wanneer wedstrijden rijden met een D ponyhengst?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

wanneer wedstrijden rijden met een D ponyhengst?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:02

hallo ik weet niet of er al een topic over is maar bij deze de vraag die in de titel luidt!

een vriendin van mij rijdt mijn hengst D-pony omdat ik hem (als ik hem zou starten) bij de paarden zou moeten starten.
Nu wil mijn vriendin hem super graag starten en ze heeft veel ervaring met het rijden/inrijden van lastige paarden en hengsten.
Deze heeft ze ook beleerd en ook op vreemd terrein met allemaal paarden (dus ook merrie's) gaat het super goed.

alleen ik hoorde dat je behalve een minimum leeftijd van 12 jaar (die ze uiteraard voorbij is) ook een bepaald niveau moet rijden op wedstrijden van het KNHS.
Ze heeft wel L1 niveau FNRS gereden,dressuur, (met verschillende pony's) en ze heeft volgens eigen zeggen een persoonsnummer omdat FNRS ook geregistreerd staat bij het KNHS?!
Verder heeft ze ook haar ruiterbewijs gehaald vorig jaar.

Kan iemand me vertellen waar ik op de site van het KNHS die regels kan vinden of weet iemand die regels?!

gr amazingstar

ikke20

Re: wanneer wedstrijden rijden met een D ponyhengst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:04

in de regels van dressuur kan je het vinden. voor tussen de paarden te starten moet je minimaal l met winst hebben bij de pony'weet ik het zo niet uit mn hoofd.ervaring is heel fijn dat dat aanwezig is maar daar kijkt de knhs niet naar.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:12

ikke20 schreef:
in de regels van dressuur kan je het vinden. voor tussen de paarden te starten moet je minimaal l met winst hebben bij de pony'weet ik het zo niet uit mn hoofd.ervaring is heel fijn dat dat aanwezig is maar daar kijkt de knhs niet naar.

ik kan het niet vinden je hebt zoveel onderwerpen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:15

Om een hengst te mogen starten moet je minimaal 12 jaar zijn (tussen de paarden 14 jaar) en L springen met winst of L2 dressuur hebben gereden bij de knhs.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:31

even in de FAQ kijken

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:00

bron knhs

Citaat:
Wanneer mag je een hengst uitbrengen op wedstrijden?

In de disciplines dressuur, springen en eventing mag je een hengst uitbrengen wanneer de deelnemer de 12-jarige leeftijd (op ponywedstrijden) of 14-jarige leeftijd (op paardenwedstrijden) heeft en geklasseerd is of is geweest in de klasse L2 dressuur, de klasse L springen of in de klasse M eventing. In de discipline mennen geldt dat een deelnemer een hengst mag uitbrengen wanneer de deelnemer de 14-jarige leeftijd heeft bereikt. Het is FNRS-ruiterpaspoorthouders niet toegestaan om een hengst uit te brengen op wedstrijden.

Knipoog
Laatst bijgewerkt door sas_dancer op 02-01-08 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:04

Wat je dan dus wél kunt doen: na bepaalde proeven te hebben gehaald bij de FNRS mag je starten op een bepaald niveau KNHS. Na welke FNRS-proeven in welke KNHS-klasse weet ik alleen niet precies. Als ze voldoende niveau heeft in de FNRS-proeven zou ze dus gewoon een keer (misschien paar keer) kunnen starten met een andere pony in de L2-klasse KNHS en daarna met de hengst gaan starten. Maar als ze voor de FNRS op vergelijkbaar niveau rijdt met de L1 zal ze dus sowieso nog geen L2 KNHS mogen starten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:13

sas_dancer schreef:
bron knhs

Citaat:
Wanneer mag je een hengst uitbrengen op wedstrijden?

In de disciplines dressuur, springen en eventing mag je een hengst uitbrengen wanneer de deelnemer de 12-jarige leeftijd (op ponywedstrijden) of 14-jarige leeftijd (op paardenwedstrijden) heeft en geklasseerd is of is geweest in de klasse L2 dressuur, de klasse L springen of in de klasse M eventing. In de discipline mennen geldt dat een deelnemer een hengst mag uitbrengen wanneer de deelnemer de 14-jarige leeftijd heeft bereikt. Het is FNRS-ruiterpaspoorthouders niet toegestaan om een hengst uit te brengen op wedstrijden.

Knipoog

En daarom hier een slotje.