2 keer dezelfde jury tijdens Selectie, mag dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMK

2 keer dezelfde jury tijdens Selectie, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 13:44

De eerste selectiewedstrijd heeft een mevrouw gejureerd. Toen zag ik dat zij deze tweede selectiewedstrijd weer zou jureren, en ik hoorde dat dat niet mag. Klopt dit?

Het betreft de klasse L1 paarden.

Alvast bedankt!

cadootje

Re: 2 keer dezelfde jury tijdens Selectie, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:18

ik heb gehoort dat het ligt aan het aantal deelnemers als er minder dan 15 deelnemers zijn mag er 1 jury alle twee jureren, maar dat is wat ik een keer op een wedstrijd heb gehoordt, dus of het waar is weet ik niet

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:05

hier worden per kring afspraken over gemaakt. bij onze regio zeker niet gebruikelijk. het jkt me ook niet weselijk.

_XxJulxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:17

zou wel fijn zijn als dat niet mag..
Ik wel eens rot juries en dat is niet zo fijn tijdens de selecties Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 07:55

cadootje schreef:
ik heb gehoort dat het ligt aan het aantal deelnemers als er minder dan 15 deelnemers zijn mag er 1 jury alle twee jureren, maar dat is wat ik een keer op een wedstrijd heb gehoordt, dus of het waar is weet ik niet

Zoals ik dit lees gaat het over 2 verschillende wedstrijden. En er is geen reglement waarin staat dat het niet mag. Een paar jaar geleden kreeg ik 2x achter mekaar de klasse CL2 toebedeeld. En bij de 3e selectie weer. Toen heb ik zelf om een andere klasse gevraagd omdat ik het niet eerlijk vond. De verenigingen houden niet van mekaar bij wie waar zit te jureren.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:22

het waren toen 2 proefen achter elkaar in de b dressuur, er waren groepen van 3 ruiters en waren de 3 ruiters geweest dan konden ze daarna hun tweede proef rijden dus was het wel een wedstrijd, of bedoelde je dat niet?,

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:31

Ze schrijft dit:

xRavel schreef:
De eerste selectiewedstrijd heeft een mevrouw gejureerd. Toen zag ik dat zij deze tweede selectiewedstrijd weer zou jureren, en ik hoorde dat dat niet mag. Klopt dit?

Het betreft de klasse L1 paarden.

Alvast bedankt!

Het gaat hier dus over 2 wedstrijden en niet 2 proeven in 1 wedstrijd. Tenminste zo staat het er wel. In een groot deel van Nederland kun je nooit 2 proeven rijden maar altijd maar 1 proef.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:38

sorry Bloos ik dacht even snel antwoord te geven en heb het niet goed gelezen, (beetje een beginner) Gestoord

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:05

Scum schreef:
Zoals ik dit lees gaat het over 2 verschillende wedstrijden. En er is geen reglement waarin staat dat het niet mag. Een paar jaar geleden kreeg ik 2x achter mekaar de klasse CL2 toebedeeld. En bij de 3e selectie weer. Toen heb ik zelf om een andere klasse gevraagd omdat ik het niet eerlijk vond. De verenigingen houden niet van mekaar bij wie waar zit te jureren.

Bij ons in de kring zijn er wel afspraken over, de verenigingen moeten aan elkaar doorgeven welk jurylid welke klasse jureert bij de selecties.

Maar dat verschilt dus per kring en je zou het bij het kringsecretariaat moeten navragen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:39

Hier in de kring zaten 2 juryleden bij 2 van de 4 selecties Clown
Maar dat zal de uiteindelijke uitslag trouwens niet op enige manier beinvloed hebben, eind uitslag kringkampioenschap was in die klasses die deze dames gejureerd hadden wat mij betreft kloppend.