Vandaag had ik wedstrijd, helaas op twee proeven geen winst gehaald. En ik kan voor deze keer eens zeggen dat het niet aan mij, mijn paard of de jury lag. maar ik heb wel even een vraag
Halverwege de eerste proef begaf mijn hoofdstel het ineens. De naadjes van het riemje waar de neusriem op hangt zijn los gegekomen wat resulteerde in een sperriem die ergens onder de neus van mijn paard hing (die doen we nooit heel strak omdat ze dan juist in protest komt en het bit niet accepteerd) en een neus riem (die doen we ook nooit heel straK) die helemaal onderaan tegen het bit hing. Je kan begrijpen dat dit niet erg fijn rijd. Ook klapperde er nog een riempje tegen het hoofd van mijn paard waardoor ze heel erg met haar hoofd begon te zwaaien en erg op haar teentjes getrapt raakte.
Ik had eigenlijk niet door waarom mijn paard nou ineens zo vervelend was, ze bleef toch nog redelijk nageeflijk en pas toen ik er af kwam zag ik het, mijn vriend die voorlas probeerde wel teken te doen, maarja ik was zo met die proef bezig.
Voor de tweede proef heb ik een neusriem van daar op de manege kunnen gebruiken, ze hadden daar alleen lage neusriemen... en ja dat was voor mijn paard anders dan anders dus dan loopt ze gelijk meer gespannen.
Toch nog redelijke scores gehaald vind ik zelf 172 op eerste en 177 op tweede
Mijn vraag is nu: Had de jury mij eigenlijk niet moeten stoppen? Als je naar het regelement kijkt staat daar duidelijk dat je met een juist passend en correct harnachement moet rijden, wat dus bij halverwege de proef niet zo was. En ik had dus niet in de gaten wat er gebeurde en alle andere wel... Ik dacht achteraf dus ook dat ik gediskwalificeerd zou zijn maar tot mijn grote verbazing was het enige wat op mijn startcoupon als commentaar stond, Paard komt in verzet. Precies vanaf het punt dat ze dus vervelend ging doen. dit staat er zo'n drie keer terwijl mijn hoofdstel zowat op mijn paard dr knieen hing.