welke klasse mag/moet ik starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

welke klasse mag/moet ik starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 16:40

hoi,
ik heb mijn pony nu een half jaar en wil nu wedstrijden gaan rijden
tot zomer 2007 heb ik met een andere pony wedstrijden gereden en daar was ik l1 met winstpunten mee zowel bij pony`s als paarden
mijn pony nu (E) heeft tot 2005 m2 bij de paarden gelopen
mijn vraag is: welke klasse meot ik starten?

heb gezocht naar andere topics hierover maar die kon ik zo neit vinden
wie kan mij helpen,
groetjes mandy

ps heb knhs gebeld maar die miep daar wist het niet zeker dus moest ik morgen terug bellen, allemaal goed en wel maar wil dus wel zekerheid

daffodil

Re: welke klasse mag/moet ik starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:46

Je moet gewoon L1 starten, de hoogst gezamelijke klasse en dat is L1.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:49

Je moet dan in de L1 starten. Alleen als jij zelf hoger hebt gestart (m1 met winst) mag je hoger starten. Anders zou iedereen een Zpaard kunnen kopen en direct de Z in kunnen.

In het regelement van de KNHS staat het toegelicht:
Citaat:
Een nieuwe combinatie kan door middel van de startgerechtigdheids-/inschalingstabellen achterin dit reglement bepalen in welke klasse zij moet uitkomen op wedstrijden.
Bij het vormen van een nieuwe combinatie (paard/pony-ruiter) zal deze combinatie geplaatst worden in de hoogste gemeenschappelijke klasse (dit geldt voor alle nivo’s).
De hoogste klasse van een ruiter is die waarin door hem/haar ooit een winstpunt is behaald.
De hoogste klasse van een paard is die waarin door het paard ooit een winstpunt is behaald.
Zowel voor paard als ruiter geldt dat men pas opgenomen is in een klasse wanneer men daarin ook feitelijk een winstpunt heeft behaald.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 16:57

okee super bedankt, dacht al dat het zo was maar wist het niet zeker, en die luitjes op stal werkten ook niet echt mee die zeiden allemaal een andere klasse

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:24

Je mag op z'n hoogst de gezamenlijke klasse starten, maar ik dacht dat je ook nog een klasse lager mag starten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:25

Nee dat is alleen als je overstapt van de pony's naar de paarden

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:31

Als het langer dan 3 jaar (36 maanden) geleden is dat jij of je nieuwe pony voor het laatst gestart hebt, kan je schrifelijk dispensatie aanvragen om lager te mogen starten. Er komen dan wel administratie kosten bij.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:58

L1, maar dit kan je ook vinden in de reglementen op www.knhs.nl

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:30

Kaat18 schreef:
Je moet dan in de L1 starten. Alleen als jij zelf hoger hebt gestart (m1 met winst) mag je hoger starten. Anders zou iedereen een Zpaard kunnen kopen en direct de Z in kunnen.

In het regelement van de KNHS staat het toegelicht:
Citaat:
Een nieuwe combinatie kan door middel van de startgerechtigdheids-/inschalingstabellen achterin dit reglement bepalen in welke klasse zij moet uitkomen op wedstrijden.
Bij het vormen van een nieuwe combinatie (paard/pony-ruiter) zal deze combinatie geplaatst worden in de hoogste gemeenschappelijke klasse (dit geldt voor alle nivo’s).
De hoogste klasse van een ruiter is die waarin door hem/haar ooit een winstpunt is behaald.
De hoogste klasse van een paard is die waarin door het paard ooit een winstpunt is behaald.
Zowel voor paard als ruiter geldt dat men pas opgenomen is in een klasse wanneer men daarin ook feitelijk een winstpunt heeft behaald.

En daarom hier een slotje.
Dit soort vragen zijn heel gemakkelijk zelf op te zoeken!