Wielspoortjes in de B??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:19

luna_cockie schreef:
daar zal het door komen.......Haha!
maar ik bedoel gewoon dat mensies meteen denken dat je nie kan rijden in de b zonder wp.

Ik kan van mensen in het z denken dat ze beter een andere hobbie kunnen zoeken en ik kan mensen die alleen buiten rijden natuurtalenten vinden. Het niveau wat je rijd is niet te staven aan het wedstrijd rijden. Vin ik hoor...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:27

En daar kreeg je volgende antwoord op
Citaat:
Of je nu voor de lol (wedstrijden rijd) of niet, de basis blijft voor iedereen hetzelfde.
En dat is een paard dat aan de hulpen is.
Gewichts hulpen, been hulpen en teugelhulpen.
Als dat goed is voorkom je ook de dingen als een paard niet aankunnen met springen, het niet bij kunnen houden in het bos enz.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:30

YEP zo is het de basis blijft dat het paard aan het been is en dat bereik je niet met wielsporen. Ik heb nooit gezegd dat mensen in de B niet kunnen rijden ik heb alleen gezegd dat wielsporen daar niet thuis horen sterker nog ik vind dat juryleden daar minpunten voor moeten geven

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:35

jullie vergeten 1 ding........
sommige paarden zijn door vorige eigenaren stomp voor het been gemaakt en dan red je het bijna echt niet zonder sporen hoor!!!!

(spreekt uit ervaring,maar door veel geduld en vertrouwen winnen luitsert ze toch meer)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:39

Is ook zo maar daarom toch nog geen wielsporen, toch, Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een jaar of 8 geleden een keer op een manegepaard ging rijden (vreselijk lachen hoor, was een weddenschap)en die kreeg ik niet eens op een normale manier de bocht door.................

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:40

dat bedoel ik,sommige paarden zijn gewoon zoooooooo vern*ukt door iemand dat je ze bijna niet normaal kan laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:48

Citaat:
Ik ben van mening dat een paard zonder sporen moet kunnen lopen.
En dan ook op een normaal been, dus niet steeds zitten schoppen.
Natuurlijk word het anders bij een paard wat iemand voor je verputst heeft.


Citaat:
ik vind het allemaal hulpmiddelen, dus kunnen idd een paar keer als hulp gelden, maar naar mijn idee zijn het geen hulpmiddelen meer als je niet meer zonder kunt.

2 quotes van mezelf.

Dus ik zeg ook niet nooit.
Maar ik zeg wel dat ze als hulp dienen en ook afgebouwd kunnen worden.
Dan ben je op de juiste weg.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:53

idd het is de kunst om het uiteindelijk weer zonder te kunnen.......... maaruh een kompleet zn hele leven lang verkeerd gereden paard van een jaar of 10 krijg ik ook niet goed...................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:58

Volgende vraag. lekker off topic, wat is goed?

ik wil een paard dat super ligt is.
Dat zal veel kans niet lukken.
Maar gewoon op je been reageren wel.
gewoon de bocht om krijgen ook.
redelijke aanleuning krijgen ook, misschien niet zo ligt als ik wil, maar wel om te rijden zonder blaren te krijgen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:04

Begrijp je niet (ben nog steeds blond) Maar als ik je begrijp dan bedoel je dat je bij een verreden paard (zeg manege paard die al jaartje of 8 meeloopt) wel het een en ander voor elkaar kan krijgen......... Is ook zo maar als ik vergelijk met mn eigen beessies dan is het voor mijn gevoel dus helemaal niks hoor. Dan blijf ik op een stijf en stug paard zitten, ook al is hij op het beste van zn kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:06

heb je mijn pb al gehad, dan snap je bovenstaande wel.
Maar aan jou antwoord te zien, heb je die nog niet gelezen Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:12

HMMMMM las m net toen ik mijn reactie verzonden had.....

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:21

Sorry, maar met het ene paard rij je zo de B en L door en met het andere paard wat minder. Niet alleen de kwaliteiten van de ruiter spelen een rol, maar ook de kwaliteiten van het paard.

Maar met sporen de B in? Dat snap ik dus echt niet. Mensen die het nodig vinden omdat te doen, die moeten even bij zichzelf nagaan wat er nou fout is, de sporen of het feit dat ze ze om hebben in een B proef.

Als je sporen draagt in een B-proef, wat heb je dan om in een M of Z proef? Wieldoppen?????
Zorg er nou voor dat je paardje gewoon lekker voorwaarts is aan je been, dan zul je vanzelf zien dat het allemaal veel makkelijker gaat en je paard veel sneller fijnere hulpen oppikt, dan wanneer je je paard voorwaarts houdt met sporen. En compleet afstompt.
Gek, het enige wat ik mag doen, is voorwaarts rijden, overgangen rijden, geen reactie op mijn beenhulp, en dan zijn we echt bezig met alleen het aanleggen van mijn been, tik met de zweep.
Daar kun je dus je zweep voor gebruiken, om net even dat tikje te geven, om je paard allert te maken. maar reageerd ie dan nog niet? Flinke tik.
Nu 2!!! weken verder, heb ik een paard, die bij wijze van spreken, als ik alleen al aan draf of galop denk, al aanspringt.
Waarom houdt iedereen toch voet bij stuk, terwijl je naar mijn mening toch gewoon moet weten dat een spoor niet bedoeld is om je paard voorwaarts te prikken, maar om je paard fijnere hulpen te geven.......

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:28

Tigger schreef:
Zorg er nou voor dat je paardje gewoon lekker voorwaarts is aan je been, dan zul je vanzelf zien dat het allemaal veel makkelijker gaat en je paard veel sneller fijnere hulpen oppikt, dan wanneer je je paard voorwaarts houdt met sporen. En compleet afstompt.


makkelijker gezegd dan gedaan.................

germie

Berichten: 26009
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 08:41

Tigger, niet alle paarden zijn in 2 weken weer goed te krijgen.
Een paard dat 5 jaar lang met slof en sporen gereden is, die heb je niet in 2 weken weer lekker in de mond en goed aan het been. En ook met zo'n paard moet je toch B kunnen starten, ook al heb je sporen nodig. Bij zo'n paard komt de lichtheid in de mond nooit meer helemaal terug misschien, maar als je dan M bent, dan is het toch heel wat. Dan denk ik eerder in 2 jaar dan in 2 weken.
En om 2 jaar te trainen om dan eindelijk B te starten, dat slaat ook nergens op.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:16

Maar als ik jullie moet geloven ken ik dus absoluut niet rijden omdat ik in de B rij. Maar mijn pony heeft nog nooit wedstrijden gereden en kan het dus nog niet. Maar betekent dat gelijk dat ik niet ken rijden????
Dat is pas Bullshit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:23

gijsenkim"]
[quote="luna_cockie schreef:
En mensen in de B zijn heus niet allemaal mensies-die-niet-kunnen-rijden-en-daarom-met-sporen-en-zweep-rijden hoor!Iedereen moet in de B beginnen,ook de toekomstige Anky's.Je hoeft alleen maar te zeggen:ik zit in de B en je bent meteen iemand die niet kan rijden en nix van paarden weet.


dit is zo een bullshit!!!!!! Iedereen die plezier samen met het paard heeft kan rijden ongeacht het niveau dat je rijd. Er zijn mensen die nog nooit een wedstrijd gereden hebben, die bijvoorbeeld alleen maar paarden beleerd hebben of alleen maar buiten rijden, maar die wel weten hoe het werkt en daar ook naar rijden. Ik moest starten voor mijn werk. Ik ben nooit gestart voor mijn plezier en ik zal ook nooit starten voor mijn plezier. Ik vind starten vreselijk. Dus stel dat ik nooit gestart was dan had ik dus volgens jouw vertaling niet kunnen rijden.................Dat is dus niet wat ik zeg. Ik zeg dat in de (B)asis geen (Z)ware hulpmiddelen gebruikt moeten worden. Geen WIEL sporen dus. Een gewoon spoortje mag je van mij best wel gebruiken zolang je de (B)asis niet uit het oog verliest. En de (B)asis is nog altijd dat je paard aan het been is.
[/quote]

Ik kan van mensen in het z denken dat ze beter een andere hobbie kunnen zoeken en ik kan mensen die alleen buiten rijden natuurtalenten vinden. Het niveau wat je rijd is niet te staven aan het wedstrijd rijden. Vin ik hoor...............



Dussuh begrijp niet wat je nu zegt..........

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:58

Als je je paard NIET zonder wielspoortjes kunt rijden, is er ook iets flink mis!!!!
Ik zou nooit met zulke sporen gaan rijden, want ik heb er vervelende dingen mee gezien!

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:59

oja, als sporen dan nodig moeten zijn, soms moet dat nu eenmaal, neem dan gewone knopjes, stukkie scherper, maar niet zo gevaarlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:35

sweetieponys schreef:
Maar als ik jullie moet geloven ken ik dus absoluut niet rijden omdat ik in de B rij. Maar mijn pony heeft nog nooit wedstrijden gereden en kan het dus nog niet. Maar betekent dat gelijk dat ik niet ken rijden????
Dat is pas Bullshit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gaaaap lezen, dat zegt niemand!!

Maar als je met een groene pony niet zonder wielen kunt, vind ik wel een ander verhaal

En nogmaals je krijgt je paard niet aan het been door sporen.
maar door consequent reaktie te vragen voor je hulpen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:21

germie schreef:
Tigger, niet alle paarden zijn in 2 weken weer goed te krijgen.
Een paard dat 5 jaar lang met slof en sporen gereden is, die heb je niet in 2 weken weer lekker in de mond en goed aan het been. En ook met zo'n paard moet je toch B kunnen starten, ook al heb je sporen nodig. Bij zo'n paard komt de lichtheid in de mond nooit meer helemaal terug misschien, maar als je dan M bent, dan is het toch heel wat. Dan denk ik eerder in 2 jaar dan in 2 weken.
En om 2 jaar te trainen om dan eindelijk B te starten, dat slaat ook nergens op.


Ik ging ook meer uit van jonge paarden. Waar eigenlijk nog bar weinig aan verknoeit zou mogen zijn. Knipoog
Tuurlijk, wat jij zegt is zeker waar. Maar ik denk dat wanneer je een B-proef aan het bekijken bent, dat je gauw genoeg ziet met wat voor paard en ruiter je te maken hebt, ik bedoel dus als aanschouwer.
Mijn verhaal is dus meer voor degene die een fijn paard hebben en het niet nodig vinden om de basis als de basis te nemen.

Het paard wat ik rij is ook een aantal jaar fout gereden, ik ben nu bijna een jaar verder en ik kan nu pas zeggen dat het beter gaat. Die reageerde nog niet op een boomstam aan haar lichaam, Bij wijze van spreken.
Het is ook maar net wat voor tijd je eraan wil besteden. Ik ga liever zo de B in, dan dat ik volledig omgehangen de B inga en straks in de M blijf steken.
Ik zeg ook niet dat het altijd zo het geval wil zijn.
Maar dit is gewoon een subjectieve mening.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:23

sweetieponys schreef:
Maar als ik jullie moet geloven ken ik dus absoluut niet rijden omdat ik in de B rij. Maar mijn pony heeft nog nooit wedstrijden gereden en kan het dus nog niet. Maar betekent dat gelijk dat ik niet ken rijden????
Dat is pas Bullshit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik ben nog niet eens gestart, met dit paard dan.
Dus maak je geen zorgen.

Er is hier niemand die zegt dat wanneer je in de B rijdt je niet kunt rijden.
Dat is onzin, iedereen zal er een keer begonnen zijn.

Het heeft ook te maken met de kwaliteiten van je paard en van jezelf en wat voor tijd je erin steekt.
De 1 blijft langer in de B hangen dan de ander, maar dat heeft niet te maken met het feit dat je niet zou kunnen rijden.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:28

luna_cockie"]
[quote="Tigger schreef:
Zorg er nou voor dat je paardje gewoon lekker voorwaarts is aan je been, dan zul je vanzelf zien dat het allemaal veel makkelijker gaat en je paard veel sneller fijnere hulpen oppikt, dan wanneer je je paard voorwaarts houdt met sporen. En compleet afstompt.


makkelijker gezegd dan gedaan.................
[/quote]

Het ligt eraan. Misschien wel. Ware het niet dat ik zelf nu een klein jaar bezig ben om het paard wat ik nu rij goed aan het been te krijgen en vwnw te rijden, ik mag nu na ongeveer 6 maanden eindelijk wat meer gaan oprichten.
Het is een lange tijd, maar ik heb veel geleerd.En het paard waar ik op rij, is nu voor het eerst een jaar rustig, zonder elke ruiter eraf te knetteren.
Dus het is maar wat voor tijd je erin wil steken.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:42

kijk als je nou goed kan rijden, dan rijd je zonder sporen Knipoog en wielsproren vind ik sowieso heel NIET diervriendelijk , (allesporen en zwepen niet ) maar sommigen vinden van wel. Ik moet toegeven dat ik ook met zweet rijd maar ardon hoeft dat alleen te weten dan luisterd hij al, ik hoef hem dus niet te slaan. (heel soms een zacht tikje bij keerstwending als hij om de middenahnd wil draaien)

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:06

ardonnypony schreef:
kijk als je nou goed kan rijden, dan rijd je zonder sporen Knipoog en wielsproren vind ik sowieso heel NIET diervriendelijk , (allesporen en zwepen niet ) maar sommigen vinden van wel.


uhm.......jij rijd tog ook met sporen.............. Verward