eerlijk aan? Je stapt m een kwartier uit. Doet hem een deken op om warm te houden en dan zet je hem even op rust. Je hebt daarna niet meer dan 10 min. nodig om hem weer goed los te krijgen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:28

Och, ik had er eens 3,5 uur tussen zitten. Vork Maar ook regelmatig van die tijden die aan de korte kant zijn om het paard even stil te zetten, maar eigenlijk ook te lang zijn om door te rijden. Kwestie van paard inschatten en uitproberen.
Ik zou je pony gewoon even wegzetten, dat kan prima. Het zal je vast nog eens vaker gebeuren, dus zie het maar als een oefening.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:30

Annekeee schreef:
Nou ik vind dat niet kunnen 72 min. Sorry! Toen ik laats wedstrijd had zat er maar 5 min tussen. en dat was best fijn... Nou succes met je proef.

dat vind ik nou net niet leuk. Vind het aangenaam als er een tijdje tussen twee proeven zit, kan zowel mijn paard als ik even bekomen Lachen en als het slecht ging kunnen we met goede (frisse) moed weer aan die tweede proef beginnen. Snap niet waar je moeilijk om doet eerlijk gezegd. Heb ooit 5 a 6 uur tussen mijn proeven gehad. (was wel een kampioenschap). Stalletje gehuurd op die manege en pony lekker op stal gezet! Ja vlecht uit en hup. rusten met wat hooi er bij.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:31

dat is toegestaan Ja
Ik ga in zulke gevallen naar huis.
mijn paard reageert niet goed op rijden, weer op de trailer en weer rijden.. dus dan maar geen extra onderdelen.

mariiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:34

Ik denk dat het gewoon toegestaan is.
Het is alleen helemaal niet fijn & zelf heb ik het ook nog nooit mee gemaakt!.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 20:38

CD28 schreef:
knabbelgirl schreef:

Zou niet weten wat er niet eerlijk aan is. Je kunt hem toch gewoon een half uurtje op de trailer zetten? Dit is tenminste een tijd DAT je hem ook nog weg kunt zetten.

Tja, afmelden kan natuurlijk... betalen moet je sowieso.

nee dat hoeft dus nog niet, dat hoeft pas vanaf de 16e
mijn pony pikt t echt niet als ik haar tussendoor op de trailer zet

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 20:40

Anya schreef:
dat is toegestaan Ja
Ik ga in zulke gevallen naar huis.
mijn paard reageert niet goed op rijden, weer op de trailer en weer rijden.. dus dan maar geen extra onderdelen.

nee precies! Maar voor 1 proef doe ik het ook niet dan hebben we genoeg andere mogelijkheden hier om er 2 te rijden

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:44

Het is vervelend om te wachten maar aan de andere kant als je wilt kun je 2 proeven rijden.
Hier in het noorden kunnen we maar een proef rijden indoor.
Ik zou wel wachten. heb je niet voor 7 minuten je paard klaar gemaakt...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:51

Klinkt een beetje verwend zo. Alleen omdat JIJ dat niet wil moet de wedstrijd organisatie zich aanpassen? Doe alsjeblieft je oogkleppen af!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 20:58

uhm xx_Horsiex: Ik zeg niet dat ze het MOETEN veranderen, ik zeg dat ik zo niet zal starten. Het is verder nergens in onze regio zo idioot en ik was er gewoon verbaast om

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:10

ik moet vaak ( ehm.. 99% van de tijd) 2 uur tussendoor wachten en heb ook weleens 45 minuten ertussen gehad. het ene moet je afzadelen en weer opzadelen later en et andere uit pure ellende de hele tijd met lange teugel blijven stappen.
de organisatie doet zijn best om alles zo goed en logisch mogelijk te laten lopen.
Vind je juist dat je teveel of te weinig tijd tussendoor hebt dan?

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:13

_Lorette_ schreef:
Och, ik had er eens 3,5 uur tussen zitten. Vork Maar ook regelmatig van die tijden die aan de korte kant zijn om het paard even stil te zetten, maar eigenlijk ook te lang zijn om door te rijden. Kwestie van paard inschatten en uitproberen.
Ik zou je pony gewoon even wegzetten, dat kan prima. Het zal je vast nog eens vaker gebeuren, dus zie het maar als een oefening.

Dit vind ik echt iri Nagelbijten / Gniffelen
in het binnen seizoen zit er meestal half uurtje of minder tussen Pling
en buiten verschilt het heel erg

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:16

En nu maar hopen dat het nog heeeeeeel lang duurd voordat je de Z2 uit bent, want daarna zal er nog veel meer tijd tussen je proeven zitten.