Wat invullen op startkaart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upanddown

Wat invullen op startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:23

Ik heb even een paar vraagjes over het invullen van dat formulier voor wanneer je een startkaart aanvraagt.

- In het paspoort van mijn paard staat blauwschimmel, maar ze is nu bijna wit, wat moet ik dan invullen?

- Op mijn ID staat dat ik Christina Maria heet ( Bloos ) maar mijn roepnaam is Sjoukje. Dat staat echter verder nergens op (behalve op mijn schoolpas). Wat moet ik dan invullen?

- Bij stamboek staat bij mijn paard I&R, maar bevoegde instantie weer KWPN, wat moet daar komen te staan?

Margon

Re: Wat invullen op startkaart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:21

- Je moet dan gewoon Blauwschimmel invullen op het formulier.

- Bij voorletters doe je dan gewoon C.M. invullen en dan bij Roepnaam gewoon Sjoukje of voornaam wat er dan ook taat.

- KWPN lijkt me maar dat weet ik niet voor de volle 100% zeker.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:02

Ik heet ook Ida Christina. maar eigenlijk chris. Ik heb geloof ik bij naam chris ingevuld en bij voorletters I.C.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:19

Ik stel mijn vraag hier gelijk in want ik had ook een aantal vragen

Moet je alles zelf in vullen vooraf dat je je coupon in stuurt? Zoals voor de wedstrijd te .... DD .... En je roepnaam en telefoonnummer?

Want als je rechts kijkt staat er ringnummer en startnummer etc. Want dit kan je weer niet in vullen. Maar er onder staat klasse en rubriek, vul je dit zelf in? Want wat nou als je blijkt dat je ineens over kan stappen na een aantal wedstrijden naar de L en je hebt op je coupons al B ingevuld?

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:23

Oh ja, en als je wedstrijd hebt gereden, heb ik gelezen dat je je ingevulde coupon moet opsturen. Doe je dit alleen wanneer je winst hebt gereden of doe je dit altijd?

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:31

De ingevulde coupon hoef je niet zelf op te sturen. Dat doet de desbetreffende vereniging die de wedstrijd organiseert. Je coupon bestaat uit 3 kleine velletjes; 1 daarvan gaat naar de KNHS, 1 is voor jou zelf, en de ander is voor de vereniging die de wedstrijd organiseert.

Op de copuon staat als het goed is al je telefoonnummer en je roepnaam. Maar ik doe altijd wel vast de coupon invullen. Gewoon plaatsnaam van de wedstrijd, datum van de wedstrijd en de klasse waar je in rijd

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:33

welk stamboek zou ik even navragen bij de KNHS niet zomaar een van de 2 kiezen, roepnaam kan je er meestal wel bijzetten en de kleur moet je uit het paspoort overnemen dat is nl hetgene dat gecontroleert word.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:46

Margon schreef:
- Je moet dan gewoon Blauwschimmel invullen op het formulier.

- Bij voorletters doe je dan gewoon C.M. invullen en dan bij Roepnaam gewoon Sjoukje of voornaam wat er dan ook taat.

- KWPN lijkt me maar dat weet ik niet voor de volle 100% zeker.

Klopt helemaal.
I&R, staat voor Identificatie en Registratie, met andere woorden: je chipnummer Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:51

marin16 schreef:
Ik stel mijn vraag hier gelijk in want ik had ook een aantal vragen

Moet je alles zelf in vullen vooraf dat je je coupon in stuurt? Zoals voor de wedstrijd te .... DD .... En je roepnaam en telefoonnummer?

Want als je rechts kijkt staat er ringnummer en startnummer etc. Want dit kan je weer niet in vullen. Maar er onder staat klasse en rubriek, vul je dit zelf in? Want wat nou als je blijkt dat je ineens over kan stappen na een aantal wedstrijden naar de L en je hebt op je coupons al B ingevuld?

Als het goed is, is je naam en telefoonnummer al voorgedrukt (althans bij mij wel) omdat ik dat ook heb opgegeven bij het aanvragen van mijn startkaart. Verder vul je inderdaad de plaats en datum in en de categorie waar je in uit komt (springen/dressuur/SGW). Coupons inleveren bij het secretariaat die de wedstrijd organiseert. Mocht jij je hebben opgegeven voor de B maar mag je dan al L starten omdat jij je punten hebt, dan kan je dit middels een telefoontje laten omzetten bij het secretariaat.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 06:48

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Mijn roepnaam en telefoonnummer zijn dus niet gedrukt, maar alles over mijn paard wel.
Maar ik denk dat ik toch niet invul waar de wedstrijd is met de datum. Mocht ik mij ineens afzeggen en ze sturen de coupons terug, dan kan ik ze tenminste nog een keer gebruiken. Er staat ook vaak op startlijsten.nl aanmelden doormiddel van coupons te sturen, als hij vol is, worden je coupons teruggestuurd. Zou dus zonde zijn van je coupon.

UrielleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 08:12

die kun je gewoon nog gebruiken hoor Marin, gewoon de nieuwe plaats erop zetten en de andere doorstrepen. Voor het wedstrijdsecretariaat is het echt heel irritant om voor iedereen de gegevens nog in te moeten vullen Lachen