Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
__PSM__ schreef:Ik ben blij dat ik hoor dat ik de goede keuze heb gemaakt!!

Zie het als een oefening! supertammy schreef:Maar oefendressuur moet toch kunnen?!
Gewoon erheen gaan zonder verwachtingen, niet overvragen en gewoon ervan genieten. Dan merkt jou merrie het vast ook op als een positieve ervaring.Zie het als een oefening!
:P __PSM__ schreef:supertammy schreef:Maar oefendressuur moet toch kunnen?!
Gewoon erheen gaan zonder verwachtingen, niet overvragen en gewoon ervan genieten. Dan merkt jou merrie het vast ook op als een positieve ervaring.Zie het als een oefening!
Mijn merrie is voorlopig nog flink gestressd als ik haar nagevelijk vraag, ontspannen is moeilijk genoeg, dit maak ik denk ik door naar het oefendressuur te gaan niet makkelijker, dan zorg ik liever eerst dat ik haar thuis goed heb, en ga het daarna ook geheel zonder verwachting op concours proberen..
__PSM__ schreef:Hoi hoi,
Na al bijna een jaar nog steeds de teller op B + 8.. Gadsie denk ik dan wel eens.. Kon ik maar weer lekker op concours...
Maar... mijn merrie heeft een ongelukje gehad, en is nu weer helemaal de oude, ze heeft alleen gewoon heel veel moeite met het netjes altijd nagevelijke en het rust bewaren.. Nu zijn we daar hard op aan t oefenen..
Ik had me opgegeven voor de oefendressuur, maar heb besloten dat ik toch niet ga, ik wil haar niet vermoeien met mijn prestatiedrang, terwijl ze het allemaal nog zo moeilijk vind.. Wel gaat het heel goed, ook zonder elastiek..
Hoe zouden jullie dat doen?